Herregud.forum: Scientologi
Aktive innleggMedlemslisteSøkHjelpRegistrer degLogg inn
Annen overtro
 Herregud.forum >Diskusjoner >Annen overtro
Meldingsikon Innlegg: Scientologi Svar Nytt Innlegg
Forfatter Melding
Persa
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Persa Svarbullet Innlegg: Scientologi
    Publisert: 21.Mar.2008 kl. 23:30
Hvorfor diskuterer ingen scientologi? Her er det interplanentariske slemminger, massemord og planetødeleggelse. Resultatet er tøyseånder som limer seg på sjela di og gjør deg ulykkelig. Alt kan fikses ved hjelp av dyre bøker, personlighetstester og egenutviklede løgndetektorer som du får kjøpt av kirken.
Jeg er enig i at kristendommen og islam er latterlige, men disse gutta (og jentene) tar kaka. Gå inn på hjemesiden deres og få ett raskt innblikk.
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Medlem siden: 12.Mar.2003
Online Status: Frakoblet
Poster: 419
Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 21.Mar.2008 kl. 23:43
Det er vel fordi at å diskutere scientologien er like interessent og utfordrende som å sparke inn åpne dører. Vi vet alle at disse er steike hakka gal hele gjengen.

Det er etter min mening ikke noe å diskutere her. Vi vet alle at de er fullstendig legoland i hodet. Når det gjelder for eksempel islam og kristendommen, så skiller jeg i utgangspunktet mellom religionen og menneskene som er troende. Når det gjelder scientologien så er begge deler like skrudd. Jeg er villig til å gi en hver kristen, muslim eller satanist for den del min tillit i utgangspunktet. Jeg tror i utgangspunktet at alle mennesker ikke er svidd i hjernebarken, og at de i utgangspunktet er skikkelige folk. Jeg må innrømme at dette klarer jeg ikke med scientologer.

Skyldes dette uvitenhet og fordommer? Nei, jeg har lest mer enn nok og sett mer enn nok til å vite hva jeg snakker om her.

Redigert av Webmaster - 21.Mar.2008 kl. 23:46
"Jomfruhinna må ikkje rørast, då blir det baluba." - Strannix
IP IP Logget
Fredrik HT
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Medlem siden: 30.Mar.2008
Poster: 0
Sitat Fredrik HT Svarbullet Publisert: 07.Apr.2008 kl. 18:53
Scientologien er jo helt latterlig.

Scientologene tror på en bok som ble skrevet for noen tiår siden. Boken det hele baserer seg på var ment som en fantasy-roman såvidt jeg kan skjønne. Mannen som skrev den, beklager at jeg ikke gidder å google navnet hans, sa det var religion på grunn av skattefordeler.

At John Travolta allerede på 1970-tallet trodde på dette våset viser jo bare hvor syk i hodet den fyren er.
IP IP Logget
the27thvoice
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 17.Apr.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 136
Sitat the27thvoice Svarbullet Publisert: 07.Apr.2008 kl. 19:55
Synes South Park gjorde en ganske god jobb med å presentere dette: http://www.southparkzone.com/episodes/912/Trapped-in-the-Closet.html
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Medlem siden: 12.Mar.2003
Poster: 419
Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 15.Apr.2008 kl. 19:18
Scientologien er igjen i fokus.

"Jomfruhinna må ikkje rørast, då blir det baluba." - Strannix
IP IP Logget
Tord Svanæs
Hyperaktiv
Hyperaktiv
Profilbilde

Medlem siden: 22.Sep.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 58
Sitat Tord Svanæs Svarbullet Publisert: 15.Apr.2008 kl. 21:25
Her kan dere lese om Scientologikirken. Nettstedet er det aller største om disse litt sprø Hubbard-tilhengerne. Og det er faktisk en Stavangermann som står bak websiden.

http://www.xenu.net/intro.html Denne introen er på norsk, men resten er på engelsk, massevis av spennende lesning.

Og videoer som avkler Scientologikirken finner dere her. http://www.xenutv.com

Kos dere med dette, utrolig hvordan folk er villige til å betale for lureri i "pen" innpakning.

Tord
JEG ER OGSÅ GUD!
IP IP Logget
messo
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Medlem siden: 07.Apr.2008
Poster: 37
Sitat messo Svarbullet Publisert: 17.Apr.2008 kl. 17:36
Var utrolig tragisk og trist å lese historiene til dem som var oppvokst med aktive scientologi-foreldre. Ble sint når jeg leste en del av det.

Og jeg som trodde barn av pietister fikk gjennomgå ...
IP IP Logget
Tord Svanæs
Hyperaktiv
Hyperaktiv
Profilbilde

Sitat Tord Svanæs Svarbullet Publisert: 17.Apr.2008 kl. 21:29
Og har noen av dere lyst til å ta scientologibevegelsens personlighetstest, også kalt "Oxford Capacity Analysis" så kan dere gjøre det online uten kostnader. Men pass opp så dere ikke blir hjernevasket av resultatet.

Om du først vil lese de 200 spørsmålene på engelsk finner dere de som pdf-fil her: http://www.scientology.org/oca/eng/perstest.pdf

Du kan utføre selve testen online her på engelsk: http://www.oca.scientology.org eller her: http://www.scientology-london.org/oca/

Da det er en ganske avansert engelsk kan det være en ide å lese den danske oversettelsen av testen her: http://www.scientology.dk/test/index.php (Du kan ikke sende den inn da de bare svarer folk som er bosatt i Danmark)

Jeg har selv tenkt å ta testen snart og regner da med å forlate dette forumet, da jeg vil bli hjernevasket til en opplyst Scientolog. (Skjelve, skjelve)

Med tapper hilsen Tord.
JEG ER OGSÅ GUD!
IP IP Logget
messo
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Medlem siden: 07.Apr.2008
Poster: 37
Sitat messo Svarbullet Publisert: 18.Apr.2008 kl. 00:35
Spennende eksperiment. Hvis vi ikke hører fra deg, så vet vi ihvertfall hva som har skjedd.

EDIT: fortell gjerne om resultate og opplevelsen etterpå.

Redigert av messo - 18.Apr.2008 kl. 00:35
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 16.Apr.2007
Poster: 532
Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 18.Apr.2008 kl. 23:20
teiteste testen funker ikke, etter å ha svart på 200 spørsål sier den bare at de har rn feil i systemet, kjempekjekt...
Acta est fabula, plaudite!
IP IP Logget
Tord Svanæs
Hyperaktiv
Hyperaktiv
Profilbilde

Sitat Tord Svanæs Svarbullet Publisert: 19.Apr.2008 kl. 10:10
Publisert første gang av Asmodeus

teiteste testen funker ikke, etter å ha svart på 200 spørsål sier den bare at de har rn feil i systemet, kjempekjekt...

Hvilke av linkene var du inne på? Slik at jeg ikke går i samme fellen.
(Hmmm. Kanskje det er en felle fra Scientologene får å trøtte ut sånne fake tilhengere som oss.)
JEG ER OGSÅ GUD!
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 16.Apr.2007
Poster: 532
Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 22.Apr.2008 kl. 15:25
Fant den ikke gjennom her...
Acta est fabula, plaudite!
IP IP Logget

Raskt svar (Quick Reply)
Navn:

Melding:
   Aktiver Forum Koder til å formatere meldinger
Uregistrerte brukere kan ikke ha linker i sine meldinger. Inneholder innlegget ditt webadresser vil det ikke bli lagret. For registrerte brukere er det ingen begrensning.
Unik Sikkerhetskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code Load New Code
Vennligst tast inn koden nøyaktig slik som på bildet.
Cookies må være tillatt i din nettleser.

Svar Nytt Innlegg
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forum
Du kan svare på innlegg i dette forum
Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum
Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum
Du kan ikke opprette Galluper i dette forum
Du kan ikke stemme på Galluper i dette forum