| Forfatter |
Melding |
Missing Link
Moderator
Medlem siden: 03.Nov.2004
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Online Status: Frakoblet
Poster: 831
|
 Innlegg: Jeg har brent bibelen min og nå angrer jeg... Publisert: 24.Des.2009 kl. 00:30 |
|
En bibel du kunne kjøpt som jeg synes er skikkelig god, og som både kristne og ikke-kristne har gitt gode kritikker er Isaac Asimovs guide to the bible. Jeg fikk den for to-tre dollar som er billig for en bok på en ca 1200 sider. Han linker bibelen opp mot historiske fakta, han vurderer profeter som vanlige mennesker, han hopper litt lett over det mest usannsynlige, men mest av alt så gir han bibelen en ny vinkling som jeg syntes er fasinerende. Jeg har ikke lest den fra perm til perm. Jeg bare dukker inn der det passer meg.
Men om du bare vil ha det gøy så er det selvsagt bare til å google 'sab bible', første treff er bingo. Jeg må da ha brukt hundredevis av timer der.
|
|
Hitler burned people like Anne Frank for being Jewish. For that, we call him evil.
God burns Anne Frank for being Jewish, forever. For that, theists call him "good"
|
|
|
IP Logget |
|
Evangelisten
Veteran
Medlem siden: 06.Jun.2003
Poster: 179
|
 Publisert: 28.Des.2009 kl. 10:38 |
|
Det finnes da nok av folk som med glede vil gi ifra seg en bibel hvis du spoer pent. Det hadde sikkert ogsaa funket aa kontakte Norsk Gideon.
Personlig bruker jeg bare internet naar jeg vil finne et spesefikt bibelvers.
|
|
Who the "heck" was he?
|
IP Logget |
|
pkake
Nykommer
Medlem siden: 31.Des.2009
Poster: 0
|
 Publisert: 31.Des.2009 kl. 01:51 |
|
Du kan ta inn på hotel og bøffe bibern som ligger i nattbords skuffen.Men, det koster så klart flesk det også. Selv røkte jeg bibern min. Ikke verdens beste rullepapir men hva er det man sier. I nøden røker fanden bilbelen. Bibabeloba thas my bibel
|
IP Logget |
|
MrUsikker
Aktiv
Medlem siden: 14.Mai.2010
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
|
 Publisert: 14.Mai.2010 kl. 14:46 |
|
Hvis du har god tid osv, så kan du melde deg inn i en kirke, be om å gå frem og si du har brent bibelen din, mens du gråter. Tipper noen gir deg en bibel da, så slipper du dårlig samvittighet for eventuell nasking. Alternativt skrive ut bibelen.no på jobben
|
IP Logget |
|
MrUsikker
Aktiv
|
 Publisert: 18.Mai.2010 kl. 11:23 |
|
Alternativt kan du selvsagt finne inspirasjon på bibelen.no, uten å skrive ut.
Egentlig er jo den trykte bibelen miljøfiendtlig, tenk hvor mange trær som Gud har skapt som man dreper kun for å lage en bok, som man også kan lese i på nett?
|
IP Logget |
|
Lars
Nykommer
Medlem siden: 20.Nov.2010
|
 Publisert: 20.Nov.2010 kl. 16:14 |
|
Hvorfor er du "anti-"kristen? Hva er poenget? At du ikke er kristen er ditt eget valg som Gud har gitt deg, men hvorfor bruke energien på å hate Gud?
|
IP Logget |
|
MrUsikker
Aktiv
|
 Publisert: 20.Nov.2010 kl. 17:11 |
Det kan du lese alt om på bloggen min: http://tenklitt.blogspot.com/p/magruppe-for-bloggen.html
Jeg hater ikke Gud. Jeg hater ikke enhjørninger heller. Men jeg hadde muligens blogget mot dem dersom jeg ble oppdratt til å vie livet mitt til dem.
|
|
|
IP Logget |
|
teatylove
Nykommer
Medlem siden: 26.Mai.2011
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: China
|
 Publisert: 26.Mai.2011 kl. 12:13 |
Skrive ut bibelen.no?
-----------------------------------
Callaway x22
|
IP Logget |
|