Herregud.forum: Nytt kommentarfelt
Aktive innleggMedlemslisteSøkHjelpRegistrer degLogg inn
Om Herregud.com
 Herregud.forum >Diskusjoner >Om Herregud.com
Meldingsikon Innlegg: Nytt kommentarfelt Svar Nytt Innlegg
Side  av 2 Neste >>
Forfatter Melding
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Medlem siden: 12.Mar.2003
Online Status: Frakoblet
Poster: 419
Sitat Webmaster Svarbullet Innlegg: Nytt kommentarfelt
    Publisert: 02.Des.2008 kl. 00:21
Dere har kanskje lagt merke til at jeg har omstrukturert visningen av kommentarene til nyhetssakene på Herregud.com. Siden det er kommet en gassilion kommentarer på noen av sakene, spesielt på de som omhandler det tyske dansebandet Nagasaki Motel, eller hva i helvete det het igjen, så ville jeg lette litt av presset på sql-serverne, slik at det ikke ble listet ut mer enn 1000 kommentarer hver eneste gang noen klikker seg videre til de eldre kommentarene.

Jeg håper Iframeløsningen fungerer bra for dere. Jeg har tenkt å skru litt mer på kommentarvisningen, kanskje ligge inn et filterfelt, slik at man for eksempel kan liste ut alle kommentarene som inneholder (eller ikke inneholder om man vil) ordet "jente" i saken om det allerede omtalte danseband.

Når jeg tenker meg om så tror jeg at jeg skal gjøre det allerede nå. Hva skal jeg ellers gjøre klokken halv ett om natten?

"Jomfruhinna må ikkje rørast, då blir det baluba." - Strannix
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 02.Des.2008 kl. 00:57
Da har Jesus lagt til filtreringsfunksjonen, mens jeg drakk kaffe. Det er rett og slett bare et enkelt felt hvor du kan søke etter meldinger som inneholder et bestemt ord i kommentarfeltet.

IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Medlem siden: 03.Nov.2004
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 831
Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 02.Des.2008 kl. 14:22
Hitler burned people like Anne Frank for being Jewish. For that, we call him evil.

God burns Anne Frank for being Jewish, forever. For that, theists call him "good"
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 02.Des.2008 kl. 14:35
SÅ vidt jeg kan se så er det en skjermdump fra en nettleser eller datamaskin som ikke har støtte for Æ,Ø og Å. Her må det snuses litt. Skal ta det i kveld.
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 02.Des.2008 kl. 14:40
Alle andre sider virker med Æ,Ø og Å ser det ut som. Problemet er i Linux med Firefox 3.x. I Opera og Konqueror ser alt normalt ut.
Hitler burned people like Anne Frank for being Jewish. For that, we call him evil.

God burns Anne Frank for being Jewish, forever. For that, theists call him "good"
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 02.Des.2008 kl. 15:07
Snobbefaen!

;-)
IP IP Logget
Hilmar38
Hyperaktiv
Hyperaktiv
Profilbilde

Medlem siden: 13.Nov.2008
Poster: 63
Sitat Hilmar38 Svarbullet Publisert: 02.Des.2008 kl. 17:04
Jeg ser en smiley, men Jesusfilteret mitt har fjernet første ord.
Priset være låven og all dens buskap!
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 02.Des.2008 kl. 17:54
Publisert første gang av Webmaster

Snobbefaen!

;-)

Her er jeg faktisk delvis skyldig etter tiltalen. Foreksempel angående det som dere humanoider kaller traktekaffe er blant de tingene jeg glatt snobber. Hvordan kan dere fordøye den der syrlige sorte guggen som ikke engang minner fjernt om smaken av kaffe? Har dere ikke hørt om espresso, cappuccino eller latte? Selv i U-land serverer de bedre kaffe enn her hjemme på berget!

http://3.bp.blogspot.com/_Y1BmJm72Ng0/STVmgh_J52I/AAAAAAAAU50/nQ1PUZarYiY/s1600-h/dsc04194.jpg

IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 02.Des.2008 kl. 22:02
Personlig foretrekker jeg espresso, macchiato og cortado. Latte er for 7 år gamle homoseksuelle speiderjenter som ikke har kommet over at moren deres sluttet å amme dem da de passerte 3 år.

Helsike, hvis ikke z blir stolt av meg for den siste setningen der, så kommer han aldri til å annerkjenne mine fornærmelser.
IP IP Logget
Hilmar38
Hyperaktiv
Hyperaktiv
Profilbilde

Medlem siden: 13.Nov.2008
Poster: 63
Sitat Hilmar38 Svarbullet Publisert: 02.Des.2008 kl. 22:26
Den satt så ei kula den asså....mja...

Jeg foretrekker blå coop i trakteren med en anelse rismelk. Det smaker fortreffelig til vaflene mine, forresten! Kanskje jeg skal lage flere vafler til lørdagens bingo? S": (er det en smiley?)
Priset være låven og all dens buskap!
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 02.Des.2008 kl. 23:15
Inntil videre så har jeg nesten halvlangt emohår, kledd i lys halvarmet nerdeskjorte og fancypancy nerdebriller, i et halvhjertet forsøk på å virke mer intelligent enn hva jeg egentlig er, sittende i en stasjonsvogn med en halvliter pepsi max i ene hånden og en HTC touch pro i den andre, mens lyden av Amon Amarth dundrer fra bilens halvdårlige stereoanlegg.
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 03.Des.2008 kl. 09:09
Det er ingen som er verdig å høre på Amon Amarth, og aller minst en homopingle som meg. Men jeg håner rettferdigheten ved å høre på dem likevel.

Jeg så Amon Amarth på Unholy Alliance sist mandag. Det var dessverre også høydepunktet den kvelden. Jeg sier dessverre fordi at det var jo Slayer som SKULLE være klimakset. Slayer i seg selv var naturligvis superbe. Det var utrolig å se dem fremføre Raining Blood i sin helhet, men Slayeropplevelsen ble noe redusert på grunn av dårlig lyd. Det hørtes ut som om de hadde pakket Dave Lumbardo inn i filt og bomull. Og Hannemann var til tider helt skrudd bort i miksen.
Men det er selvsagt likevel alltid fantastisk å se Slayer.

Mastodon var også knallbra, til tross for at de stillte som trio denne kvelden.

Det eneste jeg vil si om Trivium er at musikken deres er perfekt hvis man skal spise bokstavkjeks og drikke en kopp latte med ekstra mye melk for å fjerne alle spor av kaffesmak.

Redigert av Webmaster - 03.Des.2008 kl. 09:10
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 03.Des.2008 kl. 12:47
Må jeg bare få skyte inn at macchiato og cortado faktisk er melkebaserte. Forskjellen på en cortado og en latte er i beste fall akademisk.

IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 03.Des.2008 kl. 12:57
I beg to differ. Det er selvfølgelig melk i cortado, men en anstendig cortadomekker vil ha et 1:1 blandingsforhold mellom espresso og melk. I latte er det mer melk, og er man virkelig uheldig, så får du servert noe som har 25% espresso, 75% melk. Etter min mening er dette noe mer enn en akademisk forskjell.
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 03.Des.2008 kl. 15:09
Jeg må nok innrømme nederlag her da en slik forskjell er helt klart mer enn bare akademisk.

IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 03.Des.2008 kl. 15:13
Du kan jo trøste deg med at i internettdisksusjoner er det kun tapere.

IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 03.Des.2008 kl. 15:33
Men for å holde liv i flamewaren en stakket stund til, var det den australske sommeren du tenkte på når du skrev at klogg.no skulle lanseres sommeren 2008?

"Trust us"...

Redigert av Missing Link - 03.Des.2008 kl. 15:34

IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 03.Des.2008 kl. 15:39
Nei, jeg har en betaversjon ute og går, men det som jeg trodde skulle være klogg.no har blitt til http://www.syklistepop.no
Her kan du loggføre dine egne sykkelruter, dersom du har noen faste ruter som du sykler (eller jogger for den del). Og hver bruker skal også kunne administrere en egen blogg, og kunne opprette grupper, osv. Men det er som sagt kun en betaversjon, både struktur- og designmessig. Jeg flikker på den innimellom, og skal ha den klar før våren kommer.

Redigert av Webmaster - 03.Des.2008 kl. 15:42
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 03.Des.2008 kl. 15:49
Syk liste pop... Ha ha ha

IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 03.Des.2008 kl. 17:28
Ja, jeg er fornøyd med det ordspillet :-)

Men selv om jeg ble avsporet til å lage en logg for syklister, så betyr ikke dette at min originale ide for Klogg er avgått med døden. Det er mye annet man kan loggføre her i verden, og jeg har kanskje spesielt en ting i tankene. Men først vil jeg altså bli ferdig med sykkelvarianten.

IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 03.Des.2008 kl. 18:15
Pøh, du er bare misunnelig på mitt espressodrikkende A4-liv.

IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 03.Des.2008 kl. 23:55
...og dessuten mener jeg at Slipknot er metal. Men nok om det :-)
Denne tråden er ute av kontroll, og jeg fortsetter utskeielsen med å skryte av et band jeg hørte om for første gang i går, nemlig det norske grindcore bandet Parlamentarisk Sodomi. De fremfører til og med sin musikk på morsmålet. Og fagrere lyrikk skal man lete lenge etter. Fra den potensielle hitsingelen deres som heter Bestialsk oligarki:

En dypt dyrisk kalkyle viser at din aksje er defekt
Den finanspolitiske fauna har monetær løpetid
Den pekuniære gaupe har med sitt regnskap gjort seg flid
En revidert nasjonalpark, et inkassospark.
Et bestialsk oligarki

Hill din nye konkurrent
Animalsk, bestialsk oligarki

Det er jo nesten som man får klump i halsen og tåre i øyekroken.

Her kan du høre dette bandet som sannsynligvis overtar rocketronen i Norge etter Dance with a stranger: http://www.myspace.com/sodomi

Redigert av Webmaster - 03.Des.2008 kl. 23:56
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 04.Des.2008 kl. 01:33
Det kan jeg ikke. Dine penger er trygge.
Men jeg har bare en videre oppfatning av metal enn deg. I mitt metalbegrep er det plass til AC/DC, Thin Lizzi, Napalm Death, Badlands, Winger, Thunder, Sadus, Nirvana, Black Flag, und so weiter. Av disse er det vel kanskje bare Sadus du kan tillate deg å kalle metal?

Redigert av Webmaster - 04.Des.2008 kl. 01:34
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 04.Des.2008 kl. 14:04
Det kan hende at man må putte dem i en undergruppe, for eksempel glam metal eller nu metal eller grunge metal eller fandens oldemor metal. Jeg er selvsagt enig i at Winger ikke er metal slik Judas Priest eller Venom er det, og at disse to bandene er heavy metal, mens Winger er glam metal. I en romslig definisjon av begrepet metal kan man jo si at alt som passer å spille på Pyro eller andre hardrock-programmer er metal. Og det kan hende at jeg heller burde si "hard rock" i stedet for "metal".

På planeten hvor jeg kommer fra er det helt vanlig at vi som har downs blir slått i hodet, mens det blir spilt tilfeldig valgte popsanger, samtidig som noen skriker at dette er metal.

Redigert av Webmaster - 04.Des.2008 kl. 14:08
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 04.Des.2008 kl. 16:12
Ja, Winger kan utmerket plasseres sammen med for eksempel Ratt og Faster Pussycat i varianten av glam metal som oppstod i LA på 80-tallet. Nå vil jeg forøvrig påstå at Winger kanskje er et av de få bandene i denne sjangeren som hadde en kvalitet som jevnt over har tålt tidens tann.

Kan du fortelle meg hvordan Kreator kan spores tilbake til Black Sabbath og hvorfor Winger ikke kan det samme?
IP IP Logget
Side  av 2 Neste >>
Svar Nytt Innlegg
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forum
Du kan svare på innlegg i dette forum
Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum
Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum
Du kan ikke opprette Galluper i dette forum
Du kan ikke stemme på Galluper i dette forum