Herregud.forum: Tro
Aktive innleggMedlemslisteSøkHjelpRegistrer degLogg inn
Kristendommen
 Herregud.forum >Diskusjoner >Kristendommen
Meldingsikon Innlegg: Tro Svar Nytt Innlegg
Side  av 2 Neste >>
Forfatter Melding
Blondie
Nykommer
Nykommer

Medlem siden: 22.Mar.2008
Online Status: Frakoblet
Poster: 0
Sitat Blondie Svarbullet Innlegg: Tro
    Publisert: 12.Sep.2008 kl. 14:46
Ser at ordet tro er brukt en del i de andre trådene her, ihvertfall sier Linda at det handler om å tro på Gud, dersom man hadde bevis hadde det ikke lenger vært mulig å tro, man hadde visst. Og siden tro er veien til frelse hadde det heller ikke vært mulig å bli frelst. Har jeg forstått det riktig?

Da er det en ting jeg har lurt på en stund jeg kanskje kan få svar på nå; hvor ofte de som tror tviler. For det er vel to sider av samme ord. Kan man i det hele tatt kalle seg troende uten også å ha en stor del tvil?
IP IP Logget
Blondie
Nykommer
Nykommer

Sitat Blondie Svarbullet Publisert: 13.Sep.2008 kl. 00:43
De fleste kristne jeg kjenner bruker argumentet om tro for å forklare hvorfor Gud ikke bare kan vise seg for alle og bli ferdig med det. Men jeg lurer på om de ikke da også må tvile litte grann. Jeg husker fra min egen tid som kristen at det var fryktelig mye snakk om tro, mens tvil var et ikke-tema. Skulle gjerne hørt hva en eller flere troende egentlig legger i begrepet "å tro".

Men det er nok som du sier, det er vel få av de som har tenkt noe over det. Jeg gjorde ihvertfall aldri mens jeg var en av dem.
IP IP Logget
Linda
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 31.Aug.2008
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 156
Sitat Linda Svarbullet Publisert: 15.Sep.2008 kl. 00:57
Hei Blondie :)

Tvil er liksom "hysj hysj" for mange kristne. Men tviler(!) på at det finnes kristne som ikke har snev av tvil i sin tro iblant.

"Og siden tro er veien til frelse hadde det heller ikke vært mulig å bli frelst. Har jeg forstått det riktig?"

Hvis du mener at man må tro for å bli frelst(?) så stemmer det, ja. Se FØRST, så tro? Tror ikke det fungerer sånn :) Kommer an på hva man forventer å "se"(?)

Vanskelig å definere tro. Det er ikke som i "jeg tror det blir fint vær i morgen" men mer en overbevisning om at det jeg tror på, men ikke ser, er virkelig.

Men du? Hvis du trodde før, men ikke tror lengre, har kanskje du en annen "definisjon" på tro enn det jeg har?

Hva som gjorde at du sluttet å tro? (fortell om du vil).
IP IP Logget
Blondie
Nykommer
Nykommer

Sitat Blondie Svarbullet Publisert: 15.Sep.2008 kl. 23:42
Kristne mennesker jeg kjenner (og meg selv når jeg var det) har aldri et snev av tvil. De gjør tvertimot et stort nummer ut av at man ikke kan vite, men må velge å tro. Når en kristen holder vitnesbyrd sier de gjerne ting som "jeg VET at gud" osv, de er absolutt helt sikre. Tvil er som du sier et ikke-tema, og ihvertfall ikke noe som det oppfordres til å ha. Det er for meg en merkelig betydning å legge i ordet tro.
   Det er vel ikke mulig å tro uten også å ha et snev av tvil? Da heter det noe annet, nemlig overbevisning. Så hvorfor er de overbeviste så ivrig etter å holde fast på ordet tro? Er det ikke bedre å kalle en spade for en spede? Er det fordi det ikke høres bra ut å være overbevist om noe som ikke er bevist?

Tenkte ikke på dette mens jeg var troende, og har lyst å høre hva noen som fortsatt har barnetroen intakt vil tenke om denne ordleken.

Hvorfor tror ikke jeg lenger? Enkelt egentlig, 2+2 blir ikke 5, hvis man da ikke ber så mye at man tror 5 og 4 er det samme tallet. Opplevde at mens jeg trodde (jeg er oppvokst i en virkelig ivrig menighet) så stemte alt bemerkelsesverdig bra. Religionen var logisk og alle regnestykker gikk perfekt opp. Men så fort jeg slapp tvilen til gikk det unnabakke. Leste litt historie, og noen ateistiske argumenter mot kristendom og religion, og vips, så var det gjort. Og vet du hva? Jeg padlet for harde livet for å beholde troen, eller en hvilken som helst tro egentlig. Men matematikken er utrolig mye sterkere enn bønn, og jeg må nok innfinne meg med et liv som ateist. Eller i beste fall agnostiker.

Men du sier jo selv i en annen tråd at det er godt mulig du tar feil. Kan jeg spørre deg hva du søker er det tro eller er det sannhet? Er gjerne det som er forskjellen på en teist og en ateist tror jeg. Teisten regner med å finne sannhet i TROEN,mens an ateist kun er ute etter sannhet, uansett om den medfører tro eller ikke.

Og når jeg sier sannhet så mener jeg ikke hva som kan bevises. Ikke hør på hva andre her inne sier, de trenger ikke bevis. For de aller fleste av oss ville det vært tilstrekkelig at en religion var sannsynlig, så ville vi tro.
IP IP Logget
Linda
Veteran
Veteran
Profilbilde

Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Sitat Linda Svarbullet Publisert: 16.Sep.2008 kl. 00:08
Klart jeg er åpen for at den guden jeg tror på ikke finnes. MEN jeg tror ikke jeg kunne valgt å slutte å tro. Det er delvis pga erfaringer og delvis fordi jeg trives med min tro, trives med å "leve den ut".

Men vet du hva? Fornuften strekker ikke alltid til. Så ærlig må man være. Dermed henger ikke alltid troen med heller, og dermed kommer tvilen.

Men jeg tror at selv om ikke våre regnestykker går opp, er Gud den samme. Kanskje troen er så viktig fordi Gud ikke er en vi kan "tenke" oss frem til? Hvis det var sånn, at Han var "innenfor" fornuft og logikk, kunne Han vært Gud da? Eller... "Kvalifisert" til å være Gud?

Jeg har selv mange spørsmål. Har stillt de samme spørsmålene igjen og igjen i årevis. Og enkelte ting får man aldri svar på. Men det kunne ikke falle meg inn å "forkaste" min tro på Gud, fordi mine tanker og min fornuft ikke strekker til.

Kristnes definisjon på tro er overbvisning. MEN å tro på noe en ikke ser, fører nødvendigvis med seg tvil iblant. Da er spørsmålet om man velger å "tro" på tvilen eller på troen :)
IP IP Logget
Blondie
Nykommer
Nykommer

Sitat Blondie Svarbullet Publisert: 18.Sep.2008 kl. 00:26
Fint å høre at du tviler, da er du mest sannsynlig ikke en av de fanatiske kristne som svelger alt Gud, dvs presten, måtte finne på å fortelle dem (det er desverre nok av dem). Hvis man ikke har tvil godtar man alt, og det er rett og slett farlig.
   Men samtidig, hvilken verdi har Gud om du tviler? Da må du likevel bruke din egen fornuft og samvittighet for å bedømme hva som er rett og galt (siden du ikke uten videre godtar alt du leser og hører). Det trenger du ikke Gud til, alle vi ateister tenker oss like godt frem til dette uten Gud. Gud kan kanskje på forespørsel, bønn, hjelpe deg i vanskelige situasjoner. Men du forlanger aldri noe, du ber ham hjelpe deg hvis han vil, ikke sant? Og det er ikke alltid Gud vil hjelpe, det er helt sikkert. Så hva er poenget med å be, Gud har jo en plan, og det nytter vel ikke å overtale Ham til å endre på den? For hvis han kan endre planen sin, burde han jo gjøre det for alle, eller ihvertfall alle som ber. Gud følger altså sin egen plan, uavhengig av om du ber. Og da spiller du det jo ingen rolle om du tror eller ikke, siden Guds vilje skjer uansett.
Vet at du tror veien til frelse er gjennom tro, og at det er grunn nok til å tro. Men det er en syk,syk tanke, så bombesikkert feil at vi kan se bort fra den. (Dette fortjener en egen diskusjon hvis du ikke er enig)
Da gjenstår trøst som den eneste grunnen til å tro. Men hvilken trøst er det å velge å tro på noe som muligens, eller ganske sannsynlig, ikke stemmer? Er ikke det en livsløgn?

Vi ateister har som regel kommet frem til at Gud er irrelevant, ihvertfall i dette livet. Om det kommer et liv etter dette hvor Han plutselig er relevant er også irrelevant så lenge vi befinner oss i dette livet. Enda viktigere, hvis Gud finnes er det Han som har bestemt at det skal være sånn. Han vil ikke at vi skal tilbe Ham, eller tro på Ham. Ellers hadde han sørget for å ihvertfall fremstå som logisk. Noe du selv innrømmer at han ikke gjør. Ville ikke du prøvd å fremstå som enkel og logisk om du var Gud og skulle få folk til å tro på deg, og elske deg slik du elsker dem, slik at du kunne være en støtte i livet dems? Kan du da, med hånden på hjertet, si at Bibelen er sånn du ville folk skulle møte deg?

Fornuften strekker ikke alltid til sier du. Jeg er ikke enig med deg der. Jeg synes fornuften strekker perfekt til, alt er logisk nok for meg. Det er imidlertid en del jeg ikke vet, som for eksempel hva som skjadde før Big Bang. Og intelligensen strekker slettes ikke alltid til, jeg sliter med å virkelig skjønne relativitetsteorien. Men det plager meg ikke særlig, fordi jeg ikke er avhengig av denne innsikten og kunnskapen. Det ville ikke gjort noe forskjell i livet mitt om jeg visste og skjønte alt. Tror den følelsen av at fornuften ikke strekker til og at vi dermed må finne svar andre steder, er noe som kun troende har (er detnoen ateister her inne som har dette problemet?). Og dere har den fordi dere ofte ser at det dere tror på er ufornuftig. Men å velge bort troen er ikke noe alternativ, derfor velger dere å ikke stole på fornuften i stedet.
IP IP Logget
Linda
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Linda Svarbullet Publisert: 18.Sep.2008 kl. 02:53
Kan jeg spørre hvilket kirkesamfunn du er oppvokst i?

"Guds veier er uransakelige", sies det. Det er min "definisjon" på Gud. Og derfor sier jeg at vår fornuft ikke strekker til, når det gjelder Gud og det overnaturlige.

MEN det betyr ikke at man slutter og være kritisk og stille spørsmål. Men jeg har hvertfall slått meg til ro med at jeg ikke nødvendigvis får svar på ALT jeg ikke forstår.

Sånn jeg oppfatter det du skriver, vil du frem til at man egentlig klarer seg fint uten (tro på) Gud? Joda... Noen gjør, noen gjør ikke. Men kanskje mange kommer til et punkt der man vil ha "mer"? Det gjorde hvertfall jeg.

Frelsen er, for meg, kun et "tilbud" om å få lære Gud å kjenne. "Prøv", sier bibelen og det er vel egentlig det jeg har gjort i de siste 7 mnd.

For meg er ikke evangeliet komplisert. Kanskje fordi jeg trodde i utgangspunktet. Men troen blir sterkere, etterhvert som jeg "prøver".

Når det gjelder bønn, så vet jeg ikke. Her har jeg selv mange spørsmål. Men har fått (bønne)svar mange ganger. Også veldig konkret. Men jeg har alltid trodd på at "alt ordner seg", så mine "forespørsler" overfor Gud har nok blitt sjeldnere og sjeldnere :)

IP IP Logget
StoreHviteFar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 02.Mar.2008
Poster: 250
Sitat StoreHviteFar Svarbullet Publisert: 18.Sep.2008 kl. 18:36
Kan man bestemme seg for å tro?
Jeg kan ikke det.
Om et utsagn strider mot fornuften og samtidig mangler en sannsynlig forklaring, da kan jeg ikke lure meg selv til å tro på dette utsagnet.
Altså; Jeg kan ikke velge å tro at 2+2=5 selv om selvbedrag er den form for bedrageri som det er lettest å lykkes med.
Derfor er jeg "en vantro hund" som likevel på agnostisk vis holder muligheten åpen for at det kanskje kan finnes en skapermakt langt utenfor min mentale kapasitet.

Hvis en allmektig skaper virkelig hadde et budskap til meg ville hun med største letthet ha kommunisert dette direkte, klart, utvetydig og direkte til min sjel uten kronglete omveier om gamle skrifter som måtte oversettes og tolkes.

Måtte både du og hunden din ha en velsignet aften.
Hurra!
... for i skal tenke og tale vel om ham og ta alt i beste mening!
IP IP Logget
Linda
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Linda Svarbullet Publisert: 18.Sep.2008 kl. 22:17
Man kan gjøre et forsøk. MEN hvis du hadde hørt stemmer i din sjel, hadde du vært åpen for at det var Gud?
IP IP Logget
StoreHviteFar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat StoreHviteFar Svarbullet Publisert: 18.Sep.2008 kl. 22:24
Hei, jeg blir nok nødt til å gjenta meg selv:

Hvis en allmektig skaper virkelig hadde et budskap til meg ville hun med største letthet ha kommunisert dette direkte, klart, utvetydig og direkte til min sjel uten kronglete omveier om gamle skrifter som måtte oversettes og tolkes.
------------------
Jeg sier ingenting om å høre stemmer inne i hodet!
Jeg snakker om å kommunisere DIREKTE til min sjel uten å gå omveien om stemmer og språk som kan misforstås og misoppfattes.

Måtte både du og hunden din fortsatt ha en velsignet aften.
Hurra!
IP IP Logget
Linda
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Linda Svarbullet Publisert: 18.Sep.2008 kl. 22:26
Fristet til å svare "HÆ?" Om så bare for å se hvor langt din tålmodighet rekker. Men hvor er din sjel, om ikke inne i hodet?
IP IP Logget
StoreHviteFar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat StoreHviteFar Svarbullet Publisert: 18.Sep.2008 kl. 23:54
Linda. Jeg er ikke en tålmodig mann.
Den allmektige vet nok å finne sjelen enten den er i hodet, hjertet eller et annet sted.
Jeg sier KOMMUNISERE. Jeg sier ikke SNAKKE.
Det er du som tuller om å høre stemmer.

Hører du stemmen min når du leser det jeg skriver?
Som gammel telegrafist kan jeg fortsatt motta meldingen når jeg hører morsesignaler, men jeg hører ikke stemmer inne i hodet.

At du er fristet til å si HÆ sier mer om deg enn om meg.

Hurra!
IP IP Logget
Linda
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Linda Svarbullet Publisert: 19.Sep.2008 kl. 00:00
"At du er fristet til å si HÆ sier mer om deg enn om meg." Men så spennende da :)

Uansett så kommuniserer Gud. Men forutsetningen er jo at man tror.
IP IP Logget
StoreHviteFar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat StoreHviteFar Svarbullet Publisert: 19.Sep.2008 kl. 00:37
At du sier HÆ er ikke spennende på noen måte. Det indikerer bare mangel på forståelse.
Du forventer vel ikke at jeg (eller andre) skal ta deg seriøst etter et slikt utsagn?

Hvis jeg tror på den enøyde og kloke ODIN, så kan jeg sikkert også innbille meg at stemmene jeg mener å høre inne i mitt forkvaklede hode kommer med verdensvisdom fra ham og ravnene hans.
At jeg da (på Odins befaling) tar øksa, hugger hodet av katten eller naboen for deretter å smøre blodet på alle dørkarmene i huset mitt er jo bare en religiøs handling etter Guds (Odins) vilje og må naturligvis tolereres.

Det jeg prøver å fortelle er at tro uten viten er fryktelig farlig og kan lede oss ut i det reneste vanvidd.

Du oppfordres herved til å delta aktivt i årets "tenk selv uke" Det kan gjøre litt vodt til å begynne med, men jeg lover deg at det kan være verdt det.

Gå i fred.
Hurra!
IP IP Logget
Linda
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Linda Svarbullet Publisert: 19.Sep.2008 kl. 00:41
"Du forventer vel ikke at jeg (eller andre) skal ta deg seriøst etter et slikt utsagn?"

La oss se på dine utsagn, så svarer kanskje de på det...

"Måtte både du og hunden din fortsatt ha en velsignet aften.
Hurra!"
"Gå i fred.
Hurra!"

Inviterte du til en seriøs dialog?   

IP IP Logget
StoreHviteFar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat StoreHviteFar Svarbullet Publisert: 19.Sep.2008 kl. 06:58
Du gjør akkurat som du vil om du tar meg seriøst eller ikke. Med mine noe uvanlige hilsninger tenkte jeg egentlig å føre en smule formildende humor inn i denne gravalvorlige meningsutvekslingen.
Men, når man må forklare humoren er den feilslått. Dette kan skyldes begge parter naturligvis.

Altså:

Jeg indikerer at både du og hunden din er levende skapninger fra den samme "skaperen" og at dere begge må føle dere velsignet er vel et rimelig høflig ønske. En som er utstyrt med en smule humor vil selvsagt trekke litt på munnviken av dette utsagnet.

"Gå i fred" er også et vennlig ønske man godt kan sende med en person uten å fornærme vedkommende enten vedkommende er troende eller ikke.

Historisk sett var det nokså vanlig i enkelte deler av landet å si "hurra" når man forlot hverandre istedet for "ha det". Jevnfør gjerne språkprofessor Tor Erik Jenstad.

Hurra!

PS. Nå kan du undre på om resten av mine utsagn er seriøse eller ikke. Hva du kommer fram til interesserer meg egentlig ikke. DS

Redigert av StoreHviteFar - 19.Sep.2008 kl. 07:03
IP IP Logget
Linda
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Linda Svarbullet Publisert: 19.Sep.2008 kl. 10:19
"En som er utstyrt med en smule humor vil selvsagt trekke litt på munnviken av dette utsagnet."

Noe du selvsagt gikk utfra at jeg ikke gjorde.

"Gå i fred" er også et vennlig ønske man godt kan sende med en person uten å fornærme vedkommende enten vedkommende er troende eller ikke.

Antar at du også gikk utfra at jeg ble fornærmet.

Da vil jeg påstå at du tok dette mer seriøst enn meg :)

IP IP Logget
StoreHviteFar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat StoreHviteFar Svarbullet Publisert: 19.Sep.2008 kl. 16:51
Publisert første gang av Linda

"En som er utstyrt med en smule humor vil selvsagt trekke litt på munnviken av dette utsagnet."

Noe du selvsagt gikk utfra at jeg ikke gjorde.

Her avdekkes grunnleggende forskjeller mellom oss:
Det er ikke selvsagt for meg å anta noe om din humor eller mangel på sådan. Å anta er det samme som å tro. Jeg har forsøkt å fortelle at jeg ikke er troende.

Publisert første gang av Linda

Antar at du også gikk utfra at jeg ble fornærmet.

Nei, jeg gikk ikke ut fra at du ble fornærmet.

Men, det er mulig at du blir fornærmet når jeg nå anbefaler deg å anta/tro mindre og oftere spørre deg selv: "Vet jeg dette, eller er det bare noe jeg sitter her og innbiller meg (tror)uten å vite?" Det gjelder ikke bare religion.

Du kan naturligvis fortelle meg om du ble fornærmet eller ikke, men det er ikke sikkert at jeg tror på deg.

Hurra!

IP IP Logget
Linda
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Linda Svarbullet Publisert: 19.Sep.2008 kl. 17:05
Føler ikke noe behov for å trekke denne snåle diskusjonen lengre ut, men en ting...

"Jeg indikerer at både du og hunden din er levende skapninger fra den samme "skaperen" og at dere begge må føle dere velsignet er vel et rimelig høflig ønske."

Du TROR jeg har hund, eller? Poenget mitt var at jeg tok deg svært lite seriøst når du blandet inn "hunden min". Og du har jo selv poengtert at det ikke var seriøst ment. Dermed har denne diskusjonen/dialogen ikke på noe punkt vært (nevneverdig)seriøs for/fra meg.

Noe som er åpenbart, er at du har TRODD det, ettersom du tok deg tid til å forklare "humoren" din :)

IP IP Logget
StoreHviteFar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat StoreHviteFar Svarbullet Publisert: 19.Sep.2008 kl. 18:08
Nei Linda.
Jeg har ikke på noe tidspunkt trodd at du har hund.
Det er en talemåte som ikke skal tas bokstavelig.
Begrepet "hunden din" kan være en metafor for de/den du har rundt deg og er glad i.

For fjortende gang. Jeg TROR ikke noe om deg.
Men du fortalte at du ikke forstod meg, og derfor valgte jeg mot bedre vitende å forsøke å forklare deg noe slik at også du kan se forskjellen på skitt og kanel.
(Det betyr å se forskjell på det vesentlige og uvesentlige.)

Måtte du og hunden din ha en velsignet aften.
Hurra!
IP IP Logget
Linda
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Linda Svarbullet Publisert: 19.Sep.2008 kl. 18:14
"Men du fortalte at du ikke forstod meg,"

Egentlig ikke... Bare fortalte hva jeg var fristet til å svare... Du tok mao "HÆ" veldig seriøst, fordi du TRODDE at jeg mente det :) Du kan ikke fraskrive deg all tro, selv om du ikke er troende.

Og dermed er vi jo tilbake til trådens tema: TRO :)

IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Medlem siden: 03.Nov.2004
Poster: 831
Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 19.Sep.2008 kl. 23:42
...
Hitler burned people like Anne Frank for being Jewish. For that, we call him evil.

God burns Anne Frank for being Jewish, forever. For that, theists call him "good"
IP IP Logget
strayder
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 08.Jan.2008
Poster: 79
Sitat strayder Svarbullet Publisert: 25.Feb.2009 kl. 14:15
Gammel tråd, men what the heck...

Hvor mange kristne vet at de egentlig tilber flere guder? Det er jo berettet om flere guder i GT, som i NT har blitt til tre/en i form av jesus, gud og DHÅ...

Og hvor ble det av de gudene som var på jorden og ektet menneske kvinner? Hvem er etterkommere av dem?

Står i sannhet mye merkelig i bibelen og det er synd at alt de kristne får høre er med positivt fortegn... Var fx i en begravelse for litt siden og ble der utsatt for en guds reklame i samfulle 45 minuter der ALT gikk ut på hvor snill og god og kjærlig og fin denne guden er og ikke et pip om hvor blodtørstig, tilbednings syk, sjalu og olm denne guden også kan være der han med letthet dømmer milliarder av sjeler ned til evig pine nettopp fordi de ikke tilba ham... Vi hører altså kun om den ene siden av guden og ikke et kvidder om den onde siden av gud.... Hvorfor?

Og spar meg at gud ikke er ond, for det er han. Hvem allmektig gud ville testet abraham slik foreksempel? Han er jo allmektig og VISSTE jo hva abraham ville gjøre og trengte jo da ikke å spørre... eller er ikke gud allmektig? Kan gud lage en så saftig hamburger at han ikke kan motstå å spise den foreksempel? Eller skape en stein så tung at han ikke kan løfte den.... Et heftig paradoks det der og noe jeg aldri har fått et godt svar på fra noen himmel los, enda jeg har spurt flere...

Ser linda har ært så elskverdig at hun også tror at vi ateister tror... Tørr jeg å gjøre deg oppmerksom på at det er vesentlig forskjell på å tro på vissvass i en gammel bok som ikke har noen sannsynlighet i det hele tatt og det å tro at jeg snart må på dass å drite? Eller at jeg tror jeg går og henter posten?(i og med at det ikke er brått så sikkert at posten har kommet den dagen?)

Religiøs tro har null logikk mens det å hente posten har logikk... Hvorfor klarer ikke du også å se dette?

Og nei, gud er ikke logisk for deg heller! At du ikke vil se dette er en helt annen sak... tror ordet begynner med "igno" og slutter på "ranse"... :)

Redigert av strayder - 25.Feb.2009 kl. 14:18
IP IP Logget
Linda
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Linda Svarbullet Publisert: 25.Feb.2009 kl. 15:10
"At du ikke vil se dette er en helt annen sak.."

Det var da voldsomt til innsikt som du skulle påberope deg da.
IP IP Logget
Linda
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Linda Svarbullet Publisert: 25.Feb.2009 kl. 15:13
Det overnaturlige er ikke logisk. Og (så vidt jeg husker) mente jeg at ateister på et punkt MÅ knytte tro til sine teorier.

Ha en (fortsatt) fin dag :)
IP IP Logget
Side  av 2 Neste >>
Svar Nytt Innlegg
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forum
Du kan svare på innlegg i dette forum
Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum
Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum
Du kan ikke opprette Galluper i dette forum
Du kan ikke stemme på Galluper i dette forum