Herregud.forum: bibelen -rett etter galt?
Aktive innleggMedlemslisteSøkHjelpRegistrer degLogg inn
Om Herregud.com
 Herregud.forum >Diskusjoner >Om Herregud.com
Meldingsikon Innlegg: bibelen -rett etter galt? Svar Nytt Innlegg
Forfatter Melding
dhiany
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat dhiany Svarbullet Innlegg: bibelen -rett etter galt?
    Publisert: 22.Jan.2008 kl. 19:07
det virker som om bibelen har en veldig sentral del, men jeg mener at bibelen er kunne en liten veilednig og det er din mening på rett og galt du burde høre etter. gud vil si deg hva som er rett og hva som er galt inderst i hjertet ditt. og det jeg leser her om homofili og sex synes jeg er galt. hva synes dere
IP IP Logget
dhiany
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat dhiany Svarbullet Publisert: 22.Jan.2008 kl. 19:33
å, vi du ikke se meg i himmelen? men jeg er jo en grei person, du vil sikkert like meg. og jeg tror på gu så jeg har noe en enveisbilett rett opp jeg
IP IP Logget
dhiany
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat dhiany Svarbullet Publisert: 22.Jan.2008 kl. 19:49
men gud og jesus er samme person. sier ikke foresten jesus "tro på meg og du vil komme inn i mitt himmelrike" eller noe sånt? jeg tror. jeg elsker. bare det at gud her gitt meg fri vilje og vil bruke den viljen på å tro på min måte, etter hva gud sier til meg og ikke det dere menesker sier til meg
IP IP Logget
dhiany
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat dhiany Svarbullet Publisert: 22.Jan.2008 kl. 20:06
hvem er det du tror du er som kan si sånt. kysser du din kone med den munnen der? er det kristen å såre folk på den måten? er det ikke meningen at vis jeg er så håpløs at du ikke skal tilby hjelp? og foresten "ikke døm, så skal du heller ikke bli dømt..."
IP IP Logget
dhiany
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat dhiany Svarbullet Publisert: 22.Jan.2008 kl. 20:15
du er ikke jesus. så ikke prøv å bli heller
IP IP Logget
dhiany
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat dhiany Svarbullet Publisert: 22.Jan.2008 kl. 20:22
men du dømmer og bestemmer nesten at jeg skal til helvette... hvor er kjerligheten i denne samtalen?
IP IP Logget
dhiany
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat dhiany Svarbullet Publisert: 22.Jan.2008 kl. 20:30
jeg er glad i deg... er du i meg?

IP IP Logget
Tiramago
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Tiramago Svarbullet Publisert: 22.Jan.2008 kl. 21:19
Publisert første gang av z

Bibelen er klar og tydelig på hvem som skal til Helvete, og sånne som deg står det klare advrasler om.
hvor? det skulle jeg virkelig likt å lese :P
IP IP Logget
dhiany
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat dhiany Svarbullet Publisert: 22.Jan.2008 kl. 21:25
Bra sagt trimango.. men jeg har en anelse hvem som drar til helvette.. slike som han, tror ikke du?
IP IP Logget
the27thvoice
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 17.Apr.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Online Status: Frakoblet
Poster: 136
Sitat the27thvoice Svarbullet Publisert: 22.Jan.2008 kl. 22:55
Publisert første gang av dhiany

og foresten "ikke døm, så skal du heller ikke bli dømt..."

Her fordømmes ingen, kun Jesus kan fordømme. Dette er kun en advarsel mot den vranglære du tror på. Du ser ut til å tro at det holder å være snill og grei, men Bibelen er veldig klar på hva som er rett og hva som er galt. Det meste av rett og galt står i tredje mosebok hvis du lurte på det. Jesus selv opphevet aldri noen av disse reglene, og han forbød oss å gjøre det.

"Tro ikke at jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene! Jeg er ikke kommet for å oppheve, men for å oppfylle. Sannelig, jeg sier dere: Før himmel og jord forgår, skal ikke den minste bokstav eller en eneste prikk i loven forgå – før alt er skjedd. Den som opphever et eneste av disse minste budene og lærer menneskene å gjøre dette, skal regnes som den minste i himmelriket. Men den som holder dem og lærer andre å gjøre det samme, skal regnes som stor i himmelriket."
Matteus 5:17-19

Vår tro skal ikke forpestes bare fordi det blir flere hedninger. Medlemmene i Svevende Ord Bibelsenter vil fortsette å følge den rette tro, Jesu tro, og advare mot styggedommer som homofili og hor.
IP IP Logget
bob
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 14.Nov.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 199
Sitat bob Svarbullet Publisert: 23.Jan.2008 kl. 01:03
Mange homofile i kirken tror de kan gjemme seg der. Leser ikke Bibel. Tror de kan få kirkeasyl.
- Lucifer, God's best product quality tester.
IP IP Logget
Dhiany
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Dhiany Svarbullet Publisert: 23.Jan.2008 kl. 08:51
har det kommet opp til deg at bibelen er en metafor? de som skrev helvetes regler var kirken ikke gud? kanskje du skal få ut den zaloen de hjernevasket deg med?
IP IP Logget
bob
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 14.Nov.2007
Poster: 199
Sitat bob Svarbullet Publisert: 23.Jan.2008 kl. 10:05
Publisert første gang av Dhiany

har det kommet opp til deg at bibelen er en metafor? de som skrev helvetes regler var kirken ikke gud? kanskje du skal få ut den zaloen de hjernevasket deg med?

Jøss, det var dårlige nyheter.

http://www.youtube.com/watch?v=LHgioUGVQF8

- Lucifer, God's best product quality tester.
IP IP Logget
Sigve Varholm
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Sigve Varholm Svarbullet Publisert: 23.Jan.2008 kl. 11:48
Hei
Eg sitter å redigere "forumportalen. com " der eg ville legge inn dette forumet..på listen min.Men du vet at en "ansvarlig " redaktør skal jo sjekke sine kilder..og nå vakler min barnetro igjen..når eg er innnom "herregud"

så kommer eg hit og dere diskutere rett eller galt..
Eg lurer på om det er rett eller galt å legge in herregud forumet i forumportalen.com også..
tja,er litt i tvil.. også det med bibelen.

Men det mange seier du skal tro på guds ord.. ja,det er vi vel alle enige i at .. det er det beste,sånn normalt meiner eg.. klart det er godt med "noe på si (utro)" men resultater er hælvete når partneren får greie på det..
( det står i biblene) og så har vi fått bekretet det.. så tester vi andre ting.. og ja,hehe det blir hælvete igjen.. så hvor mye bevis trenger man bevis for.. eller er det hvor mange unnskyldnigner man kan skaffe frem for å holde ut i fortapelsen.. :)

Jesus tilgir.. gjere han ikke?

Jesus betyr "frelsaren" det er ikke en "man" som heter jesus.. det var en mann som dem kallet "Jesua" frelsaren.. samme som du kaller han dere "malaren" "snikeren"

Så tror du på malaren kan male huset dit,kan du vel tro på at Jesus kan frelse deg.. eller..jaja husker den malaren som,brukte feil farge,og tok sorte penger og stakk av uten å gjere ferdig..ok oki

Men han var stadig vekk malar vel?

hehe lykke til med forumet.. er det noen som vil stikke innom : jesus.topdiscussion com    med seriøse innlegg
vil det vere spennendes.. men denne gærne gjengen fra norge må eg holde litt igjen for..

hilsen vestlenningen.. nei sunnmøringen "shitt" her i danmark kaller dem meg "nordmanden"
hehe.. manden fra nord ( den eneste)
IP IP Logget
strannix
Moderator
Moderator
Profilbilde

Medlem siden: 04.Jun.2007
Poster: 110
Sitat strannix Svarbullet Publisert: 23.Jan.2008 kl. 11:59
Publisert første gang av Sigve Varholm

Hei
Eg sitter å redigere "forumportalen. com " der eg ville legge inn dette forumet..på listen min.Men du vet at en "ansvarlig " redaktør skal jo sjekke sine kilder..og nå vakler min barnetro igjen..når eg er innnom "herregud"

så kommer eg hit og dere diskutere rett eller galt..
Eg lurer på om det er rett eller galt å legge in herregud forumet i forumportalen.com også..
tja,er litt i tvil.. også det med bibelen.

Men det mange seier du skal tro på guds ord.. ja,det er vi vel alle enige i at .. det er det beste,sånn normalt meiner eg.. klart det er godt med "noe på si (utro)" men resultater er hælvete når partneren får greie på det..
( det står i biblene) og så har vi fått bekretet det.. så tester vi andre ting.. og ja,hehe det blir hælvete igjen.. så hvor mye bevis trenger man bevis for.. eller er det hvor mange unnskyldnigner man kan skaffe frem for å holde ut i fortapelsen.. :)

Jesus tilgir.. gjere han ikke?

Jesus betyr "frelsaren" det er ikke en "man" som heter jesus.. det var en mann som dem kallet "Jesua" frelsaren.. samme som du kaller han dere "malaren" "snikeren"

Så tror du på malaren kan male huset dit,kan du vel tro på at Jesus kan frelse deg.. eller..jaja husker den malaren som,brukte feil farge,og tok sorte penger og stakk av uten å gjere ferdig..ok oki

Men han var stadig vekk malar vel?

hehe lykke til med forumet.. er det noen som vil stikke innom : jesus.topdiscussion com    med seriøse innlegg
vil det vere spennendes.. men denne gærne gjengen fra norge må eg holde litt igjen for..

hilsen vestlenningen.. nei sunnmøringen "shitt" her i danmark kaller dem meg "nordmanden"
hehe.. manden fra nord ( den eneste)
Hæ? Noko meir usamanhengande fjas skal ein leite lenge etter. Du snakker om litt, alt og ingenting, og det gjer særs lite meining.
Why would anyone believe in god?
IP IP Logget
Jesus
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Jesus Svarbullet Publisert: 23.Jan.2008 kl. 12:40
Elsk meg.
IP IP Logget
sigve
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat sigve Svarbullet Publisert: 23.Jan.2008 kl. 13:29
som allt annet her i herregud.com er det "litt av hvert"

Dette er et underholdende forum.. dem som virkelig vil stille spørsmålet og få svar
bibelen -rett etter galt

Galt er det allerede så skrive rett,selv om man ikke vet om man er kommet til gal plass.

:)

lykke til

rabbit = var min kode for å få innlegget inn.. :)
IP IP Logget
dhiany
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat dhiany Svarbullet Publisert: 23.Jan.2008 kl. 14:42
jeg mener at du kan finne trøst, veilednig og noen små leveregler i bibelen, men den er for å si oss hva som har skjedd i historien, synes nå jeg. jeg mener at det du gjør skal du gjøre av din samvittighet, din mening og din vilje. du kan ikke stole 100 % på bibelen for den har blitt omskrevet og skal ikke tvile på at noen av de som omskrevet den mente litt annet og la til det selv. kristendommen har ikke bare hatt posetive saker oppunder årene
IP IP Logget
dhiany
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat dhiany Svarbullet Publisert: 23.Jan.2008 kl. 14:58

Publisert første gang av Dhiany

Det står klart og tydelig om Helvete i bibelen. Kirken kom etterpå.
Og hvis bibelen er en metafor kan ikke Gud være virkelig.

tror du virkelig ikke at bibelen har blitt omskrevet etter kirken? og kan det være da mulig at da ble helvettes regler oppfunnet da? har du sett den orginale bibelen? den som kom helt først? den ville jeg likt å se...
(og må bare si en ting til: vis det virkelig er gus som svarer på de bønnene her inne, betyr det at han ikke mente å ta så hardt i når det gjelder homofeli i bibelen.. ergo da kan jo ikke bibelen bli stolt på 100%..)
IP IP Logget
dhiany
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat dhiany Svarbullet Publisert: 23.Jan.2008 kl. 15:59
ikke helvette er funnet på, men mange av reglene for å havne i helvette
IP IP Logget
dhiany
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat dhiany Svarbullet Publisert: 24.Jan.2008 kl. 13:01
hør etter: gud lyver ikke, bibelen mistolkes
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 16.Apr.2007
Poster: 532
Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 24.Jan.2008 kl. 13:24
Mistolkes? hvordan får du det til med en bok som leses på orginalspråket, ordrett slik den ble skrevet og i enkle klare setninger som er lette å forstå meningen med... Gud har bestemt, i det minste godtatt at bibelen skal bli slik den er i dag, og er den da feil; Må Gud ta litt ansvar!
Acta est fabula, plaudite!
IP IP Logget
dhiany
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat dhiany Svarbullet Publisert: 24.Jan.2008 kl. 16:00
det er fordi mye av bibelen er metaforer og DU skal tolke det han har sagt
IP IP Logget
dhiany
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat dhiany Svarbullet Publisert: 24.Jan.2008 kl. 17:44

ok, tolk dette verset og forklar hvordan det er metafor

Tredje Mosebok 20:13 Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem.

1 alle skal dø en eller annen gang.
2. i et forhold mellom mann og mann, bli en man gjærne sett på som en kvinne.
3. det står ikke noe om kvinner, er det da greit åt jeg går å har litt lespisk sex da?
4. i et svar fra gud her på siden står det at han var i litt dårlig humør den dagen og tok litt for hard i. kanskje han da mare misslikte det, men det går vel greit. han missliker sikkert din trang til å dømme og.
IP IP Logget
Dhiany
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Medlem siden: 24.Jan.2008
Poster: 0
Sitat Dhiany Svarbullet Publisert: 26.Jan.2008 kl. 15:13

1. takk for at du påpekte det åpenlyse. ingen hele verden viste dette før du påpekte det

2. hva er det du babbeler om? to menn som ligger sammen kan aldri bli det sammn som mann og kvinne

3. hadde du vært komentent nok til å lese første side av den andre tråden du poster i hadde du sett at jeg postet et vers fra det nye testamentet som nevner at lesbisk sex er avskylig i følge Gud

4. Gud er perfekt og når han sier at homofile skal drepes har han rett. dessuten er homofili den eneste synden han har ødelagt hele byer for.

se det jeg skrev på homofeli::::......
IP IP Logget

Raskt svar (Quick Reply)
Navn:

Melding:
   Aktiver Forum Koder til å formatere meldinger
Uregistrerte brukere kan ikke ha linker i sine meldinger. Inneholder innlegget ditt webadresser vil det ikke bli lagret. For registrerte brukere er det ingen begrensning.
Unik Sikkerhetskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code Load New Code
Vennligst tast inn koden nøyaktig slik som på bildet.
Cookies må være tillatt i din nettleser.

Svar Nytt Innlegg
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forum
Du kan svare på innlegg i dette forum
Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum
Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum
Du kan ikke opprette Galluper i dette forum
Du kan ikke stemme på Galluper i dette forum