Herregud.forum: Buddhisme?
Aktive innleggMedlemslisteSøkHjelpRegistrer degLogg inn
Annen overtro
 Herregud.forum >Diskusjoner >Annen overtro
Meldingsikon Innlegg: Buddhisme? Svar Nytt Innlegg
Forfatter Melding
Jimmy
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Jimmy Svarbullet Innlegg: Buddhisme?
    Publisert: 06.Des.2007 kl. 15:31
Ser at det blir mye mobbing av religion på disse forumene, men det er ikke noe snakk om buddhisme.
Kommer dette av at det ikke er så mye en religion basert på overtro og satsing på at "Gud skal beskytte meg" og "Hvis jeg bare ber nok, kommer gode ting til meg"?

Er det fordi det ikke er en religion som er så opptatt av overtro, men heller at man selv skal sørge for å være lykkelig, eller er det så enkelt at man har helt glemt å mobbe denne troen?

Hva er folks oppfattning om buddhismen?
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 16.Apr.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Online Status: Frakoblet
Poster: 532
Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 06.Des.2007 kl. 15:43
Buddhismen er en sær religion, den er blandt annet ateistisk, så du kan være ateist og buddhist.

Buddhismen handler ikke om å være lykkelig. Ikke på noen måte den handler om å innse at du kun er en illusjon. Og at i virkeligheten fins det ikke noe annet en en livstørste som da skaper alt. I realiteten er nirvana en ingenting, tomrom, mangel på materie og energi, og sist men ikke minst en Buddhists høyeste mål.
Acta est fabula, plaudite!
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 07.Des.2007 kl. 13:51
wow
IP IP Logget
the27thvoice
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 17.Apr.2007
Poster: 136
Sitat the27thvoice Svarbullet Publisert: 07.Des.2007 kl. 17:46
Nice one z, morsom tekst.
IP IP Logget
the27thvoice
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 17.Apr.2007
Poster: 136
Sitat the27thvoice Svarbullet Publisert: 07.Des.2007 kl. 17:54
Publisert første gang av Jimmy

Er det fordi det ikke er en religion som er så opptatt av overtro, men heller at man selv skal sørge for å være lykkelig, eller er det så enkelt at man har helt glemt å mobbe denne troen?

Det henger mer sammen med at ulikt selvutnevnte kristne og muslimer hører vi sjelden om direkte idiotiske handlinger og uttalelser fra disse folkene. De prøver hverken å sprenge flyene våre eller forby alkoholen vår, de klager ikke i det uendelige om at flere barn liker julenissen enn Jesus, de har ikke høyt profilerte terrorister som ledere. I alle fall ikke som VG skriver om og vi altså hører dag ut og dag inn.

Kort sagt, de er bare ikke like plagsomme her til lands.
IP IP Logget
Dhiany
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Dhiany Svarbullet Publisert: 23.Jan.2008 kl. 09:50
Publisert første gang av z

hvis du leser God Is Not Great av Christopher Hitchens har han et fint kapitel om hvorfor buddhismen suger

RASIST RASIST RASIST.. din pompøse RASIST som trir du er bedre enn andre fordi du tror på en annen relgion... ikke våg å diskrimener andre din**************** RASIST
IP IP Logget
Koko
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Koko Svarbullet Publisert: 23.Jan.2008 kl. 09:52
Jeg tror jeg bare siterer nettadressen deres: Herregud.
(hvorfor kalle dere nettadressen deres for herregud egentlig= er det ikke å missbruke guds navn?)
IP IP Logget
bob
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 14.Nov.2007
Poster: 199
Sitat bob Svarbullet Publisert: 23.Jan.2008 kl. 10:36
Publisert første gang av Koko

Jeg tror jeg bare siterer nettadressen deres: Herregud.
(hvorfor kalle dere nettadressen deres for herregud egentlig= er det ikke å missbruke guds navn?)

oh..Budda!
- Lucifer, God's best product quality tester.
IP IP Logget
Hjorthen
Moderator
Moderator
Profilbilde

Medlem siden: 06.Jan.2007
Poster: 251
Sitat Hjorthen Svarbullet Publisert: 23.Jan.2008 kl. 15:18
Publisert første gang av Dhiany

hvis du leser God Is Not Great av Christopher Hitchens har han et fint kapitel om hvorfor buddhismen suger

RASIST RASIST RASIST.. din pompøse RASIST som trir du er bedre enn andre fordi du tror på en annen relgion... ikke våg å diskrimener andre din**************** RASIST

Når ble religion det samme som rase? Har jeg sovet i timen? Og er det diskriminering å påpeke at en religion ikke holder vann eller er rent ut idiotisk? Det er da ingen som vil forby buddhismen her (så vidt jeg vet).
"Det [helvete] handler om straff og dom – ild som brenner – og er ikke noe pleasant sted." - F.J. Sæle
IP IP Logget
dhiany
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat dhiany Svarbullet Publisert: 23.Jan.2008 kl. 16:03
Publisert første gang av Hjorthen

Publisert første gang av Dhiany

Når ble religion det samme som rase? Har jeg sovet i timen? Og er det diskriminering å påpeke at en religion ikke holder vann eller er rent ut idiotisk? Det er da ingen som vil forby buddhismen her (så vidt jeg vet).

han sa at buddisme suger. altså han ser ned på buddister. rase er et annet ord for en folkegruppe. buddisme er en folkegruppe fordi det er flere som tor på det samme som utgjør en gruppe.
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Medlem siden: 12.Mar.2003
Poster: 419
Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 23.Jan.2008 kl. 16:31
Hvis man da påstår at all religion suger, er man da rasist mot hele verden da?

Men buddhismen suger. Kanskje ikke like mye som islam, jødedommen, hinduismen eller kristendommen. Men den suger likevel. Hvis jeg skal peke ut en religion som suger mest, så holder jeg en knapp på hinduismen. En bedriten religion som er så rasistisk og diskriminerende i praksis at den burde vært forbudt.
Men dette betyr jo ikke at alle hinduer er møkkafolk. Det betyr bare at det er lettere for møkkafolk å oppføre seg bedritent innenfor hinduismen.
"Jomfruhinna må ikkje rørast, då blir det baluba." - Strannix
IP IP Logget
dhiany
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat dhiany Svarbullet Publisert: 23.Jan.2008 kl. 18:31
Publisert første gang av Webmaster

Hvis man da påstår at all religion suger, er man da rasist mot hele verden da?

Men buddhismen suger. Kanskje ikke like mye som islam, jødedommen, hinduismen eller kristendommen. Men den suger likevel. Hvis jeg skal peke ut en religion som suger mest, så holder jeg en knapp på hinduismen. En bedriten religion som er så rasistisk og diskriminerende i praksis at den burde vært forbudt.
Men dette betyr jo ikke at alle hinduer er møkkafolk. Det betyr bare at det er lettere for møkkafolk å oppføre seg bedritent innenfor hinduismen.

ingen relgion suger. grunnen til at vi "mener" at de suger er fordi vi er ukjente og kanskje fått dålig innvirkning fra andre. for hinduismer så synes de ikke at hinduisme suger og det samme for islam osv. de er bare anderledes enn oss.... jeg liker budisme, vis jeg kunne velge hvilken religion som hadde rett så måtte det være buddismen. men jeg er kristen og tror på jesus
IP IP Logget
Admin
Administrator
Administrator

Medlem siden: 05.Jan.2007
Poster: 1
Sitat Admin Svarbullet Publisert: 23.Jan.2008 kl. 18:36
Nei. La oss ta et eksempel. For eksempel islam. Et eksempel jeg har brukt før. Koranen er ekstremt tydelig på hva som skal skje med meg som ikketroende etter at jeg dør. Jeg skal leve i en evig tilværelse hvor jeg skal kokes til huden min faller av. Så vil jeg få ny hud, som igjen blir kokt av. Og sånn skal det fortsette og fortsette og fortsette. Muslimer lærer at for de som ikke tror på det samme som dem, så er dette en rettferdig behandling i det hinsidige. Dette alene er mer enn nok ammunisjon til å påstå at islam suger. Jeg synes jo at kristendommen suger. Påstår du at jeg er "ukjent" og ikke vet noe om den religionen også?
IP IP Logget
bob
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 14.Nov.2007
Poster: 199
Sitat bob Svarbullet Publisert: 23.Jan.2008 kl. 22:54
Ikke bare Islam, samme kydderene, men med andre uttrykk
i alle slavereligionene ,både Kristendommen og Jødedommen.

Til disse fundamentalistenes forsvar; De tror det de leser
og ønkser å følge bokstavtroen. Dermed vet man hvor man har dem. Hinduisemens og Buddismens lover må man oppsøke, de andre oppsøker deg. Lydighet overfor en Mono-guddom , med etterølgende staffedom, hvis ulydighet er det jeg kaller slavereligioner*

*Slavereligioner av Nietzsches 'Sklavenmoral und Herrenmoral' fra 'Die Genealogie der Moral'    

- Lucifer, God's best product quality tester.
IP IP Logget
dhiany
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat dhiany Svarbullet Publisert: 24.Jan.2008 kl. 13:06
mange ser ned på andres relgion fordi den er så og si ukjent for dem
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 24.Jan.2008 kl. 13:25
mange ser ned på deg fordi du ikke har fått deg en bruker og bare poster som uregistrert også. Hva er poenget ditt?
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 24.Jan.2008 kl. 13:32
Publisert første gang av dhiany

mange ser ned på andres relgion fordi den er så og si ukjent for dem

Det er sikkert riktig. Men du har ikke noe belegg for at mange i dette tilfellet er det samme som "de fleste". De fleste oppegående ateister ser ned på religion nettopp fordi de er kjent med innholdet i religionene, eventuelt med mange av folkene som er religiøse.
IP IP Logget
dhiany
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat dhiany Svarbullet Publisert: 24.Jan.2008 kl. 16:08
Publisert første gang av Asmodeus

mange ser ned på deg fordi du ikke har fått deg en bruker og bare poster som uregistrert også. Hva er poenget ditt?

spiller det noe rolle hvem jeg er og om jeg skal posere meg? gud vet hvem jeg er, er ikke det nok? poenget mitt er at jeg klarer ikke å utstå rasisme og det gjør meg kvalm. å si at en relgion "suger" er å ikke respektere andres tro. vis du vil at andre skal respektere deg, må man respektere andre
IP IP Logget
dhiany
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat dhiany Svarbullet Publisert: 24.Jan.2008 kl. 17:28

spiller det noe rolle hvem jeg er og om jeg skal posere meg? gud vet hvem jeg er, er ikke det nok? poenget mitt er at jeg klarer ikke å utstå rasisme og det gjør meg kvalm. å si at en relgion "suger" er å ikke respektere andres tro. vis du vil at andre skal respektere deg, må man respektere andre

hvorfor trenger jeg respekt fra deg når din respekt er verdiløs? du er direkte avskylig og du har aldri gjort noe som gjør at du fortjener respekt på noe som helst nivå

og DU sier at jeg kommer til helvette...... står det ikke i "den store boken" at man skal elske den neste som deg selv? man må jo starte med å respektere før du kan elske. men jeg synes synd på dere. dere lever opp til å frykte livet, frykte å synde... jeg frykter det ikke, fordi jeg innrømmer aat jeg er et menneske, og det er min natur da å synde. gud vet det. jesus vet det. stopp litt å nyt livet, for det er derfor de ga det til deg.
IP IP Logget
Dhiany
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Medlem siden: 24.Jan.2008
Poster: 0
Sitat Dhiany Svarbullet Publisert: 24.Jan.2008 kl. 17:59

hvorfor trenger jeg respekt fra deg når din respekt er verdiløs? du er direkte avskylig og du har aldri gjort noe som gjør at du fortjener respekt på noe som helst nivå

og DU sier at jeg kommer til helvette...... står det ikke i "den store boken" at man skal elske den neste som deg selv? man må jo starte med å respektere før du kan elske. men jeg synes synd på dere. dere lever opp til å frykte livet, frykte å synde... jeg frykter det ikke, fordi jeg innrømmer aat jeg er et menneske, og det er min natur da å synde. gud vet det. jesus vet det. stopp litt å nyt livet, for det er derfor de ga det til deg.

du er ikke min neste

hehe, må bare si at du er latterlig morsom
IP IP Logget
13%vin
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Medlem siden: 17.Nov.2008
Poster: 0
Sitat 13%vin Svarbullet Publisert: 02.Des.2008 kl. 01:00
ser denne diskusjonen er lakt litt død, men hva er en relgion\tro\kult osv uten et fullstendig satt opp syn av hvordan du skal tro tenke mene om dine medmensker fra før de er født til etter de er død? på en annen måte er det litt som fotball, det finnes forskjellige lag og drakter, det er ingen som vinner fotball! det kommer alltid en ny sesong..
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 02.Des.2008 kl. 09:03
Hvis du mener at det er ingen vinnere i fotball, siden det kommer en ny sesong, kan du jo like greit påstå at det er ingen som får orgasme under sex, siden det kommer alltid (som oftest) en ny runde i sengen. Sexen du hadde - og fotballkampene du så - for to år siden, har man vel strengt tatt ikke glede av i dag, så skal man av den grunn bare slutte å se på fotball og slutte å ha sex?

Jeg støtter selvsagt den tanken, og det samme gjør naturligvis alle andre normale mennesker.

Ellers har jeg ingen problemer med å se grunnlaget for å parallellisere fotball og religion. Begge deler gir kollektive, mentale orgasmer, gruppetilhørighet og følelse av å være på den seirende siden. Med mindre man er Leeds- eller Moldesupporter.

Redigert av Webmaster - 02.Des.2008 kl. 09:05
IP IP Logget
Hilmar38
Hyperaktiv
Hyperaktiv
Profilbilde

Medlem siden: 13.Nov.2008
Poster: 63
Sitat Hilmar38 Svarbullet Publisert: 02.Des.2008 kl. 17:09
Leeds spilte en knall kamp mot Leyton Orient i begynnelsen av april i år.
Priset være låven og all dens buskap!
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Medlem siden: 03.Nov.2004
Poster: 831
Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 02.Des.2008 kl. 18:02
Publisert første gang av 13%vin

ser denne diskusjonen er lakt litt død, men hva er en relgion\tro\kult osv uten et fullstendig satt opp syn av hvordan du skal tro tenke mene om dine medmensker fra før de er født til etter de er død? på en annen måte er det litt som fotball, det finnes forskjellige lag og drakter, det er ingen som vinner fotball! det kommer alltid en ny sesong..

Hvordan vil du plassere transfer-overganger inn i denne metaforen?
Hitler burned people like Anne Frank for being Jewish. For that, we call him evil.

God burns Anne Frank for being Jewish, forever. For that, theists call him "good"
IP IP Logget
StoreHviteFar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 02.Mar.2008
Poster: 250
Sitat StoreHviteFar Svarbullet Publisert: 02.Des.2008 kl. 19:57
Dhiany bør merke seg at de fleste ateister og agnostikere er opplyste mennesker som har større kjennskap til verdensreligionene en de fleste troende.
I tillegg har de nøye tenkt gjennom sin tro eller mangel på sådan før de står frem og kaller seg ateist eller agnostiker.
Dessuten har de fleste av disse vantro hundene tatt seg bryderiet med å lære seg å skrive nogenlunde korrekt. De fleste vet forskjell på å/og. De behersker dessuten korrekt bruk av store bokstaver. Noen har også tatt seg bryderiet med å lære seg flere av kommareglene.
De går derfor til Helvetet(ikke helvette) med en viss stil. Det skal de ha de forbannede, vantro svina.

Redigert av StoreHviteFar - 02.Des.2008 kl. 19:58
... for i skal tenke og tale vel om ham og ta alt i beste mening!
IP IP Logget

Raskt svar (Quick Reply)
Navn:

Melding:
   Aktiver Forum Koder til å formatere meldinger
Uregistrerte brukere kan ikke ha linker i sine meldinger. Inneholder innlegget ditt webadresser vil det ikke bli lagret. For registrerte brukere er det ingen begrensning.
Unik Sikkerhetskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code Load New Code
Vennligst tast inn koden nøyaktig slik som på bildet.
Cookies må være tillatt i din nettleser.

Svar Nytt Innlegg
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forum
Du kan svare på innlegg i dette forum
Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum
Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum
Du kan ikke opprette Galluper i dette forum
Du kan ikke stemme på Galluper i dette forum