Herregud.forum: Antoniussen
Aktive innleggMedlemslisteSøkHjelpRegistrer degLogg inn
Om Herregud.com
 Herregud.forum >Diskusjoner >Om Herregud.com
Meldingsikon Innlegg: Antoniussen Svar Nytt Innlegg
Side  av 2 Neste >>
Forfatter Melding
new4me-again
Aktiv
Aktiv

Medlem siden: 07.Jul.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Bhutan
Online Status: Frakoblet
Poster: 0
Sitat new4me-again Svarbullet Innlegg: Antoniussen
    Publisert: 15.Mar.2008 kl. 20:28
Fortsatt ingen harsellas med islam - fordi Antoniussen ikke tør AV FRYKT FOR REPRESALIER. Mer feig It operatør i Bergen boligbyggelag skal man lete lenge etter
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Medlem siden: 12.Mar.2003
Poster: 419
Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 15.Mar.2008 kl. 21:25
Før du anklager meg for å være feig, så kan du i det minste lære å stave navnet mitt. Det er Ananiassen, ikke Antoniussen. Jeg er heller ikke IT operatør. Jeg er systemutvikler. Og firmaet heter Bergen og Omegn Boligbyggelag. Og forøvrig disser jeg islam og deres profet når som helst, og så har jeg gjort på denne webside mang en gang. Stå frem med navn om du har noe personlig i mot meg. Ellers så er det kanskje DU som fremstår ikke bare som feig, men også som bitter og fornærmet. Ble du bare så sint da jeg tullet med religionen din?

Bilde av Muhammed på Herregud.com: http://herregud.com/muhammed.htm

Å hjelp, nå blir jeg jammen redd for livet mitt. Alle de muslimene i Norge kommer til å valfarte til huset mitt her i Øvre Riplegården på Laksevåg like utenfor Bergen sentrum. ÅÅÅÅÅ HJELP! JEG ER REDD! Håper de ikke finner ut hvor jeg bor...

PS! Jeg slettet det andre innlegget ditt, siden det var omtrent likt som dette du har i denne tråden. Men du lurte på der om jeg er stolt av jobben min. Indeed I am! Jeg er en supergod systemutvikler. Jeg rocker i jobben min, rett og slett! Og jeg får mye respekt fra mine kollegaer som også mener at jeg gjør en glimrende jobb. Jeg er fornøyd med lønnen også, så jeg trives på jobben hver eneste dag. Livet er for kort til å ikke være stolt av den jobben man gjør. Spiller ingen rolle om man er kjører lastebil eller administrerer databaser. Er man ikke stolt av det man gjør, er det på tide å finne seg en ny jobb.

PPS! Trodde du jeg skulle bli forskrekket over at du har klart å google hvem jeg er og hvor jeg jobber? Tror du virkelig at jeg ikke våger å stå offentlig frem som eier av denne siden? Jeg har jo blitt intervjuet en rekke ganger siden denne siden ble publisert i 1999, og navnet på min arbeidsgiver har noen ganger også blitt nevnt. Fant du ikke ut det, da du praktiserte Google-skillsene dine?
"Jomfruhinna må ikkje rørast, då blir det baluba." - Strannix
IP IP Logget
Jona
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 03.Mar.2008
Poster: 79
Sitat Jona Svarbullet Publisert: 17.Mar.2008 kl. 18:50
Jeg tar ingen stilling til trådstarters budskap eller motiver.
Men jeg synes det var et interessant emne.

Dette er en satireside om religion.
Også er det ingen store muhammed tegninger på forsiden av herregud.com!?
Spesielt i disse dager der det er så aktuelt.

Hvorfor setter du ikke karikaturtegningene på fremsiden av herregud.com, webmaster?
At Vebjørn Selbekk gjorde det, men svevende ord er mer middelmådig. Ja, for meg virker ikke det å være i svevende ords ånd..
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 17.Mar.2008 kl. 19:37
Denne siden harsellerer ikke med religion generelt. Helt siden starten i 1999 har den utelukkende flippet med nykonservativ og karismatisk kristendom, slik den gjør seg gjeldende i menigheter som Levende Ord, og slik den formidles av pastorer som Enevald Flåten og Jan Aage Torp. Det er kristendommen jeg har vokst opp med, det er kristendommen som har vært en del av samfunnet jeg er en del av. Det er derfor jeg kan harsellere med denne religionen.

Har dette stoppet meg fra å dra inn muslimer eller islam i noen av artiklene? Neida. Jeg har flere ganger vært morsom på bekostning av islam. JEG ER IKKE REDD FOR DET.

Men Muhamedtegningene har ingenting på forsiden av Herregud.com å gjøre. Den eneste grunnen jeg har til å sette dem der, er å tilfredsstille kristne som mener at det er urettferdig at jeg ikke flipper med islam. Men jeg driver ingen nettside som tuller med islam. Dette er en nettside som tuller med kristendommen. Men det betyr ikke at jeg ikke er kritisk til islam, at islam sliper helt unna på denne websiden. Men det betyr at det er kristendommen som får på pukkelen. Og det er ikke kristne som skal bestemme hva jeg skal harsellere med. Det er min nettside, og jeg gjør med den som jeg selv vil.

Dersom det er noen som har lyst å drive en side som parodierer islam, så stiller jeg gjerne både serverplass og publiseringssystem til disposisjon. Jeg står også gjerne som redaktør.

Men jeg ønsker også å understreke at selv om jeg anser islam som en dustereligion, så er det ikke denne religionen som er den farligste religionen i verden i dag. De som drepes av islamsk terrorisme er i solid mindretall i forhold til de som drepes av katolske løgner angående bruk av kondomer og av kristne presidenters innsats for "demokrati" i Irak.
IP IP Logget
Jona
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Jona Svarbullet Publisert: 17.Mar.2008 kl. 19:59
Vel, denne siden harsellerer jo med religion generelt.
Og den har vel ikke akkurat utelukkende flippet med nykonservativ og karismatisk kristendom.
Men men..

Jada, det er din nettside, du er sjefen, du betaler serverplass, du vil helst bare kritisere kr.dom osv.
Jeg bare synes det er rart at når saken har blusset sånn opp i danmark, norske aviser vil ikke trykke tegningene, religionen truer ytringsfriheten.
At når det faktisk er VIKTIG at man ikke lar religion stjele ytringsfriheten, da sitter herregud.com på gjerdet og dingler med beina.
Med all respekt for at det er din side, du bestemmer og alt det der.
Men jeg synes faktisk at det er litt tannløst..
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 17.Mar.2008 kl. 20:12
Nei, feil. Jeg kritiserer islam mye og jeg gjør det ofte. Jeg er svært aktiv i ulike forum, blant annet på islam.no. Der er jeg meget kritisk til islam, og jeg har til tider vært særdeles nedlatende og krass mot islam som religion på muslimene sin hjemmeside. Og jeg oppfatter på ingen måte å bli sensurert der. Så lenge man er ryddig og saklig, så er det fantastisk hvor mye kritikk man kan komme med.

Men den redaksjonelle linjen på Herregud.com er krystallklar og det har den alltid vært. Det er liksom hjemmesiden til en menighet som ikke finnes i virkeligheten. I de redaksjonelle sakene formidles virkeligheten slik den oppfattes av Svevende Ord Bibelsenter. Selv du klarer sikkert å se at det er det som er temaet. I hvertfall hvis du konsentrerer deg litt ;-)

Grunnen til at du synes det er tannløst er jo fordi at du selv er kristen, og fordi du ikke synes det er noe morsomt at jeg flipper med kristendommen. Såpass ærlig må du vel kunne være med både deg selv og oss.

IP IP Logget
Jona
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Jona Svarbullet Publisert: 17.Mar.2008 kl. 22:20
Jeg synes ikke det er tannløst fordi jeg er kristen, webmaster.
Jeg synes det er tannløst fordi det er ikke levende ord som truer den vestlige ytringsfriheten, det er islamske ekstremister.

Når du sier at den redaksjonelle linjen på Herregud.com er krystallklar og det har den alltid vært.
Mener du dermed også at herregud.com ikke har noen samfunnsmessig relevans utenfor svevendeord-konseptet.
Fordi da betyr jo det at dette bare er en lekeklubb som like godt kunne gjort narr av ole brumm.

Jeg håper og tror at dere som står bak denne siden driver den fordi dere tror religion er noe som er skadelig, ødeleggende, usant e.l

At ikke herregud.com støtter opp når den muslimske verden prøver å true den vestlige verden til taushet, det er for meg en gåte.
Jeg hadde jo egentlig ikke trodd dere bare ville vise bildene
Jeg hadde FORVENTET at herregud.com ville redigert tegningene inn på en koran formet som en dynamittkubbe.
Bare for å drive satire.
IP IP Logget
Jona
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Jona Svarbullet Publisert: 17.Mar.2008 kl. 22:45
Nei.
Jeg går inn for å tenke konstruktivt og kritisk.

Redigert av Jona - 17.Mar.2008 kl. 22:46
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 17.Mar.2008 kl. 23:26
Men jeg anser ikke islam som en trussel mot ytringsfriheten i vesten. Det er mange muslimer som bjeffer og tøffer seg, men ytringsfriheten er bunnsolid. Grunnen til at Levende Ord ikke truer ytringsfriheten, er at denne menigheten nå er redusert til en skygge av seg selv. Jeg er overbevist om at dersom landet hadde hatt en overvekt av Levende Ord-kristne, så hadde vi hatt samme angrep på ytringsfriheten som vi i dag ser fra muslimer. Jeg anser heller ikke islam som den største trusselen mot vår frihet. Jeg anser heller ikke islam som en større sikkerhetstrussel enn kristendommen. Det er de kristne som er katalysator for eksempel i konflikten i Midtøsten. Uten penge- og våpenstøtte fra kristne, ville det mye vanskeligere for Israel å opprettholde de ulovlige bosetningene på Vestbredden.

Ole Brum anser ikke homofile som syke. Han mener ikke at selv griser vet bedre enn homofile. Ole Brum har aldri påstått at lærerne i den offentlige skolen er ateister og satanister. Ole Brum har aldri sagt at han er redd for at barna skal bli voldtatt av homofile og lesbiske. Dette har den tidligere lederen for Levende Ord gjort. Men heldigvis er både Levende Ord og deres tidligere pastor blitt marginalisert. Det er også derfor det er mindre aktivitet på Herregud.com enn hva det var før. Nå skriver jeg 2-3 saker i året. I perioden 2005-2007 skrev jeg én sak! De første årene var det minst 5 per måned.

Men jeg har heller ingen ambisjoner om noen samfunnsmessig relevans. Herregud.com er en hobby. Det hele var bare ment som en spøk fra min side. Et lite sarkastisk spark på leggen tilbake til Levende Ord. Og så tok det bare av. Det er ingen organisasjon som står bak Herregud.com. Det er noe jeg alene holder på med på "gutterommet". Det er ingen store planer eller en stor agenda her. Det er bare sprøyt og vås, og et ønske om å underholde. Tilfeldigvis er det flere hundre mennesker som kommer innom denne siden hver dag, men det endrer likevel ikke på premissene. Det er bare en hyggelig bonus, for meg i hvertfall.

Så kommer det noen som deg av og til, og krever at jeg tar ansvar for det ene og det andre. Og som etterlyser samfunnsmessig relevans. Vel, denne siden HAR IKKE det. Den har ikke noe ambisjoner om det i hvertfall. Denne siden er først og fremst et uttrykk for min humor. Tror du for eksempel at Tokio Hotel-sakene jeg har skrevet handler om kristendommen? Det er overhodet ikke min mening å mene noe om kristendommen eller kristne i den saken. Jeg var spekulativ og skrev en sak som jeg visste ville vekke fansen til Tokio Hotel. Og jeg brukte det innenfor de rammene jeg har i den redaksjonelle linjen på Herregud.com.

Jeg har relativt god kjennskap til kristendommen og jeg har relativt rar humor. Jeg er også relativt flink til å skrive effektivt og å bruke språklige virkemidler som provoserer og underholder folk. Og jeg ser hvilke trender i samfunnet hvor det er mulig å provosere ulike grupper mennesker. Har i hvert fall blitt flinkere med årene. Herregud.com er stedet hvor disse tingene krysses. Verken mer eller mindre. Get over it.

Redigert av Webmaster - 18.Mar.2008 kl. 00:54
IP IP Logget
Jona
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Jona Svarbullet Publisert: 18.Mar.2008 kl. 00:48
Jeg skal skrive tilbake om dette imorgen.
Litt interessant, men mest skuffende.

Og z, den lille kleggen som summer "dum" flere ganger enn martin kolberg sier "frp koden".
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 16.Apr.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 532
Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 18.Mar.2008 kl. 03:07
skuffende? hva forventet du? en stor organisasjon med hundrevis av frivillige og en stor gruppe fulltidsansatte mennesker?

Herregud.com er en av de bedre sidene på internett fordi den drives fra gutterommet og er passelig useriøs, men samtidig klarer å holde seg inne i en sjanger, inkluderer du Islam, Jødedom osb blir det galt...
Acta est fabula, plaudite!
IP IP Logget
RainMan
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat RainMan Svarbullet Publisert: 18.Mar.2008 kl. 09:34
Jeg synes heller det er imponerende at en enkel person har klart å bygge opp en så omfattende og gjennomslagskraftig nettside som dette. Og selv om Webmaster kanskje ikke har ambisjoner om "samfunnsmessig relevans", så har både han og Herregud.com det likevel. Og jeg tror kanskje også at han har høyere ambisjoner på vegne av Herregud.com enn hva han inrømmer. Men det er jo bare kledelig med litt beskjedenhet.
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 18.Mar.2008 kl. 11:03
Jeg inrømmer at det er vanskelig for meg å snakke om akkurat dette. Jeg synes det er relativt vanskelig å forholde meg til ambisjoner som andre har på mine vegne. I den grad Herregud.com har noen innflytelse, så har den ikke det fordi at JEG ønsker det. All "samfunnsmessig relevans" (dette ser virkelig mye bedre ut i hermetegn) og gjennomslagskraft er biprodukter. Det er ikke noe jeg kan planlegge eller legge opp til. Jeg opplever ved jevne mellomrom at folk har sterke meninger om meg personlig, men det er heller ikke noe jeg kan forholde meg til, uansett om det er veldig positive meninger, eller om det er et forsøk på personangrep, slik new4me-again prøver på i denne tråden. Jeg synes begge deler er morsomt - for all del, men både komplimenter og personangrep blir uansett litt for fjernt i forhold til virkeligheten.
IP IP Logget
Hjorthen
Moderator
Moderator
Profilbilde

Medlem siden: 06.Jan.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 251
Sitat Hjorthen Svarbullet Publisert: 18.Mar.2008 kl. 12:04
Det er kanskje nyttig å påpeke at herregud.com nærmest eksisterer i to former; sakene webmaster skriver, og dette diskusjonsforumet, som har et betydelig bredere nedslagsfelt tematisk enn det redaksjonelle stoffet. Så om islam diskuteres forholdsvist seriøst i forumet, har dette temaet som webmaster påpeker ingenting i Svevende Ords domene å gjøre.
"Det [helvete] handler om straff og dom – ild som brenner – og er ikke noe pleasant sted." - F.J. Sæle
IP IP Logget
Jona
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Jona Svarbullet Publisert: 18.Mar.2008 kl. 15:29
Webmaster.
På den ene siden så sier du at svevende ord bare er sprøyt og vås, men på den andre siden har du jo tydeligvis et budskap siden det ikke er ole brum som har påstått at lærerne i den offentlige skolen er ateister og satanister.

Men når du da sier at svevende ord bare er sprøyt og vås, så er jeg helt enig. Selvfølgelig er den det. Ingenting som står på forsiden representerer noe annet enn useriøst tull.

Jeg må si meg overrasket over at du ikke ser alvorligheten i disse karikatur-tegningene. Frie norske medier tør ikke å trykke tegningene, danske tegnere blir truet på livet.
Og vi VET jo at terrorisme er mer virkelig enn noen gang.
Du klarer faktisk å fremstille kristendommen som en større trussel pga midtøsten-konflikten!!?
Jeg mener, hvor farget kan man egentlig bli!?
Du anklager mest sannsynligvis kristne for å være pro israel. Men når du kan klare å bruke midtøsten-konflikten som eneste argumentet for at kr.dom er den største trusselen. Da er ikke kristendom rare trusselen..
Les litt om st.david avtalen, se litt på de palestinske barna som blir lært opp til å bruke våpen, se litt på propaganda-barne tv, se litt bilder av uskyldige israelske barn som ble sprengt i stykker av terrorister osv.
Jeg har INGEN intensjon i å forsvare israel på måten du mest sannsylig vil forsvare palestinerne.
Det jeg vil få frem er at det er en grunn til at den konflikten aldri blir løst.
Vi kan ikke være så rødstrømper at vi ser bort ifra konflikters kompleksitet..

Og det er ingenting å "get over".
Alt er jo bare sprøyt og vås.

IP IP Logget
Jona
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Jona Svarbullet Publisert: 18.Mar.2008 kl. 15:32
Publisert første gang av z

Hva med å vente til du har noe å skrive før du poster.
Og ja hvis tror en side som er parodi på Levende Ord og lignende kristne sekter skal handle om islam er du dum. Dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum.

Kjære tid:)
Det minner meg om en seks år gammel unge som holder seg for ørene og skriker dum dum..
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 18.Mar.2008 kl. 18:42
Jeg synes kanskje du har litt problemer med å ta inn det jeg faktisk skriver, Jona. Jeg har for det første ikke sagt at jeg ikke tar islam på alvor. Og det er ikke bare Midtøstenkonflikten som er problemet med kristendommen. Jeg har allerede nevnt kondomproblematikken i Afrika, og inkludert i dette vil jeg også legge inn angsten for familieplanlegging i kristne land. I USA har hver 4. unge kvinne en eller annen kjønnssykdom. Dette skyldes utelukkende at noen kristne politikere har gjort det forbudt å gi opplæring i bruk av prevensjoner og i hvordan man kan praktisere trygg sex. Avholdskampanjen til George W Bush er en langt større trussel mot Amerika enn muslimsk terrorisme.

Jeg kommer aldri til å forsvare palestinerne sine terroråtak mot Israel. Jeg mener at løsningen på konflikten der nede er at Israel trekker seg tilbake til sine FN-godkjente grenser, og derfra forsvarer seg agressivt. Hvis Israel er innenfor sine egne grenser - og deretter blir angrepet av raketter, så mener jeg Israel har rett til å teppebombe landsbyene rakettene blir sendt fra. Men da må de først og fremst sørge for å fjerne grunnen til at det i dag skjer muslimsk terrorisme. Det er ikke vanskelig å skjønne frustrasjonen på palestinsk side. Uten at jeg av den grunn støtter terror fra denne gjengen.

Jeg støtter trykkingen av Muhammedtegningene, og jeg ser problemet med at muhammedanerne klikker i vinkel. Men jeg mener likevel ikke at ytringsfriheten er i fare, verken i Danmark eller i Norge. Den står tryggere enn noensinne.
IP IP Logget
Jona
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Jona Svarbullet Publisert: 18.Mar.2008 kl. 20:52
Så var det denne tråden.
Z.
At du tuller med sånt er så respektløst at jeg får lyst til å spy.
Det er sånt som dette som gjør at jeg er stolt av å representere et livssyn som handler om solidaritet og nestekjærliget.

Webmaster.
Vi kan vel egentlig bare utelukke at midtøstenkonflikten er problemet med kristendommen.
Er jo helt utrolig festlig at det blir påstått at midtøstenkonflikten er et problem med KRISTENDOMMEN.
Helt utrolig..

Du skriver:
"Jeg har allerede nevnt kondomproblematikken i Afrika, og inkludert i dette vil jeg også legge inn angsten for familieplanlegging i kristne land. I USA har hver 4. unge kvinne en eller annen kjønnssykdom. Dette skyldes utelukkende at noen kristne politikere har gjort det forbudt å gi opplæring i bruk av prevensjoner og i hvordan man kan praktisere trygg sex. Avholdskampanjen til George W Bush er en langt større trussel mot Amerika enn muslimsk terrorisme."

Hva skal egentlig dette bety?
At ateismen skal stå ansvarlig fordi det finnes ateister som oppfører seg som idioter?
Jeg tipper du vil si at det er bibelen som kommer med et budskap som oppfordrer til f.eks å ikke bruke prevensjon.
Men det er jo ikke sant!
Jeg har nok ingen problemer med å ta innover meg det du faktisk skriver.
Jeg er bare enig med deg i at denne siden er bare sprøyt og vås.

Når norske medier lar være å trykke bilder fordi de er redde. Da er ytringsfriheten i fare. Det er jo nettopp ytringsfriheten som ER i fare. Ytringsfrihet er jo å ha muligheten til å ytre seg som man vil.
Man kan nesten si at ytringsfriheten er fullstendig VEKK hvis norske medier ikke tør å trykke muhammedtegningene.
Så en ting er sikkert og visst, ytringsfriheten er ikke akkurat bunnsolid.
Jeg hadde bare trodd at herregud.com(inkludert forum og svevende ord) var såpass kritiske til religion at de ville vært de første til å se alvorligheten når religion truer medier til taushet.
Og dette TIL TROSS for at hele herregud.com nå er konkludert til å bare være sprøyt og vås.
IP IP Logget
StoreHviteFar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 02.Mar.2008
Poster: 250
Sitat StoreHviteFar Svarbullet Publisert: 18.Mar.2008 kl. 21:37
Jona og Z
Dere må gjerne være både uenige og barnslige, men jeg tillater meg å spørre: Hva ønsker dere egentlig å oppnå med dette munnhuggeriet?
Det eneste dere ser ut til å kunne enes om er å være uenige. Jeg har ingenting med det, men det ville nesten vært å foretrekke om dere la uenigheten til et annet forum - f.eks i direkte e-mail til hverandre. Noen av oss synes ikke diskusjonen dere i mellom er av offentlig interesse.
... for i skal tenke og tale vel om ham og ta alt i beste mening!
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 18.Mar.2008 kl. 21:45
Det er jo meningsløst å snakke med deg, Jona, for du vrir på absolutt alt jeg sier. Jeg har ikke sagt noe om at Bibelen sier noe om kondombruk. Jeg har sagt at innsatsen fra kristne (inkl katolske) på å undergrave familieplanlegging og opplæring i trygg sex er ansvarlig for epidemisk spredning av aids og andre kjønnsykdommer, for å ikke snakke om ufattelig mange tilfeller av uønskede svangerskap. Og at dette representerer en større sikkerhetstrussel enn muslimsk terrorisme.

Jeg har heller ikke sagt at problemet med kristendommen er Midtøsten. Jeg har sagt at kristendommen er et alvorlig problem for midtøsten, siden kristen støtte til de ulovlige bosetningene er viktig katalysator i den konflikten. Du kommer sikkert igjen til å si at jeg bare prater vås siden jeg anser kristendommen som hovedproblemet i Midtøsten. Men det er heller ikke det jeg sier. Hovedproblemet i midtøsten er monoteismen. Alle de tre variantene. Punktum.

Selv om noen aviser ikke trykker tegningene av Muhammed, så er det fremdeles mange som kødder med islam og med terrorisme, for eksempel i Ut i vår hage 2 på NRK. Og tegningene av Muhammed har vært trykket i flere norske aviser, blant annet Bergens Tidende, senest 2. september i fjor. Jeg er enig i at de avisene som ikke trykker tegningene er feige. Men de avisene som ønsker å trykke dem kan gjøre dette, uten at det får alvorlige konsekvenser. Jeg har ikke registert NOEN utfall mot Bergens Tidende etter at de trykket en av Muhammedtegningene. At folk går talibananas i Pakistan eller Iran og setter fyr på bygninger og truer med å drepe alle fra Danmark er jo ikke annet å forvente. Stater hvor islam står sterkt er primitive presteregimer jeg har den dypeste forakt for (staten, prestestyret og fundamentalistene). Men det er jo ikke noe nytt at fundamentalistiske brusehoder går amok. Men de representerer ikke en generell trussel mot oss, verken vår daglige sikkerhet eller vår ytringsfrihet.

Redigert av Webmaster - 18.Mar.2008 kl. 22:35
IP IP Logget
Jona
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Jona Svarbullet Publisert: 18.Mar.2008 kl. 21:47
Takk, storehvitefar.
Jeg er særs enig.
Fremover håper jeg vi kan holde en saklig og ordentlig diskusjon.
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Medlem siden: 03.Nov.2004
Poster: 831
Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 18.Mar.2008 kl. 21:50
Lurer litt på hvorfor avisene ikke har noen erigerte peniser på fremsiden. I ytringsfrihetens navn naturligvis.
Hitler burned people like Anne Frank for being Jewish. For that, we call him evil.

God burns Anne Frank for being Jewish, forever. For that, theists call him "good"
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 18.Mar.2008 kl. 22:38
Jeg er uenig i det poenget, Missing Link. Etter min mening burde de fleste avisene kjørt faksimiler av i det minste en av Muhammedtegningene da det stod på som værst. Og når det nå nylig blusset opp igjen.

Skal man lære muslimene noe om ytringsfrihet, så må man pushe dette igjen og igjen. De må gjennomprovoseres så mye at de til slutt trekker på skuldrene, slik kristne i hovedsak har gjort i en rekke år nå. Og dersom det virkelig er så ille at disse tingene fører til konfrontasjoner mellom muslimer og ikke-muslimer, så vil dette uansett ha vært en konfrontasjon som hadde kommet før eller siden. Og jeg foretrekker før.

IP IP Logget
Jona
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Jona Svarbullet Publisert: 18.Mar.2008 kl. 23:18
Webmaster.
Selvfølgelig vrir jeg på det du skriver!
Vi må jo finne ut hva de er bygd på. Jeg håper jo du er vant til å bli stilt spørsmål ved.

Og du sa ikke "de kristne" i forhold til kondombruk i afrika osv.
Du sa:
"Og det er ikke bare Midtøstenkonflikten som er problemet med kristendommen. Jeg har allerede nevnt kondomproblematikken i Afrika, og inkludert i dette vil jeg også legge inn angsten for familieplanlegging i
kristne land. I USA har hver 4. unge kvinne en eller annen kjønnssykdom. Dette skyldes utelukkende at noen kristne politikere har gjort det forbudt å gi opplæring i bruk av prevensjoner og i hvordan man kan praktisere trygg sex. Avholdskampanjen til George W Bush er en langt større trussel mot Amerika enn muslimsk terrorisme."

Her snakker du om KRISTENDOMMEN.
Og rett etterpå er det KRISTENDOMMEN som er hovedproblemet i midtøsten.
Du må slutte å mikse kortene.
Hvis du mener dette må du omtale dem som støtter Israel.
Også plutselig begynner du å snakke om monoteismen..
Det skjønner jeg ingenting av. Jeg regner med at du vet at monoteisme er troen på èn gud. Er ALLE de tre variantene, jødedom, islam og kr.dom? Skal det være et punktum?

Jeg vet at mange har trykket disse tegningene uten at noe har skjedd.
Men så lenge det finnes medier/mennesker som er redde for å ytre seg om det de mener, så er ytringsfriheten i fare.
Når medier lar være å trykke tegningene, i frykt, så er vel egentlig ytringsfriheten i praksis vekk..

Du sier at de representerer ikke en generell trussel mot oss, verken vår daglige sikkerhet eller vår ytringsfrihet.

Da får vi være enige om å være uenige.

Poenget med at vi diskuterer er jo for å bryne meninger.
Selvfølgelig "skjønner" jeg ikke deg som du helst ville jeg skulle gjort.
Blant annet synes jeg du kommer med generaliseringer om kristendommen som er grunnleggende feil.
Og det virker som om du har holdninger mot kristendommen som er MYE mer basert på personer enn bibelens budskap.

Om herregud.com og disse tegningene.
Jeg skjønner det rett og slett ikke når du sier at du synes avisene som ikke trykker dem er feige.
Men DU vil ikke vise dem på siden din.
Hadde jeg ment religion var f.eks roten til alt ondt, eller bare fryktelig skadelig, galt e.l så hadde jeg ikke tålt at noen ville true meg til taushet.
Og spesielt når man ser denne samlingen av mennesker på dette forumet.
Men greit nok. Du vil ikke gjøre det.
Hvorfor? Fordi den ikke passer inn i svevende ord-konseptet. Tokio hotel er midt i blinken, men ikke disse tegningene.
Det blir spesielt lite passende med tanke på at det var Vebjørn Selbekk som virkelig havna i bråk når han trykka dem.

Ja, jeg synes faktisk enda at det er litt tannløst.
Men det er jo bare det jeg mener.
Det gjør vel ikke noe for deg?

IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 18.Mar.2008 kl. 23:34
Når jeg snakker om problemet med kristendommen, så snakker jeg utelukkende om de kristne, på samme måte som du snakker om de pragmatiske problemene med islam. Det står jo ingenting i Koranen om at det er forbudt å trykke tegninger av Muhammed i danske aviser. Det er på ingen måte religionene selv vi har diskutert her. Det er hvordan disse religionene fungerer i virkeligheten vi diskuterer, er det ikke?

Jeg synes jeg har vært tydelig nok i hva jeg mener om problemet i midtøsten og om problemet med kristen familieplanlegging. Dette var ment å eksemplisere hvorfor jeg anser kristendommen som mer skadelig enn islam.

Jeg er ikke redd for å publisere Muhammedtegningene, jeg har jo gjort det. ( http://herregud.com/muhammed.htm ) Og i tillegg har jeg latterliggjort muslimer og islam i flere redaksjonelle saker.

Avisene hadde en grunn til å trykke tegningene, men jeg kom aldri på en morsom redaksjonell sak, hvor en bruk av tegningene var naturlig. Men om jeg hadde kommet på en vinkel hvor det hadde passet at Svevende Ord Bibelsenter brukte disse muhammetegningene, så hadde jeg ikke hatt noen kvaler om å inkludere dette i en sak der. Dette forumet leses av mange, mange mennesker, jeg er ikke noe tryggere om jeg publiserer tegningen av Muhammed via dette forumet, enn om jeg gjør det via en av sakene. Publisering er publisering.

Og jeg føler ikke på noen måte at jeg trenger å forsvare den redaksjonelle linjen på Herregud.com for deg. Tokio Hotelsaken passer glimrende i forhold til den type saker jeg pleier å skrive. Og om du ikke synes den er morsom eller passer inn i konseptet, bryr meg mindre.

Hva har du gjort for å spre disse tegningene da, Jona? Har du i det minste publisert dem på en nettside hvor du tydelig står som eier? Kommer du til å gjøre noe lignende? Du kan nå i det minste gjøre noe som dette, før du anklager meg for å være tannløs. Så langt har du i hovedsak tøffet deg i din totale anonymitet. (OK, ingen er 100% anonyme i et diskusjonsforum, selv om man bruker nick og anonym epostadresse, men du skjønner hva jeg mener)

Redigert av Webmaster - 18.Mar.2008 kl. 23:41
IP IP Logget
Side  av 2 Neste >>
Svar Nytt Innlegg
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forum
Du kan svare på innlegg i dette forum
Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum
Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum
Du kan ikke opprette Galluper i dette forum