| Forfatter |
Melding |
Quigley
Hyperaktiv
Medlem siden: 10.Jan.2007
Online Status: Frakoblet
Poster: 62
|
 Innlegg: Black Metal vs Death Metal Publisert: 03.Feb.2007 kl. 20:24 |
|
Du spør vanskelig... for tiden har Burzum fått en ny renesanse hos meg... Jeg liker begge genrene, og det går litt i bølger. pga. dine innput på musikkfronten (takk igjen) har jeg gått litt tilbake i tid når det gjelder musikk. Klasikerene i både black og death får en ny gjennomhøring, og det er mange gode gjennhør... I dag sier jeg Black, I morgen kanskje death, jeg er ingen purist...
Jeg satt med en kamerat og diskuterte vokalister. Vi var enige om at Varg var på topp, nr to delte David Vincent og Jussi Björling he, he...
|
|
|
IP Logget |
|
Webmaster
Administrator
Medlem siden: 12.Mar.2003
Poster: 419
|
 Publisert: 03.Feb.2007 kl. 20:49 |
|
Death metal. Hver dag. Til hverdags og til fest.
Jeg er allergisk mot selvhøytidelighet, men kan likevel høre på black metal, dersom bandet ikke er for pretensiøst.
|
IP Logget |
|
Quigley
Hyperaktiv
|
 Publisert: 03.Feb.2007 kl. 20:59 |
|
Jeg tror det er lett å legge for mye i image, og for lite i musikk... selv om jeg ikke kan stå inne for en eneste tekst av feks Cannibal corpse eller autopsy, er musikken noe som tilfaller meg. Gorgoroth er det mest pinlige jeg ser i intervjuer, men ingen får meg til å kaste incipit... av den grunn...
|
IP Logget |
|
Webmaster
Administrator
|
 Publisert: 03.Feb.2007 kl. 21:40 |
|
Jeg rødmer når jeg ser Gahl uttale seg. Men man må jo ta i betraktning at mannen kommer fra den øverste gården i langt, langt oppe i en øde dal, hvor nytt blod sannsynligvis ikke har kommet inn de siste 500 årene.
|
IP Logget |
|
Lusifers hore
Veteran
Medlem siden: 07.Jan.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 194
|
 Publisert: 03.Feb.2007 kl. 21:47 |
|
All is gooood!
|
IP Logget |
|
Quigley
Hyperaktiv
|
 Publisert: 05.Feb.2007 kl. 22:06 |
|
Kan jeg spørre (litt OT)hvilke BM som holder seg i dag? Siste nyervrevelse var Katharsis-Kruzifixxion... bra plate, men veldig udnder a/a blaze...
|
IP Logget |
|
Quigley
Hyperaktiv
|
 Publisert: 06.Feb.2007 kl. 07:38 |
|
Ja, det var litt dårlig formulert det der... Det jeg mente var at BM i dag ofte er litt mer svulstig enn det jeg setter pris på. DE dsom kaller seg "old school" er ofte bleke kopier av nevnte under a/ a blaze. Katharsis var ikke noe revolusjon i den forstand, men jeg likte soundet. Jeg leter etter BM som er "old school", men allikevel god nok til å stå uten referanser.
Jeg likte forresten kruzifixxion bedre enn 666...
|
IP Logget |
|
missy
Aktiv
Medlem siden: 01.Okt.2005
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 0
|
 Publisert: 06.Feb.2007 kl. 08:12 |
|
Huff, denne var vrien... Setter gjerne både Deicide, Nile og Amon Amarth på så høyt at man nesten skulle tro at ørevoksen flytter seg innover øregangene, men så var det lydbildet man finner i black metal da... Nei, tror det blir black her.
Redigert av missy - 06.Feb.2007 kl. 08:21
|
IP Logget |
|
Quigley
Hyperaktiv
|
 Publisert: 07.Feb.2007 kl. 23:08 |
|
Ja, jeg skjønte ikke selv hva jeg spurte om i den første meldingen. En klar grense er vanskelig å trekke. Jeg likte ikke den nye Satyricon, eller den klarere punken som DT har begynt med selv om det ikke kan kalles svulstig. jeg tenker på nye band med OS lydbilde. Er etter hvert mye man må tråle for å finne juvelene, og da kan det være greit med litt veiledning.
Jeg mener Dimmu og cradle er for svulstig, Emperor er til tider på grensa. Jeg liker en del av dette også, men det er ikke det jeg leter etter nå...
|
IP Logget |
|
Webmaster
Administrator
|
 Publisert: 07.Feb.2007 kl. 23:52 |
|
Jeg gir Dimmu min uforbeholdne hengivenhet. Jeg liker også Cradle. Men å si at Cradle er svulstig er som å påstå at vannet er halvtørt. De er prester av pretensiøsitens paver, kongene av klisjeer. Og i helsike hvor de er skamløst spekulative. Deres fjortisfrieri er patetisk og ekkelt. Ta for eksempel liveshowene deres, med halvnake kvinner i bur. Som skapt for å tilfredsstille tenåringer som trenger noe å ronke over for sjette gang siden frokost.
Jeg skammer meg egentlig over at jeg ikke har integritet nok til å bestemme meg for å aldri høre mer på dette bandet igjen. Men jeg synes at noe av musikken deres sitter som en kule. Fex: Ghost in the fog, Born in a burial gown. De siste platene deres har jeg ikke giddet å sette meg inn i.
Redigert av Webmaster - 07.Feb.2007 kl. 23:52
|
IP Logget |
|
Quigley
Hyperaktiv
|
 Publisert: 08.Feb.2007 kl. 11:20 |
|
Takker z! Du traff godt på det jeg ser etter. Ljå og mørkekuns har jeg ikke hørt, heller ikke Countess. Alle de andre banda du nevner forteller meg at de kan være vel verdt å sjekke ut.
|
IP Logget |
|
Irilar
Veteran
Medlem siden: 17.Feb.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Finland
Poster: 313
|
 Publisert: 17.Feb.2007 kl. 19:03 |
|
Fryktelig vanskelig spørsmål dette her. Muligens har BM et lite overtak på grunn av underholdningsverdien det er å snakke med folk etter konserter. Å finne en skikkelig blodseriøs BM-fan, starte en konversasjon og så legge ut om hva jeg synes om musikken til Burzum (en mann! en celle! en synthesizer!) er minst like artig som å få besøk av Jehovas Vitner.
|
|
conform consume obey
|
IP Logget |
|
Cannibal Corpse
Uregistrert bruker
|
 Publisert: 19.Apr.2007 kl. 19:53 |
|
Begge deler! Hører mest death metal men jeg hører også på begge sjangerne!!!
|
IP Logget |
|
Asmodeus
Veteran
Medlem siden: 16.Apr.2007
Poster: 532
|
 Publisert: 19.Apr.2007 kl. 20:56 |
|
hvorfor kan man ikke stemme "ja takk begge deler" de ser ut til at den hadde vunnet eller i det miste gjort det stort.... er en liten olebrumm selv...
|
|
Acta est fabula, plaudite!
|
IP Logget |
|
Ølbølge
Uregistrert bruker
|
 Publisert: 29.Mai.2007 kl. 15:02 |
|
Jeg liker listepop og dansbænd! Dessuten ruler Emperor og Satyricon, hei!
|
IP Logget |
|
Ond!
Aktiv
Medlem siden: 31.Mar.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Papua New Guinea
Poster: 45
|
 Publisert: 17.Jul.2007 kl. 04:28 |
|
Går mest i BM her.
|
IP Logget |
|
Anti krist
Uregistrert bruker
|
 Publisert: 17.Mar.2008 kl. 23:56 |
|
Jeg liker begge deler godt.. men black metal er mer for meg..både musikalsk å holdingene
|
IP Logget |
|