Hvorfor?
Løgnaktig snillisme på Dommedagskonferansen

Rett før påske arrangerte Svevende Ord en konferanse om Jesu tilbakekomst og hvordan dommedag vil bli gjennomført i løpet av de neste 2 månedene. Vi ønsker å forberede våre medlemmer og andre nysgjerrige som ville høre om det som ligger like rundt hjørnet. Dessverre viste det seg at enkelte av paneldeltagerne hadde svært liberale syn på Dommedag, og som påstod at denne hendelsen slett ikke kommer til å være så ubehagelig for dem som ikke tror på Jesus.

De fleste som elsker Jesus og som tror at Bibelen er Guds egne ord, setter som oftest pris på å få høre hvordan det skal gå med hedningene og synderne som spotter skaperverket ved å ikke gripe den utstrakte hånden som Jesus strekker ut. Det er for lengst bevist at alle som ikke tar i mot Guds ubetingede kjærlighet skal brennes i ild og svovel fra evighet til evighet, etter at dommen har falt over disse galningene. Derfor gjør det vondt når man får høre teologer som Dr. Parker Creston som på mange måter sparker vekk hele fundamentet til det som er nøkkelen til Jesu frelse. Nemlig trusselen om evig fortapelse.

Den amerikanske teologen, Dr. Parker Creston var en av hovedtalerne på Dommedagskonferansen. Men ledelsen i Svevende Ord angrer i dag på at man i det hele tatt inviterte en slik psykopat til Norge. Denne mannen presenterte opplysninger som var mildt sagt sjokkerende og provoserende.

Her er et utdrag av hva Parker Creston lirte av seg før den åndelige ledelsen i vår menighet fikk nok av kjetteriet til denne onde mannen:

"I forbindelse med Apokalypsen vil det i hovedsak vil det ikke være så mange problemer som vil oppstå for vanlige mennesker som deg og meg. Riktig nok vil det oppstå en del trafikale problemer, mangel på enkelte matvarer og forskjellige luksusartikler, men ingenting som egentlig er noen grunn til å få panikk for. For å forstå profetiene i Bibelen, må man skjønne at verden faktisk har forandret seg svært mye de siste 2000 årene, siden det Nye Testamentet ble skrevet. For eksempel fortelles det i Åpenbaringen at 144.000 kristne mennesker vil bli rykket opp når apokalypsen inntreffer. For 2000 år siden bodde det bare noen få hundre mennesker i de største byene, så det kunne sikkert virke som om svært mange mennesker ville derfor ville bli løftet opp til Gud på dommens dag. Men i dag, med en befolkning på 6 milliarder mennesker, vil det ikke virke så skremmende dersom 144.000 mennesker plutselig skulle forsvinne verden over. Mange av disse ville ikke en gang bli savnet noe særlig.

I Bibelen står det at Harmageddon, den endelige kampen mellom det onde og det gode, vil foregå i Israel, det Hellige Land. Med andre ord ville ikke dette være noe annet enn enda en krig i Midtøsten. Muligens litt større enn de man er vant med, men likevel en krig som flesteparten av verdens befolkning kun vil kunne følge på CNN eller lignende kanaler. For oss som har opplevd de forferdlige hendelsene under den andre verdenskrigen, atombombene over Japan eller Vietnam-krigen, vil nok Harmageddon kun oppleves like dramatisk som krigen i Irak. Altså totalt fjernt fra Vesten, og egentlig heller meningsløs.

Bibelen snakker også om flere typer pest som vil ramme vår klode. Men vår moderne vitenskap har jo for lengst utviklet penicillin og andre medisiner, som Bibelens forfattere ikke var i stand til å forestille seg, og som utmerket vil kunne ta seg av denne type sykdommer. På den tiden Bibelen ble skrevet var spedalskhet, meslinger, og tuberkulose sykdommer som kunne ta knekken på store deler av befolkningen i en by, men disse sykdommene er i dag ingen trussel mot menneskeheten. Vi har funnet opp måter å helbrede disse på for lenge siden.

Det står jo heller ingenting i Åpenbaringen om at Jorda vil gå under i forbindelse med apokalypsen, så de fleste av oss vil nok ikke en gang merke at noen ting har skjedd. Kanskje det blir litt triveligere når de 144.000 mest rabiate galningene er løftet opp til Himmelen, så det er ingenting å bekymre seg for, så vidt jeg kan bedømme."

På dette tidspunkt fikk vi stoppet galskapen. Våre sikkerhetsvakter la Dr. Parker Creston i bakken og kastet ham deretter ut av Bibelsenteret med beskjed om å aldri mer vise sitt åsyn på vårt område. Det var selvsagt ingen av våre medlemmer som lot seg lure av denne sjarlatanen, men vi er bekymret for de menneskene som deltok på konferansen som ennå ikke har tatt i mot Jesus. Disse er muligens fortapt for alltid dersom de nå tror at Dommedag ikke vil merkes på noen nevneverdig måte. Jesus er også sjokkert over galskapen som ble presentert på vårt Bibelsenter. Vi gjør regne med at Gud kommer til å sette i gang Harmageddon i løpet av de nærmeste ukene, om ikke annet kun for å bevise at alle som ikke tror på kjærlighetens budskap virkelig skal få svi for sitt hovmod og sin frekkhet. Pris Herren og ære være hans kompromissløse kjærlighet!


Skriv kommentarer til denne saken:
Navn:
Sted:
Din kommentar:

Skriv inn nummeret til høyre: 54826


NB! Alle innlegg som inneholder linker, html-koder eller script, blir slettet automatisk. Det samme gjelder innlegg med overdrevne repeteringer eller lange ord uten mellomrom.
Når du legger inn din kommentar her, godtar du også at Herregud.com eventuelt kan publisere denne kommentaren i andre sammenhenger, både elektronisk og skriftlig. Vi reserverer oss også retten til å slette meldinger.
Når du trykker på knappen for å lagre kommentaren, aksepterer du også at Jesus døde på korset for din skyld. Du samtykker da også til at Svevende Ord kan innhente dine skatte- og kredittopplysninger og andre forhold som vedrører din økonomi, opplysninger om din familie og hvor du eventuelt arbeider eller studerer. I tillegg gir du oss tilgang til å logge inn på din Nettby-, Facebook- eller Twitterkonto og bruke disse til å spre Bibelens budskap. Vi finner brukernavn og passord i RAM-registeret på din computer.
Kommentarer til Løgnaktig snillisme på Dommedagskonferansen:

Kategori: samfunn
Opphavsrett © 1999-2017 Herregud.com | Kontakt: redax@herregud.com