Herregud.forum: Hvem er EGENTLIG ateist her?
Aktive innleggMedlemslisteSøkHjelpRegistrer degLogg inn
Ateisme
 Herregud.forum >Diskusjoner >Ateisme
Meldingsikon Innlegg: Hvem er EGENTLIG ateist her? Svar Nytt Innlegg
Forfatter Melding
Solitas
Nykommer
Nykommer

Medlem siden: 15.Mai.2007
Online Status: Frakoblet
Poster: 0
Sitat Solitas Svarbullet Innlegg: Hvem er EGENTLIG ateist her?
    Publisert: 12.Jun.2008 kl. 15:19
Jeg er fullblods ateist ja. :)

Jeg meldte meg ut av statskirken så snart jeg fant ut at jeg kunne, og etter at jeg leste bibelen har jeg blitt (om mulig) enda mer ateist. ;)
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Medlem siden: 03.Nov.2004
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 831
Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 12.Jun.2008 kl. 21:37
Vanskelig spørsmål, jeg er ikke engang sikker på om det går an å være ateist innerst inne da det jo er gud som har skapt oss i hans ånd...
Hitler burned people like Anne Frank for being Jewish. For that, we call him evil.

God burns Anne Frank for being Jewish, forever. For that, theists call him "good"
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 16.Apr.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 532
Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 13.Jun.2008 kl. 04:04
hva vil det egentlig si å være ateist? at man ikke tror? velger å ikke tro? benekter troen? og hvilken tro? handler det bare om troen på Gud kan du jo være buddhist. handler det om troen på en allmektig Gud forsvinner stort sett bare midtøstens tre store. definisjoner er kjekke ting.

Redigert av Asmodeus - 13.Jun.2008 kl. 04:04
Acta est fabula, plaudite!
IP IP Logget
StoreHviteFar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 02.Mar.2008
Poster: 250
Sitat StoreHviteFar Svarbullet Publisert: 13.Jun.2008 kl. 18:48
En ateist benekter at det finnes en gud.
En satanist er derfor ingen ateist.

En agnostiker derimot benekter ikke en guddom men, sier at det vet vi ingenting om.
Selv er jeg nok en agnostiker.

På samme måte som en maur i tua si ikke har kunnskap om eksistensen av, konstruksjon, virkemåte og hensikt med mobiltelefoner. På samme måte er min kunnskap om og forståelse av en eventuell guddom totalt utenfor min intellektuelle mulighet.

Hvis man hater Gud og tilber Satan er man ingen av delene. Da er man en troende, og tilhører en gruppering (menighet).
... for i skal tenke og tale vel om ham og ta alt i beste mening!
IP IP Logget
StoreHviteFar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat StoreHviteFar Svarbullet Publisert: 14.Jun.2008 kl. 07:11
Z:
jeg beklager sterkt at jeg ikke oppfattet parodien/ironien i ditt opprinnelige innlegg, og derfor kom i skade for å operere med noe fakta i mitt svar.
Dette er naturligvis utilgivelig, men å oppdage skriftlig ironi kan være vanskelig, særlig i svært korte tekster. Jeg skal forsøke å gjøre bot. Jeg skal dekke bordet vakkert med bønneteppet mitt til duk, tenne lys og spise et enkelt botsmåltid med kjeks og rødvin.
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 14.Jun.2008 kl. 08:05
Publisert første gang av StoreHviteFar

Jeg skal dekke bordet vakkert med bønneteppet mitt til duk, tenne lys og spise et enkelt botsmåltid med kjeks og rødvin.

Rørende å se slik ydmykhet. Da jeg leste dine fagre ord falt jeg sporenstraks på kne og lovpriste Herren for å ha skjenket denne usle endetiden vi befinner oss i med slike fanatiske dog ydmyke mennesker som deg.

Jeg skal sannelig legge inn ett godt ord for deg når jeg kneler ved alteret til Vår Herre. Mulig han vil synes det er noe overdådig å benytte ett bord når man gjør bot men Han om det.
Hitler burned people like Anne Frank for being Jewish. For that, we call him evil.

God burns Anne Frank for being Jewish, forever. For that, theists call him "good"
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 16.Apr.2007
Poster: 532
Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 14.Jun.2008 kl. 16:45
Publisert første gang av z

Publisert første gang av Asmodeus

hva vil det egentlig si å være ateist?

Man hater Gud og heller tilber Satan.

Da forstår vi hverandre.

Rege Satanas
Acta est fabula, plaudite!
IP IP Logget
StoreHviteFar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat StoreHviteFar Svarbullet Publisert: 15.Jun.2008 kl. 01:35
Missing Link.
Takk for de gode ord.
Jeg kan i min enkle enfoldighet trenge all den forbønn hos Vår Herre som jeg kan få.
Jeg tror ikke Han vil synes min oppdekking til botsmåltidet er overdådig. Se bare på alle vakre kirkebygg der det ikke er spart på noe til Hans ære.
Halleluja osv. osv.

Redigert av StoreHviteFar - 15.Jun.2008 kl. 01:36
IP IP Logget
bob
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 14.Nov.2007
Poster: 199
Sitat bob Svarbullet Publisert: 16.Jun.2008 kl. 21:19
Er noen barn her som vil ride-ranke med han i midten, han med overgriperbrillene?

http://www.youtube.com/watch?v=qzWx0LDAz5Y
- Lucifer, God's best product quality tester.
IP IP Logget
bob
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat bob Svarbullet Publisert: 16.Jun.2008 kl. 21:22
Mer Boyd Rice?

Sjekk filmen...Iconoclast!

http://www.iconoclastmovie.com/

http://www.boydrice.com/

Redigert av bob - 16.Jun.2008 kl. 21:26
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 16.Jun.2008 kl. 23:00
Noe er galt når det er satanisten i rommet som gir mest mening.

IP IP Logget
bob
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat bob Svarbullet Publisert: 18.Jun.2008 kl. 20:49
Shaitan er Rom-folkets* navn på Gud

*Av Romani
IP IP Logget
strayder
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 08.Jan.2008
Poster: 79
Sitat strayder Svarbullet Publisert: 23.Feb.2009 kl. 10:46
Jeg er ikke ateist og det er ikke jeg heller! Men delt personlighet det har jeg... :)

Nei, jeg var kristen til jeg var tretten og begynte da sånn smått å tvile da min beste venn døde og presten klarte å si at gud trengte min kamerat mer enn vi andre gjorde.... Når man tviler så leser man, som enhver god kristen skal, i bibelen ble jeg fortalt og da begynte jeg ihvertfall å tvile!!

Etter å ha pløyd den boka fra perm til perm var det ingen vei tilbake igjen og tvil ble etterhvert til visshet om at dette MÅTTE være vissvass av et eventyr og det har det nå vært i snart 40 år etter det. Jeg melte meg etter noen år som ateist ut av stats kirken bare for å oppdage at jævlene hadde meldt meg inn igjen, noe de fikk høre da jeg meldte meg ut igjen for annen gang og etter det sjekker jeg jevnlig da jeg ikke stoler mer på de som sitter med de listene enn de selv gjør på fanden selv....

Ateist, definitivt ja!!! :)

Redigert av strayder - 23.Feb.2009 kl. 10:48
IP IP Logget
Sockpuppet
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Medlem siden: 07.Okt.2009
Sitat Sockpuppet Svarbullet Publisert: 14.Okt.2009 kl. 22:14
Jeg vet tråden har eksistert lenge, men ja, jeg er ateist, selv om jeg av og til tviler på Guds ikke-eksistens...
IP IP Logget
Rødtopp
Nykommer
Nykommer
Profilbilde

Medlem siden: 12.Nov.2009
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Bermuda
Sitat Rødtopp Svarbullet Publisert: 12.Nov.2009 kl. 12:28
Du er dum!!! Alle er dumme, bortsett fra rødtopper!!!!!!
'
IP IP Logget
strayder
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat strayder Svarbullet Publisert: 21.Jan.2010 kl. 08:25
Var sammen med en rødtopp (hun var rød nedentil også hvis du lurte, selv om det strengt tatt heter rødnede...) engang og hun var definitivt dum! Utro etter noter var hun også det jævla horefrøet!!

Så jeg er helt sikker på, bassert på den objektive observasjonen som varte i tre år, at alle rødtopper, eller rødneder, er dumme.....
IP IP Logget
strayder
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat strayder Svarbullet Publisert: 24.Jan.2010 kl. 09:26
Neitakk. Jeg har fått fatt i et utsøkt eksemplar av den andre kjønn som både er smart og pen og, ikke minst, liker eldre menn, meg!!! Hun er heller ingen rødtopp, men det får da jammen duge...

IP IP Logget
strayder
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat strayder Svarbullet Publisert: 25.Jan.2010 kl. 14:16
Spesielt når den skalaen bare går til 7... Ateist skalaen altså.... Hvis det er broder dawkins sin skala du måler deg opp mot?
IP IP Logget
strayder
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat strayder Svarbullet Publisert: 27.Jan.2010 kl. 07:43
Du høres ut som en sikker 8 på den skalaen som går til 7 da... :-)

Det hender at jeg lytter til Motorhead, bare for å bli mer ateist liksom... he he
IP IP Logget
Svar Nytt Innlegg
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forum
Du kan ikke svare på innlegg i dette forum
Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum
Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum
Du kan ikke opprette Galluper i dette forum
Du kan ikke stemme på Galluper i dette forum