| Forfatter |
Melding |
Evangelisten
Veteran
Medlem siden: 06.Jun.2003
Online Status: Frakoblet
Poster: 179
|
Publisert første gang av z
Dessuten vet jeg motivet ditt. Det er ikke om at det overnaturlige kan eksistere og at det kan være verd å utforske. Nei, motivet er at det overnaturlig må eksistere og det er ingenting rundt det. Hele ditt liv er bygget opp på dette og det er ingen annen vei.
Du trenger at Jesus sto opp fra de døde og gjorde andre mirakler. Du trenger at det er en Gud som står bak alt. Du trenger at engler, demoner og hekser er virkelig. Du trenger at det du opplevde på bønnemøter er mirakler. Du trenger alt dette skal være sant ellers har du kastet bort livet ditt. |
Jeg har ikke alltid vaert en kristen og proever av den grunn aa forklare det jeg har opplevd ved aa bruke Faderen, Soennen og Den Hellige Aand. Det kan selvsagt hende jeg tar feil, men etter aa ha studert personen Jesus Kristus, har jeg kommet fram til at det er ganske sansynlig at det var noe spessielt med ham.
En ting er sikkert, og det er at Herren komuniserer med meg, men om det er fordi jeg er syk eller om det er fordi han virkelig finnes er selvsagt vanskelig for meg aa svare paa. Alikevel, siden jeg ikke er alene om aa hoere Herren snakke til meg, velger jeg aa tro noe annet. Dette burde da vaere temmelig enkelt aa forstaa?
Kan jeg spoerre hva som er ditt motiv? (jeg vet motiv er et merkelig ord aa bruke, men siden du bruker det om meg kan jeg jo liksaagodt slenge det tilbake?)
Det å innse og innrømme feil er noe du aldri kommer til å gjøre. Og så lenge du har denne tankegangen kommer du aldri til å se kosmos slik det er.
Du kommer aldri til å kunne se den virkelige skjønnheten i gresset, i skyene, i verden rundt deg. Du kommer aldri til å oppdage hvorfor vitenskap er det vakreste vi mennesker kan oppdage. |
Jeg kan gjerne innroemme aa ta feil, og gjoer det stadig vekk. Men for at jeg skal kunne innroemme at Gud ikke finnes maa jeg jo selvsagt finne en annen forklaring paa det jeg opplever foerst. Hvis jeg er syk, burde jeg ikke ogsaa da ha en forklaring paa hvorfor saa mange mennesker opplever de samme tingene?
mvh Evangelisten
|
|
Who the "heck" was he?
|
|
|
IP Logget |
|
Evangelisten
Veteran
|
 Publisert: 10.Apr.2008 kl. 18:50 |
|
.
Redigert av Evangelisten - 26.Apr.2008 kl. 02:26
|
|
Who the "heck" was he?
|
IP Logget |
|
amorphous
Aktiv
Medlem siden: 03.Mar.2008
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 0
|
 Publisert: 12.Apr.2008 kl. 00:59 |
En ting er sikkert, og det er at Herren komuniserer med meg, men om det er fordi jeg er syk eller om det er fordi han virkelig finnes er selvsagt vanskelig for meg aa svare paa. Alikevel, siden jeg ikke er alene om aa hoere Herren snakke til meg, velger jeg aa tro noe annet. Dette burde da vaere temmelig enkelt aa forstaa?
|
Må bare skyte inn en kommentar her. Nei du er ikke alene om å "kommunisere" med gud. Jeg legger ved en link til et radioprogram fra USA. Den mannlige radioverten forteller noe interessant etter ca 15 minutt. Kjenner du deg igjen?
http://richarddawkins.net/article,2351,Special-Guest-Richard-Dawkins,Freethought-Radio-amp-Podcast
|
IP Logget |
|
Evangelisten
Veteran
|
 Publisert: 26.Apr.2008 kl. 07:47 |
feil spørsmål og svar. guden din var ikke mektig nok til å svare på hva jeg skulle kalle black/death metal bandet jeg fantasrte om.
nå svar på spørsmål om du har oppsøkt hjelp |
Hmm, okay da... Han nevnte ikke noe om et black metal band. Vet ikke hvorfor. Skal gruble litt paa dette.
Og for aa svare paa spoersmaalet ditt, saa har jeg ikke foelt meg gal nok til aa vurdere aa soeke hjelp.
mvh Evangelisten
|
|
Who the "heck" was he?
|
IP Logget |
|
Evangelisten
Veteran
|
 Publisert: 28.Apr.2008 kl. 00:22 |
Svært få som er gale i hode vet det selv, eller så hadde de ikke vært så gale. |
Helt sant, men heldigvis er jeg ikke alene om aa ha denne "sykdommen". 2/3 av jordens befolknig er vist like gale som meg saa det er nok ikke saa farlig med en til. Selv om du kanskje syns det :-P
mvh Evangelisten
|
|
Who the "heck" was he?
|
IP Logget |
|
Evangelisten
Veteran
|
 Publisert: 28.Apr.2008 kl. 03:12 |
Sist jeg sjekket har ikke de fleste religiøse noen samtale med sine guder slik du har, og om de hadde det hadde det vært et argument imot noen spesifikk religion eller guds konsept. Det er driver med er ikke normalt. |
Det kan godt hende du har rett i at jeg er syk. Iallefall ifoelge din definisjon av ordet, men hvis ALLE skulle faa "hjelp", ville det vaert UTROLIG lange sykekoer. Den eksplosive veksten som skjer rundt om kring i verden ville heller ikke gjort det noe bedre. Jeg hadde vel staatt i sykehuskoe hele livet regner jeg med, selv hvis jag hadde levd i 1000 aar.
mvh Evangelisten
PS: Mulig du har rett i at "alle" religioese ikke samtaler med sine guder, men de opplever dem naa iallefall i en eller annen form.
Redigert av Evangelisten - 28.Apr.2008 kl. 03:31
|
|
Who the "heck" was he?
|
IP Logget |
|
Evangelisten
Veteran
|
 Publisert: 29.Apr.2008 kl. 05:44 |
|
Vi kunne jo moetes, og saa kunne du i samme slengen stukket innom et vekkelsesmoete for aa finne ut om det kanskje finnes en aandelig forklaring til din stadige kritikk mot kristendommen?
|
|
Who the "heck" was he?
|
IP Logget |
|
Missing Link
Moderator
Medlem siden: 03.Nov.2004
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 831
|
 Publisert: 29.Apr.2008 kl. 07:57 |
Publisert første gang av Evangelisten
Den eksplosive veksten som skjer rundt om kring i verden ville heller ikke gjort det noe bedre. |
Mener du at religion opplever en eksplosiv vekst?
|
|
Hitler burned people like Anne Frank for being Jewish. For that, we call him evil.
God burns Anne Frank for being Jewish, forever. For that, theists call him "good"
|
IP Logget |
|
Evangelisten
Veteran
|
 Publisert: 30.Apr.2008 kl. 05:49 |
|
Hvis vi skulle gaatt, skulle vi godt til et sted hvor "Guds aand virkelig har falt" og hvor det blir paastaatt at ting du i utganspunktet er skeptisk til faktisk skjer. Jeg maatte gjoere noe research foerst.
Jo flere saakalte mirakler som finner sted, jo mer kunne dkunne du jo faktisk faa det bekreftet at det hele bare er noe stort flisespikkeri eller hva?
mvh Evangelisten
|
|
Who the "heck" was he?
|
IP Logget |
|
Missing Link
Moderator
|
 Publisert: 30.Apr.2008 kl. 10:10 |
Jeg vil bare skyte inn at ressurssenteret på Svevende Ord har kjøpt inn en anglo-saksisk dokumentar som prøver å sette religiøs tro opp mot psykiske lidelser. Dette er reinspikka løgner og er ingenting annet enn sekulær hat-propaganda mot de som har den Sanne Tro men hvis du må kan du se den her:
http://svevendeord.blogspot.com/2008/04/am-i-normal-spirituality-16.html
|
|
Hitler burned people like Anne Frank for being Jewish. For that, we call him evil.
God burns Anne Frank for being Jewish, forever. For that, theists call him "good"
|
IP Logget |
|
Evangelisten
Veteran
|
 Publisert: 04.Mai.2008 kl. 10:19 |
|
Det kan godt vaere at du faar se mirakler ved aa gaa paa et voodomoete paa Haiti eller ved aa snakke med en guru i India. Dette ved jeg veldig lite om. Hvorfor du eventuelt skulle velge et av mine boennemoeter framfor noen av disse, kommer helt ann paa hva du egentlig oensker aa oppnaa med moetet i utganskspunktet.
|
|
Who the "heck" was he?
|
IP Logget |
|
Missing Link
Moderator
|
 Publisert: 04.Mai.2008 kl. 18:55 |
|
Jeg er ganske enig med Evangelisten her. Hvis han sier han kan spå i kort så er det ytterst urimelig å forlange at han skal vekke de døde til live.
|
|
|
IP Logget |
|
VirginMama
Nykommer
Medlem siden: 02.Mai.2008
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Saint Kitts
Poster: 0
|
 Publisert: 04.Mai.2008 kl. 21:44 |
|
Det er ikke nødvendig med psykologer til alle disse mennesker - det finnes gode medisiner for den slags vanforestillinger.
/psyk
(sorry for dårlig norsk - forn-hebreisk anyone?)
Redigert av VirginMama - 04.Mai.2008 kl. 21:46
|
|
Nine months after sex - you will become a virgin again. It's in the bible.
|
IP Logget |
|
Evangelisten
Veteran
|
 Publisert: 07.Mai.2008 kl. 05:52 |
Hva kan jeg forvente fra dine bønnemøter? |
Jeg vet ikke. Er ikke jeg som bestemmer.
mvh Evangelisten
|
|
Who the "heck" was he?
|
IP Logget |
|
messo
Aktiv
Medlem siden: 07.Apr.2008
Poster: 37
|
 Publisert: 11.Mai.2008 kl. 03:21 |
Hva kan jeg forvente fra dine bønnemøter? |
Et godt tips fra en erfaren mann på området; ikke gå!
Mange kristne har en ubegrunnet og helt vridd tanke om at man bør ta med alle syndige hedninger inn på vekkelses-, bønne- og søndagsmøte for å omvende dem. Jeg vil heller si at et slikt møte bare bekrefter alle fordommer et fornuftig menneske har om slike sammenhenger, og derfor virker mot den hensikt som kristne ønsker at den skal ha.
Dagens kristne kultur er så langt vekke fra hvordan de første troende levde, at det er småkvalmt. Pervertert og snudd helt på hodet. i NT snakkes det masse om å være "en tjener for hverandre" - ca 160 tilfeller. Ordene "lede" og "herske" kan telles på en hånd, og er skrevet i en negativ sammenheng, hvor man advarer mot å sette seg over andres vilje.
Dagens kristne kultur har mange trekk som hverken er Bibelske eller gode målt med målestokken; "sunn fornuft".
|
IP Logget |
|
Evangelisten
Veteran
|
 Publisert: 13.Mai.2008 kl. 04:59 |
Publisert første gang av messo
Mange kristne har en ubegrunnet og helt vridd tanke om at man bør ta med alle syndige hedninger inn på vekkelses-, bønne- og søndagsmøte for å omvende dem. Jeg vil heller si at et slikt møte bare bekrefter alle fordommer et fornuftig menneske har om slike sammenhenger, og derfor virker mot den hensikt som kristne nsker at den skal ha. |
Hvis du hadde fulgt med paa debatten messo, hadde du faatt med deg at jeg ikke oprinnelig snakker om noe standard norskt boenne-, eller soendagsmoete.
Publisert første gang av Evangelisten
Hvis vi skulle gaatt, skulle vi godt til et sted hvor "Guds aand virkelig har falt" og hvor det blir paastaatt at ting du i utganspunktet er skeptisk til faktisk skjer. Jeg maatte gjoere noe research foerst. |
Det er vel ikke for ingenting at saa mange hundre tusen har blitt frelst gjennom kampanjene til blant annet Billy Graham og Reinhard Bonnke?
Jeg er forsaavidt enig med at vi som kristne skal naa ut, og ikke forvente at alle skal komme til oss.
http://www.youtube.com/watch?v=dBWOCMhJ0CA
mvh Evangelisten
|
|
Who the "heck" was he?
|
IP Logget |
|
messo
Aktiv
|
 Publisert: 13.Mai.2008 kl. 16:00 |
|
Jeg snakket ikke om noe "standard" greier, men om kristne møter generelt. Men det er bare min mening, og du skal få lov til å ha din.
Jeg har sett nok av mennesker som lar seg rive med på slike møter, for så å gå hjem etterpå uten en reel forandring. I beste fall noen dagers lykke-boost. Ofte er budskapet veldig følelsesladet, men med svakt grunnlag i Bibelen.
Svermeri og stjernepredikanter er noe jeg har lite til overs for ...
|
IP Logget |
|
messo
Aktiv
|
 Publisert: 14.Mai.2008 kl. 00:49 |
|
Evangelisten; at mange er med på en slik "bevegelse" gjør det ikke mer rett. At Hitler klarte å samle Tyskland med sin karisma, betyr ikke at alt han gjorde var riktig. Og tro meg ... folk dilter gladlig etter karismatiske mennesker som gir de et oppdrag eller en mening med livet.
Det som allikevel kjennetegner slike bevegelser er at de før eller siden faller sammen, når ting kommer frem i lyset.
Nå tror jeg ikke mr. bonke er den verste her, men det finnes nok av pengegriske tvpredikanter som står som lysende eksempler på at mengden etterfølgere er et dårlig kvalitetsstempel. Ta f.eks Benny Hinn. *grøss*
|
IP Logget |
|