Herregud.forum: kristnes diskusjonsvilje
Aktive innleggMedlemslisteSøkHjelpRegistrer degLogg inn
Aktuelt
 Herregud.forum >Diskusjoner >Aktuelt
Meldingsikon Innlegg: kristnes diskusjonsvilje Svar Nytt Innlegg
Forfatter Melding
cosimo
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Medlem siden: 06.Jan.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Online Status: Frakoblet
Poster: 40
Sitat cosimo Svarbullet Innlegg: kristnes diskusjonsvilje
    Publisert: 16.Feb.2007 kl. 20:29
Har surfa litt rundt for å finne kristensider med åpne diskusjonsfora, men fant fort ut at det å forsøke å få en kristen i tale på en noenlunde fair måte er som å forsøke å drikke fra en ølflaske fra et nachspiel i forrige uke. Enten er det tomt, eller så skulle du ønske du hadde latt vær. Kristne har aldri hatt noen interesse av frie diskusjonforum. Ettpar ganger har jeg kommet inn. Levert mine lettere ateistiske synspunkter kun for å bli overøst av indignasjon av typen: "dette er en side for kristne, dersom du ikke deler synspunkt med oss så får du heller ikke være med å diskutere!".

Logikken deres er at de er for dialog, forutsatt at alle deltagerne i debatten er enige i det som enhver tid måtte være ledernes standpunkter. Slikt blir det heftig debatt av. Kristne er som kjent infantile sveklinger. Det er derfor det er slik at hver gang en diskusjon med divergerende synspunkt oppstår, må man forsikre dem om at du ikke er hatsk. Bare uenig(Mamma og pappa krangler ikke vennen! Vi bare diskuterer. Såså, ikke gråt!")

IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Medlem siden: 03.Nov.2004
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 831
Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 16.Feb.2007 kl. 22:20
Der hvor alle tenker likt foregår det veldig lite tanke virksomhet.
IP IP Logget
Quigley
Hyperaktiv
Hyperaktiv
Profilbilde

Medlem siden: 10.Jan.2007
Poster: 62
Sitat Quigley Svarbullet Publisert: 16.Feb.2007 kl. 23:52
noen steder kan man diskutere, men det er unødvendig å diskutere hvis man har en illusjon om at man skal omvende folk... like lite som et bibelvers kan overbevise meg, kan jeg overbevise kristne om å løpe fra Guds klør...

På en mer personlig nota mener jeg at det er helt greit om noen kaster meg ut av et forum for å komme med galle. I "Webmasters" forum er jeg "webmasters" gjest og oppfører meg deretter. Jeg tillater meg å være uenig, men det er hans stue, så han bestemmer...

Det høres ut som om jeg tar kristne forum i forsvar, men det er ikke det jeg prøver på. Jeg sier bare at det finnes en balanse i et hvert forum. Ubehag er lett å stenge ute, så det er kanskje en fordel å "arbeide seg inn" først. hvis du har noen innspill på baken er det ikke så lett å avfeie deg...

IP IP Logget
Irilar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 17.Feb.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Finland
Poster: 313
Sitat Irilar Svarbullet Publisert: 18.Feb.2007 kl. 14:57
Hvor kan jeg finne kristne diskusjonsforum?
conform consume obey
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 23.Feb.2007 kl. 11:46
Argh! "Dixi" sine beviser for guds eksistens overvelder meg.

Min Link

Jesus sier selv han er Ordet. At Ordet finns det kan bevises. At Ordet har forandret menneskers liv kan også bevises. Derfor kan man bevise at Jesus finns
IP IP Logget
Lusifers hore
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 07.Jan.2007
Poster: 194
Sitat Lusifers hore Svarbullet Publisert: 24.Feb.2007 kl. 12:47
Jeg kjente en ubehaglig redesel krype fram i det jeg satt meg ned og leste nøye imellom endel av postene.Herregud,er det virkelig så mange av dem?Jeg vet ikke om jeg skal le eller bli redd.
IP IP Logget
Lusifers hore
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 07.Jan.2007
Poster: 194
Sitat Lusifers hore Svarbullet Publisert: 24.Feb.2007 kl. 12:48
Men han "Dixi" var en underholdende fyr!
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 24.Feb.2007 kl. 13:14
Her er en kristen med vilje til å diskutere. Gastrich er elendig skriftlig, da er han til å le seg i hjel av men kanskje han er bedre her. Infidel guy har har en "Debate promo" med dem. Min Link

Redigert av Missing Link - 24.Feb.2007 kl. 13:17
IP IP Logget
sosmo
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Medlem siden: 26.Feb.2007
Poster: 0
Sitat sosmo Svarbullet Publisert: 26.Feb.2007 kl. 10:58
Litt usaklig, men er dette ei seriøst side ?
virker som om alt er ironisk skrevet.
IP IP Logget
miriam
Aktiv
Aktiv

Medlem siden: 07.Mar.2007
Poster: 0
Sitat miriam Svarbullet Publisert: 08.Mar.2007 kl. 10:47
Takk for linken til et flott kristent forum Z!!!
IP IP Logget
lucifarris
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat lucifarris Svarbullet Publisert: 14.Aug.2007 kl. 05:18
HVA ER ALDEREN PÅ DENNE KLODEN
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 16.Apr.2007
Poster: 532
Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 15.Aug.2007 kl. 12:05
Publisert første gang av lucifarris

HVA ER ALDEREN PÅ DENNE KLODEN

Hva er "alder"? antall ganger jorden har snurret rundt solen? antall ganger jorden har snurret rundt seg selv? ingen av disse kan på noen måte anslås nøyaktig... Men så er spørsmålet, har det noe å si? hva betyr det for ditt liv, om jorden kom til ett støvatom om gangen for noen milliarder år siden? eller at den ble skapt med ett stort bang i går? eller min personlige favorit, at den ikke finnes? hvilken forskjell gjør det?
Acta est fabula, plaudite!
IP IP Logget
AteistJavisst
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 12.Mai.2007
Poster: 133
Sitat AteistJavisst Svarbullet Publisert: 21.Aug.2007 kl. 01:41
Publisert første gang av Irilar

Hvor kan jeg finne kristne diskusjonsforum?

Carm.org er ikke så verst. Det er en amerikansk side med eget ateist-subforum, så du blir ikke kastet ut for å være ateist. Jeg har over 300 poster, og ikke hatt noe trøbbel ennå, så om du bruker normal folkeskikk møter du ingen problemer. Det er mye aktivitet der.
Det er mange ateister der, og de er av den mer intelligente sorten. De kristne varierer en del. Noen bra folk, noen som er totalt retarderte. Fant siden via fstdt.com, så det sier vel litt!
(De modererer litt skeivt vil jeg anta, men det betyr jo survival of the fittest for ateistenes del. :) )

IP IP Logget
AteistJavisst
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 12.Mai.2007
Poster: 133
Sitat AteistJavisst Svarbullet Publisert: 25.Aug.2007 kl. 18:16
Bra tråd på Jesusonline:

Publisert første gang av jealei

Kan noen fortelle meg litt om big bang teorien og evolusjon teorien pr dags dato? blir så forvirret av alle versjonene

Litt senere:

Publisert første gang av jealei

Hei, glemte og si at jeg er kristen selv, det er kjekt og vite hva man argumenterer mot

http://fellesskap.jesusonline.no/fellesskap/viewtopic.php?t=2085&postdays=0&postorder=asc&start=0
IP IP Logget
Svaliant
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 03.Mai.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Lao People's Dem. Rep.
Poster: 462
Sitat Svaliant Svarbullet Publisert: 01.Sep.2007 kl. 01:07
Jeg skrev et lass med poster på jesusonline, men de slettet dem, samt brukeren min. Jeg var veldig forsiktig med å følge reglene. Kristen sensur, det er flott.
IP IP Logget
Svaliant
Veteran
Veteran
Profilbilde

Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Lao People's Dem. Rep.
Sitat Svaliant Svarbullet Publisert: 19.Sep.2007 kl. 13:47
Generell religionskritikk, men jeg holdt meg innenfor reglene til forumet.
IP IP Logget
Svaliant
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Svaliant Svarbullet Publisert: 19.Sep.2007 kl. 23:02
Husker ikke, det er lenge siden. Og som sagt slettet de postene, hvilket gjør det umulig å finne det ut.

Tror kanskje det var noe om apokalypsen..

Redigert av Svaliant - 19.Sep.2007 kl. 23:02
IP IP Logget
Tord Svanæs
Hyperaktiv
Hyperaktiv
Profilbilde

Medlem siden: 22.Sep.2007
Poster: 58
Sitat Tord Svanæs Svarbullet Publisert: 22.Sep.2007 kl. 16:52
Jeg tror ikke dere blir kastet ut fra våre kristne forum hvis dere holder dere til reglene der. Vi kristne er nemlig tolerante mennesker som ønsker at dere villfarene også skal bli frelst.

:) Tord
IP IP Logget
Svaliant
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Svaliant Svarbullet Publisert: 22.Sep.2007 kl. 17:42
Flotters, men det var bare mine poster og profil som gikk til helvete. Og jeg holdt meg til reglene.

Problemet ble sagt å ha vært en teknisk feil på forumet. Den ble litt enkel synes jeg.
IP IP Logget
Tord Svanæs
Hyperaktiv
Hyperaktiv
Profilbilde

Medlem siden: 22.Sep.2007
Poster: 58
Sitat Tord Svanæs Svarbullet Publisert: 22.Sep.2007 kl. 17:48
Prøv igjen Svaliant, det er aldri forsent.

:)
IP IP Logget
Svaliant
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Svaliant Svarbullet Publisert: 22.Sep.2007 kl. 18:04
Hvem vet, kanskje jeg stikker innom og frelser noen av dere over til satankyrkja mi en dag.

Vi sneiks
IP IP Logget
Jan Banan
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Jan Banan Svarbullet Publisert: 06.Okt.2007 kl. 15:29
Slik som her??
IP IP Logget

Raskt svar (Quick Reply)
Navn:

Melding:
   Aktiver Forum Koder til å formatere meldinger
Uregistrerte brukere kan ikke ha linker i sine meldinger. Inneholder innlegget ditt webadresser vil det ikke bli lagret. For registrerte brukere er det ingen begrensning.
Unik Sikkerhetskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code Load New Code
Vennligst tast inn koden nøyaktig slik som på bildet.
Cookies må være tillatt i din nettleser.

Svar Nytt Innlegg
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forum
Du kan svare på innlegg i dette forum
Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum
Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum
Du kan ikke opprette Galluper i dette forum
Du kan ikke stemme på Galluper i dette forum