Hvorfor?
Jesu ord er nå formidlet til alle folkeslag

Det er med stolthet og glede vi nå kan formidle at alle etniske grupper og ulike folkeslag i hele verden nå har fått formidlet budskapet om Jesu herlighet. Det har tatt flere hundre år, og jobben har krevd tusenvis av martyroffer. Men nå er budskapet formidlet, og derfor begynner Jesus nå å gjøre seg klar til sin store tilbakekomst.

I lengre tid har det hersket et utålmodighet blant våre medlemmer. De har alle hungret etter Jesus, og sett med lengsel fram mot at han skal komme tilbake og dømme alle som ikke forstår hans evige kjærlighet. Men Bibelen forteller oss at alle folkeslag må få muligheten til å ta i mot frelsen og nåden før Gud setter i gang endetiden. Derfor bestemte vi oss for å få fortgang i denne prosessen.


Moderne misjonering: Ved å bruke helikopter med påfestet høytaler økes aksjonsradiusen. Vi flyr over store områder i de landene vi ønsker å misjonere, og dermed kan vi fortelle enda flere mennesker at de må ta i mot Jesus. Spesielt effektivt er det når man taler i tunger når vi flyr over landsbyene, for da trenger man ikke å bruke tid på å lære seg det lokale språket. Tungetale er universelt og alle som ønsker å ta i mot Jesus vil skjønne hva som blir ropt ut fra helikopteret.
Vi satt opp en liste over de folkeslagene som ennå ikke hadde hørt om Jesus. Det viste seg at dette kun gjaldt 4 indianerstammer i Sør-Amerika og 2 urbefolkningsgrupper i sentrale deler av Asia. Bortsett fra disse få folkeslagene har vi fra den normale delen av verden fått fortalt alle at de må forkaste sin egen tåpelige religion, dersom de ikke ønsker om å bli dømt til evig pine på den ytterste dag.
På rekordtid fikk vi samlet inn penger og sendt av gårde misjonærer som kunne bringe kjærlighetens budskap til de primitive menneskene som stod i veien for Jesu komme.

Misjonærene våre dro først til Sør-Amerika hvor de relativt raskt kom seg fram til de områdene hvor man skulle fortelle om Jesus. Vi leide et par helikoptre og festet kraftige høytalere under disse, slik at vi raskt kunne formidle budskapet. Vi fløy over leirene deres og talte til dem via disse høytalerne. Siden vi var usikker på hvilket språk de innfødte forstod, formidlet vi budskapet med tungetale. Dette språket er universalt og hvis disse menneskene hadde et oppriktig ønske om å komme til Paradiset, så ville Den Hellige Ånd hjelpe dem å forstå budskapet. Vi slengte også ut mange bibler fra helikopteret slik at de kunne selv lese bevisene for Guds uendelige godhet.

Kollekt til besvær

Da vi hadde flydd over indianerleiren i litt over en halvtime, og latt dem få oppleve hvor vakkert det er med tungetale, var det på tide med kollekten. Siden det ikke var noen trygge steder å lande måtte vi fire ned en kurv til dem. En av indianerne ble da så ivrig at han kuttet tauet med kniv og tok med seg kurven for å oppsøke de andre i stammen. Han tenkte nok at her måtte alle gi sin skjerv, slik at enda flere kan ta del i Herlighetens Budskap. For ingen av de eiendelene som vi har i vår besittelse er egentlig våre. Alt tilhører Gud, og da er det jo bare naturlig at man av og til må gi litt tilbake. Dessverre tok kollekten der nede så lang tid at vi var nødt å fly tilbake før helikopteret gikk tomt for bensin. Men engasjementet vi fikk se beviser at selv inne i den dypeste jungelen tørster mennesker etter Jesus. Det er alltid plass til Gud i hjertet, uansett hvor primitiv man er.

Mens dette foregikk over Sør-Amerikas jungel, kjempet en annen gruppe med misjonærer for å komme seg til noen landsbyer i indre Nepal. Her bor også noen mennesker som antakeligvis aldri har blitt fortalt at de må forkaste sine egne latterlige guder og heller bli med på Jesus sitt vinnerlag. Det viste seg at de var svært lite mottagelige for sunn fornuft, men akkurat det var ikke så viktig. Det viktigste er at nå tilhører alle folkeslag Jesus, selv om noen av dem tydeligvis ikke ønsker å leve i Paradiset med oss som mener at Jesus er brillefin. Vi kan endelige markere at endetiden har begynt, og man bør kunne forvente at opprykkingen av kristne vil begynne i løpet av de neste månedene. Sannsynligvis vil Jesus være tilbake i god tid før 24. desember i år. Vi gleder oss, og det bør også du gjøre. Snart vil det være så alt for sent å be om tilgivelse. Vil du ikke ta i mot Guds kjærlighet, da vil du få smake hans vrede i all evighet! PRIS HERREN!


Skriv kommentarer til denne saken:
Navn:
Sted:
Din kommentar:

Skriv inn nummeret til høyre: 54826


NB! Alle innlegg som inneholder linker, html-koder eller script, blir slettet automatisk. Det samme gjelder innlegg med overdrevne repeteringer eller lange ord uten mellomrom.
Når du legger inn din kommentar her, godtar du også at Herregud.com eventuelt kan publisere denne kommentaren i andre sammenhenger, både elektronisk og skriftlig. Vi reserverer oss også retten til å slette meldinger.
Når du trykker på knappen for å lagre kommentaren, aksepterer du også at Jesus døde på korset for din skyld. Du samtykker da også til at Svevende Ord kan innhente dine skatte- og kredittopplysninger og andre forhold som vedrører din økonomi, opplysninger om din familie og hvor du eventuelt arbeider eller studerer. I tillegg gir du oss tilgang til å logge inn på din Nettby-, Facebook- eller Twitterkonto og bruke disse til å spre Bibelens budskap. Vi finner brukernavn og passord i RAM-registeret på din computer.
Kommentarer til Jesu ord er nå formidlet til alle folkeslag:

Kategori: misjon
Opphavsrett © 1999-2017 Herregud.com | Kontakt: redax@herregud.com