Herregud.forum: Hvorfor kalle Bill jente/homofil/emo!?
Aktive innleggMedlemslisteSøkHjelpRegistrer degLogg inn
Off topic
 Herregud.forum >Andre tema >Off topic
Meldingsikon Innlegg: Hvorfor kalle Bill jente/homofil/emo!? Svar Nytt Innlegg Opprett ny Gallup
Forfatter Melding
Tokio Hotel fan nr.1
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Tokio Hotel fan nr.1 Svarbullet Innlegg: Hvorfor kalle Bill jente/homofil/emo!?
    Publisert: 12.Mar.2008 kl. 10:34
Hallo!!!
Hvordan kan folk tro at Bill er jente?!?!?! Det skjønner jeg IKKE i det hele tatt!!! Ok, han kan være feminin, men alle er feminine!!! Og homofil!!! Hgr!!!!!!!!!!!!!!!! Han har selv sagt at han ikke er homofil og da må man tro på han!!!!!!!!!! Og emo?!? Han er da FA*EN meg ikke en musikksjanger!!!!!! HALLO??!?!

Dere for FA*EN meg stoppe nå assa!!!!!!
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Medlem siden: 12.Mar.2003
Online Status: Frakoblet
Poster: 419
Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 12.Mar.2008 kl. 11:06
OK. La meg først som sist ta bladet fra munnen.

Det er jeg som har skrevet begge de to sakene hvor Tokio Hotel er omtalt. Og tro det eller ei. Men jeg respekterer Bill og jeg respekterer Tokio Hotel. De har definert en nisje og en målgruppe, og de har klart å nå frem til denne. I steder for å jobbe som rørleggere eller billettkontrollører eller i stedet for å drikke øl på togstasjonen, så reiser de verden rundt og spiller musikken sin. Man må jo respektere slikt, uavhengig av hva man personlig mener om musikken. De har seg sikkert langt mer enn oss også!

Men først og fremst så respekterer jeg Tokio Hotel sine fans. Jeg skjønner dere. Jeg vet selv hvordan det er når man har et "bigger than life-forhold" til et band. Jeg skjønner hvordan dere har det når dere relaterer det som skjer i livet deres til musikken til Tokio Hotel. Og omvendt. Jeg personlig ville kanskje valgt et annet band, men den diskusjonen trenger vi ikke ta her.
Jeg vet at Bill er en gutt, og jeg vet at My Chemical Romance ikke forherliger selvmord. Og jeg er glad for at disse to bandene sannsynligvis har klart å få ungdommer på selvmordets rand til å "ikke hoppe".

Ironi er et språklig virkemiddel hvor man skriver det motsatte - eller omtrent det motsatte av hva en egentlig mener. Og langt på vei har jeg gjort det når jeg har skrevet om TH og MCR. Akkurat som jeg gjorde det når jeg skrev om Ringenes Herre og Harry Potter. Jeg vet at Tolkien ikke heter Tolkin, og at han har vært død i mange år. Og jeg vet at Ringenes Herre ikke er inspirert av Harry Potter. Jeg vet, jeg vet, jeg vet.

Jeg prøvde bare å være morsom...

*snufs*

Redigert av Webmaster - 12.Mar.2008 kl. 11:40
"Jomfruhinna må ikkje rørast, då blir det baluba." - Strannix
IP IP Logget
:]
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat :] Svarbullet Publisert: 12.Mar.2008 kl. 19:17
jeg er helt enig med deg .

men emo er en musikk-sjanger ikke et skjeldsord, emosjonel rock els ..

og webmaster fyr'n, lykke til med og være morsom med no' sånt -.-' herregud ..

tokio hotel <3 :]
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 16.Apr.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 532
Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 13.Mar.2008 kl. 00:28
synes du er morsom jeg herr webmaster.

Ellers herr/fru/frøken :] emo er kanskje ikke et skjeldsord for deg, men for en homofil vil heller ikke homo være et skjeldsord. Skjeldsord er ikke konstanter og for mange mennesker er det vanlig å bruke ord som beskriver andre som negative betegnelser. Det går inn under stigmatisering tror jeg.
Acta est fabula, plaudite!
IP IP Logget
Saki <3 x]
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Saki <3 x] Svarbullet Publisert: 13.Mar.2008 kl. 20:13
jeg forso ingen ting, men bryr meg ikke heller ..
IP IP Logget
saki <3 xD
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat saki <3 xD Svarbullet Publisert: 17.Mar.2008 kl. 17:29
Publisert første gang av z

Publisert første gang av Saki <3 x

] jeg forso ingen ting, men bryr meg ikke heller ..

og hvis du ikke bryr deg så følte du for å poste i tråden? fantastisk

fordi jeg skrev ovenfor xD dust ..
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 18.Mar.2008 kl. 03:21
Publisert første gang av saki <3 xD

IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 18.Mar.2008 kl. 03:22
Publisert første gang av saki <3 xD

Dust var i gamle dager et medisinsk uttrykk, du går ikke under det, kun de med en unskyldning som downs eller lignende gjorde det, du er bare dum...
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 23.Mar.2008 kl. 01:09
Jeg oppdaget til min store skrekk at det stod "Instant Karma" på en nettside med en liste av flere låter innspilt av Tokio Hotel.
-Herreminjesus, er det mulig at disse guttene har kastet seg på en cover av John Lennon?, tenkte jeg med åpen munn.

Jeg satte kursen mot jutuben, og søkte på "Tokio hotel instant karma", og håper at jeg ville få ingen treff tilbake. Men Jesus ville det annerledes:

http://youtube.com/watch?v=6eght2pdzTA

Her er en "live-versjon" av den samme låten.
http://youtube.com/watch?v=ZhzInriZ9mk

Nå begynner jeg også å mislike dette bandet.

Redigert av Webmaster - 23.Mar.2008 kl. 01:12
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 23.Mar.2008 kl. 01:14
Jeg tror jeg er nødt å trekke tilbake påstandene om at vokalisten i Tokio Hotel kan forvekles med en kvinne. Denne demonstrasjonen av maskulinitet er jo total: http://youtube.com/watch?v=r-Z0Vr2H7Zw

Redigert av Webmaster - 23.Mar.2008 kl. 01:15
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 23.Mar.2008 kl. 01:47
Her må jeg arrestere deg, z. Jeg har de siste 20 årene hatt minst 15 personer som er homofile i min omgangskrets. Gjennom disse har jeg igjen hatt gleden av å treffe homofile bekjente av dem igjen. Vi snakker om et relativt stort antall her. Og ingen av dem ser eller så ut som noe som ligner på dette. Det nærmeste er en kar som var i samme "gjeng" som meg på slutten av 80-tallet, altså da jeg enda var i tenårene. Han sminket seg, eksperimenterte med å barbere av seg øyenbryn og slikt. Men på 20 år har jeg altså kun sett en homofil som minner om noe som tøsen Bill.

Noen av de jeg kjenner kunne kledd seg ut som Bill hvis de skal være ironiske og skrullete og gå på Melodi Grand Prix-fest. Men vi snakker vel da om et par ganger i året.
IP IP Logget
Stål
Nykommer
Nykommer
Profilbilde

Medlem siden: 30.Nov.2007
Poster: 0
Sitat Stål Svarbullet Publisert: 23.Mar.2008 kl. 10:59
Webmaster, vær så snill å ikke forklare disse fjortisene hva ironi er. La de leve i sin egen misoppfattelse så lenge som mulig. Det er så morsomt å se hvordan noen reagerer på innlegg og artikler.
Kjør linjen helt ut. Stål AKA BJ
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 23.Mar.2008 kl. 12:32
Faen! Busted.

IP IP Logget
Christina
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Medlem siden: 19.Feb.2008
Poster: 46
Sitat Christina Svarbullet Publisert: 05.Apr.2008 kl. 16:16
Dere, halloo! Tokio Hotel, serriøst! Den dritt-gruppa. Voksne folk diskuterer TOKIO HOTEL, har dere ikke noe bedre og gjøre enn og diskutere om slike tyskere? Jeg har ikke noe imot tyskere... Men Tokio Hotel... At det går ann, de ligner homoer, men jeg trakkaserer dem ikke for det. Men mer for den latterlige greia dem kaller musikk, det er ikke musikk, der er mer ligning av en bakgårdskatt i en søppeldunk.
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Medlem siden: 03.Nov.2004
Poster: 831
Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 05.Apr.2008 kl. 19:38
Publisert første gang av Christina

Dere, halloo! Tokio Hotel, serriøst! Den dritt-gruppa. Voksne folk diskuterer TOKIO HOTEL, har dere ikke noe bedre og gjøre enn og diskutere om slike tyskere? Jeg har ikke noe imot tyskere... Men Tokio Hotel... At det går ann, de ligner homoer, men jeg trakkaserer dem ikke for det. Men mer for den latterlige greia dem kaller musikk, det er ikke musikk, der er mer ligning av en bakgårdskatt i en søppeldunk.

Jeg finner det temmelig spekulativt når du antyder at TH består av menn, og når du topper det hele med å si at de homofile så er det virkelig helt på grensen til å være diskrimimerende. Hvorfor kan ikke ett jenteband få være ett jenteband? Er det fortsatt slik at jenter ikke skal kunne ha suksess og at vi helst ser at de holder seg hjemme på kjøkkenet?

Redigert av Missing Link - 06.Apr.2008 kl. 00:06
Hitler burned people like Anne Frank for being Jewish. For that, we call him evil.

God burns Anne Frank for being Jewish, forever. For that, theists call him "good"
IP IP Logget
Christina
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Medlem siden: 19.Feb.2008
Poster: 46
Sitat Christina Svarbullet Publisert: 06.Apr.2008 kl. 15:27
Publisert første gang av Missing Link

Publisert første gang av Christina

Jeg finner det temmelig spekulativt når du antyder at TH består av menn, og når du topper det hele med å si at de homofile så er det virkelig helt på grensen til å være diskrimimerende. Hvorfor kan ikke ett jenteband få være ett jenteband? Er det fortsatt slik at jenter ikke skal kunne ha suksess og at vi helst ser at de holder seg hjemme på kjøkkenet?

Har du ennå ikke forstått at de er gutter.. Eller kanskje transer? Om det høres bedre ut. Ta en tur og se dem avkledd så kanskje du finner ut den 'grusomme' sannheten. Altså om dem er gutter eller jenter.
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Medlem siden: 03.Nov.2004
Poster: 831
Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 06.Apr.2008 kl. 21:51
Bare for deg så sjekket jeg ett bilde av TH og jeg kunne ikke se at noen av dem hadde adamseple.
Hitler burned people like Anne Frank for being Jewish. For that, we call him evil.

God burns Anne Frank for being Jewish, forever. For that, theists call him "good"
IP IP Logget
myrkvargkjetter
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Medlem siden: 03.Aug.2008
Sitat myrkvargkjetter Svarbullet Publisert: 03.Aug.2008 kl. 03:48
Publisert første gang av Missing Link

Bare for deg så sjekket jeg ett bilde av TH og jeg kunne ikke se at noen av dem hadde adamseple.

Det er i grunnen ganske bekymringsverdig. Jeg har lagt merke til samme tendensen. Dette får meg til å konkludere med at de enten er jenter som blir markedsført som gutter (den vanligste overbevisningen) eller at de er gutter som blir aktivt retusjert på PR-foto for å virke mer feminine/androgyne. I mangel på bedre ord: "Hva faen!?"
Cassius Barabbas, M.V.
IP IP Logget
Emilie
Nykommer
Nykommer
Profilbilde

Medlem siden: 07.Okt.2008
Sitat Emilie Svarbullet Publisert: 07.Okt.2008 kl. 11:28
Mailna er lekk-lekk-lekker-lekk-lekk!
Bill?..njææ...
IP IP Logget

Raskt svar (Quick Reply)
Navn:

Melding:
   Aktiver Forum Koder til å formatere meldinger
Uregistrerte brukere kan ikke ha linker i sine meldinger. Inneholder innlegget ditt webadresser vil det ikke bli lagret. For registrerte brukere er det ingen begrensning.
Unik Sikkerhetskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code Load New Code
Vennligst tast inn koden nøyaktig slik som på bildet.
Cookies må være tillatt i din nettleser.

Svar Nytt Innlegg Opprett ny Gallup
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forum
Du kan svare på innlegg i dette forum
Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum
Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum
Du kan opprette Galluper i dette forum
Du kan stemme på Galluper i dette forum