Herregud.forum: Pastorpar dømt for "barnemishandling"
Aktive innleggMedlemslisteSøkHjelpRegistrer degLogg inn
Kristendommen
 Herregud.forum >Diskusjoner >Kristendommen
Meldingsikon Innlegg: Pastorpar dømt for "barnemishandling" Svar Nytt Innlegg
Forfatter Melding
Hilmar Hansen
Nykommer
Nykommer

Medlem siden: 14.Jan.2011
Online Status: Frakoblet
Poster: 0
Sitat Hilmar Hansen Svarbullet Innlegg: Pastorpar dømt for "barnemishandling"
    Publisert: 14.Jan.2011 kl. 18:31
Jeg vil gi min fulle støtte og sympati til pastorparet som handlet riktig ut ifra det som står i Bibelen. Jeg mener pastorparet er feilaktig behandlet og uskyldig dømt. Justismord vil jeg kalle det. Det var rett på sin plass at pastorparet tuktet sine barn. Den type barneoppdragelse de fleste vil kategorisere som barnemishandel og vold vil jeg kategorisere som tukt. TUKT heter det og ikke barnemishandling og vold, har dere ikke forstått det? Det står jo klart og tydelig i Bibelen at foreldre skal tukte barna sine, de gjorde det som står i Guds Ord. Jeg har barn selv og tukter de rett som det er når de har gjort noe galt. Jeg bruker gjerne en kjepp og smekker de over messingen, noen ganger bruker jeg tøffelen eller skoen. Det hender jeg klasker dem med flat hånd over ansiktet og rapper dem med en linjal på hendene. Barn må lære å adlyde sine foreldre. Jeg sier til dem om de ikke adlyder sine foreldre, da adlyder de ikke Gud heller, så konsekvensen er at de ikke får komme til Himmelen når de dør, men kommer til å brenne i Helvete for evig. Jeg har selv blitt tuktet av mine foreldre og har ikke tatt skade av det, men er i dag svært takknemlig til mine foreldre som oppdro meg på en kjærlig måte. Det er tre argumenter som jeg kan stå for angående denne saken:
1: "En skal lyde Gud mer enn mennesker" (Apg 5:29) Med andre ord, Guds lover står høyere enn menneskers lover.
2: "Men Herrens Ord varer til evig tid" (1 Pet 1:25) Med andre ord, er Ordet like mye gjeldende i dag som på Jesu tid og tiden før det igjen.
3:"Den som sparer på riset, hater sin sønn, den som elsker ham, tukter ham tidlig" (Ordsp 13:24) Det står svart på hvitt at foreldre SKAL tukte barna sine, det er ikke noe å diskutere en gang.
Herved erklærer jeg diskusjonen skal avsluttes siden det ikke er noe å diskutere, da saken er helt klinkende klar.

Redigert av Hilmar Hansen - 14.Jan.2011 kl. 19:10
IP IP Logget
StoreHviteFar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 02.Mar.2008
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Online Status: Frakoblet
Poster: 250
Sitat StoreHviteFar Svarbullet Publisert: 14.Jan.2011 kl. 21:58
Amen haleluja - og sånn!
... for i skal tenke og tale vel om ham og ta alt i beste mening!
IP IP Logget

Raskt svar (Quick Reply)
Navn:

Melding:
   Aktiver Forum Koder til å formatere meldinger
Uregistrerte brukere kan ikke ha linker i sine meldinger. Inneholder innlegget ditt webadresser vil det ikke bli lagret. For registrerte brukere er det ingen begrensning.
Unik Sikkerhetskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code Load New Code
Vennligst tast inn koden nøyaktig slik som på bildet.
Cookies må være tillatt i din nettleser.

Svar Nytt Innlegg
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forum
Du kan svare på innlegg i dette forum
Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum
Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum
Du kan ikke opprette Galluper i dette forum
Du kan ikke stemme på Galluper i dette forum