Herregud.forum: Antoniussen
Aktive innleggMedlemslisteSøkHjelpRegistrer degLogg inn
Om Herregud.com
 Herregud.forum >Diskusjoner >Om Herregud.com
Meldingsikon Innlegg: Antoniussen Svar Nytt Innlegg
<< Forrige Side  av 2
Forfatter Melding
Jona
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 03.Mar.2008
Online Status: Frakoblet
Poster: 79
Sitat Jona Svarbullet Publisert: 25.Mar.2008 kl. 22:38
Hvordan disse religionene fungerer i virkeligheten??
Hvordan fungerer ateismen i virkeligheten!?
Er det riktig av meg å generalisere alle ateister bare fordi enkelte av dere ikke synes f.eks pedofili er galt?
Med begrunnelse av at moral selvfølgelig er subjektiv. Og at dere selv bestemmer hva som er rett og galt.

Jeg bare skriver til det jeg har lest, webmaster.
Først omtaler du kristendommen som er problem, for så å omformulere deg til de kristne.
Selv dette er ALTFOR generaliserende.
Snakker du om meg da?
I forhold til kondomproblematikken i afrika.
Fordi jeg er jo kristen.

Det at du faktisk HAR lagt ut èn tegning gjemt vekk i en tråd med overskriften, Antoniussen, gjør jo egentlig bare alt tydeligere.
Da handler det jo ikke om det passer inn eller ikke.
De er bare gjemt vekk så ingen finner dem.
Ordet, lunkent, comes to mind..

I forhold til anonymitet derimot er jeg hjertens enig!
Dette er svært lite gunstig på alle mulige måter.
Nettopp fordi det fører til all dritten på forum som dette.
Herregud.com er det eneste stedet jeg er anonym på internett. Dette fordi svevende ord er utvilsomt det mest useriøse stedet jeg skriver på.
Et forum så oppfyllt av negativitet og dritt som dette fortjener etter min mening ikke annet enn anonymitet.

Hva jeg gjør i forhold til muhammedbildene.
Jeg prøver å overbevise mine journalistvenner til å få redaktører til å trykke bildene.
Jeg skriver på forumer, aviser, blogg for å få frem det jeg mener om muhammedtegningene o.l
Dette er allikvel ikke min største kampsak.
Det kunne aldri falt meg inn å bruke så mye tid som dere gjør på å kritisere og klage på andre.
Å lage en side om hvor teit f.eks ateismen er ville for meg vært helt absurd.
Jeg vil heller gjøre det jeg synes er riktig istedenfor å klage på det jeg synes alle andre gjør galt.
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Medlem siden: 12.Mar.2003
Poster: 419
Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 26.Mar.2008 kl. 01:57
OK, da sier vi det. Jeg kan fint leve med at du ser ned på meg, på denne nettsiden, på alle som diskuterer her (bortsett fra de som er enig med deg selvsagt) og på alt som skrives her. De fleste du har diskutert med her inne ser faktisk ikke automatisk ned på sine meningsmotstandere slik du gjør. Og til tross for din sterke forakt og negativitet er det flere her som hele tiden har behandlet deg med respekt og som har holdt diskusjonen på et relativt saklig nivå.
Jeg har 20 års erfaring med unge, frustrerte og kristne menn som kun har forakt å tilby folk som mener noe annet enn dem selv. Hele min interesse for kristendommen (og tilstøtende herligheter) startet nemlig en vinterdag, da jeg på Læstadianernes landssamling i Bergen i 1988 (ble dratt med av noen slektninger fra Finnmark som var bekymret for min interesse for hardrock) fikk se det blomstrende hatet som noen av læstadianerungdommene hadde overfor annerledestenkende. Men dette var en nattlig digresjon. Jeg ble bare sittende å mimre litt. Din passive agresjon vekker gode minner fra mang en aften i en eller annen evangelisk eller lutheransk eller karismatisk forsamling. Har ikke fått så mye tid til slikt etter at jeg fikk unger.

Men nå var jeg akkurat inne på bloggen din, Jona. Du har riktig nok skrevet et helt innlegg hvor du kommer innom tegningene og ytringsfriheten. Jeg kunne ikke se noen muhammedtegninger der. Du har klart å laste opp et bilde av deg selv, så jeg tror heller ikke det står på de tekniske ferdighetene. Jeg antar at det i hovedsak skyldes at du har vært opptatt med andre ting. Men jeg håper du får tid snart.

Når jeg søker på navnet ditt og "Muhammed", så får jeg ikke opp noen andre treff enn det ene i din blogg. Prøver jeg ditt navn og "islam" er det null treff. Jeg antar at du i hovedsak får alle dine innlegg og kronikker på trykk i avisene, ikke lagt ut på internettet.

Men jeg ser mye typisk kristenogtilhøyreforfrp-sutring i dette ene innlegget ditt. Du klager for eksempel over at norsk media og dekningen av Hamas. Alle de kanalene jeg så den dagen du refererer til (TV 2, NRK og TV Norge) viste både det aktuelle klippet og omtalte dette i sine nyhetssendinger. Om jeg ikke husker feil, så var det også med i Urix på NRK.

Men det spiller jo ingen rolle for deg, ikke sant? Du har bestemt deg for at norske journalister er fullblods kommunister, som drømmer om den dagen Israel blir fjernet fra kartet. Dagsrevyen kunne sannsynligvis kjørt innslaget hver dag i en uke, uten at dette hadde forandret ditt synspunkt om at norsk media ikke omtalte dette.
"Jomfruhinna må ikkje rørast, då blir det baluba." - Strannix
IP IP Logget
Krigar
Aktiv
Aktiv

Medlem siden: 01.Jul.2003
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 0
Sitat Krigar Svarbullet Publisert: 26.Mar.2008 kl. 11:46
Få linken til bloggen hans da!!! :-D
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 26.Mar.2008 kl. 12:39
Nei. Han ønsker å være anonym, og det har jeg ingen problemer med å respektere.

IP IP Logget
Jona
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 03.Mar.2008
Poster: 79
Sitat Jona Svarbullet Publisert: 26.Mar.2008 kl. 14:05
Webmaster.
Jeg har skrevet en privatmelding. Så vi får klarere det jeg skrev der på privat front.

Bare for å ha det klart, jeg ser ikke ned på noen.
Dette er viktig å få frem. Jeg repekterer at alle som skriver på dette forumet står på samme linje, og har noe å bidra med.
Ingen vet alt, men alle vet noe.
Selv om vi er grovt uenige så betyr ikke det at vi ser ned på hverandre.
Jeg gjør hvertfall ikke det.
Men når du driver en såpass drøy side/forum som dette så må du jo forvente at folk skriver det de mener om det.

I forhold til anklagene om at jeg ikke ytret meg nok om tegningene. Det tar jeg med knusende ro.
Jeg skrev ikke under noen omstendigheter at jeg hadde spredd bildene. Jeg skrev at jeg skriver for å få frem det jeg mener om muhammedtegningene.
Bloggen er jo basert på problematikken rundt tegningene.
Det virker nesten som om du tror du vet hva jeg har skrevet om tegningene i forskjellige medier.
Selv om du har sjekket opp identiteten min så betyr ikke det at du vet hvem jeg er og hva jeg gjør, webmaster.
Jeg har ingenting å skjule, men jeg bestemmer selv hva som skal være anonymt og ikke.

At alle de kanalene du så den dagen (TV 2, NRK og TV Norge) viste både klippet og omtalte dette barnetv-innslaget i sine nyhetssendinger.
Det er hele poenget.
Om sutring.
Bloggen favoritiserer ingen politiske organisasjoner, den handler om pressen. Og pressens eventuelle fargede intensjon i å ikke gi denne saken nok oppmerksomhet.

Om disse hinsides anklagene rundt at norske journalister er fullblods kommunister.
Du har jo ingen ANELSE om hva jeg mener om dette.
Jeg vil ha meg frabedt på det sterkeste at du tillegger meg sånne meninger.
Hvis du lurer på hva jeg mener så er det bare å spørre.

Hvis noen føler seg sett ned på så er jeg lei for det.
Det har aldri vært noen intensjon fra min side.
Jeg vil også ta selvkritikk på at jeg skrev:
"et forum så oppfyllt av negativitet og dritt som dette fortjener etter min mening ikke annet enn anonymitet."
Jeg har tenkt og kan ikke se at noe godt skal komme ut av denne kommentaren.

Allikevel er det vel en tanke om andre kristne som kommer inn på denne siden føler seg sett ned på, eller ikke..
I forhold til anklagene webmaster, så kan jeg ikke se den store innsatsen fra din side for å få kristne mennesker til å ikke føle seg sett ned på.
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 27.Mar.2008 kl. 12:29
Du påstår at jeg har gjemt disse tegningene bort. Men du vet jo egentlig at det ikke er mulig å gjemme noe bort på internett, og at du sier dette bare for å klamre deg til et halmstrå for å kunne stå ved dine påstander om at jeg ikke tør å publisere disse tegningene.

Jeg har heller ikke påstått at du har sagt noe om at du har publisert disse. Men når du anklager noen for å være feige - enda de faktisk har publisert tegningene, så er det utrolig underlig at du selv avstår fra å gjøre dette, når du har både anledning og et genuint ønske om å spre muhammedtegningene.

Nå har jeg sjekket hva som skjer hvis man på Google skriver inn søkeordene "muhammedtegningene publisert". Det er med stolthet jeg registrerer at denne tråden kommer opp som nr 6, av totalt 882 treff.

http://www.google.com/search?hl=no&q=muhammedtegningene+publisert

Jeg vil igjen utfordre deg til å publisere minst en av tegningen på din blogg. Frem til du gjør dette, synes jeg du i det minste kan avstå fra å komme med sure meninger om andre som eventuelt ikke tør å publisere Muhammdtegningene.

Det neste blir kanskje at du beskylder meg for å være relativt anonym eier av denne nettsiden, at ikke alle kan vite hvem jeg er. I siste utgave av bladet Kapital er det et helsides intervju med meg. Hvis du ikke gidder å kjøpe det, kan du gå på biblioteket og bla opp på side 39.

Og du trenger ikke frabe deg noenting som helst. Er det noen som har vært flink til å tillegge folk meninger og negative kvaliteter og å vri rundt på påstander i dette forumet i det siste, så er det deg. Men det er nå i det minste er bra at du nå har beklaget noe av dette. Det er nå i det minste bra at du selv ser at du innimellom er en rimelig løs kanon på dekk du også.
IP IP Logget
<< Forrige Side  av 2

Raskt svar (Quick Reply)
Navn:

Melding:
   Aktiver Forum Koder til å formatere meldinger
Uregistrerte brukere kan ikke ha linker i sine meldinger. Inneholder innlegget ditt webadresser vil det ikke bli lagret. For registrerte brukere er det ingen begrensning.
Unik Sikkerhetskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code Load New Code
Vennligst tast inn koden nøyaktig slik som på bildet.
Cookies må være tillatt i din nettleser.

Svar Nytt Innlegg
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forum
Du kan svare på innlegg i dette forum
Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum
Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum
Du kan ikke opprette Galluper i dette forum
Du kan ikke stemme på Galluper i dette forum