Herregud.forum: Hva kristilige skoler foresaker
Aktive innleggMedlemslisteSøkHjelpRegistrer degLogg inn
Kristendommen
 Herregud.forum >Diskusjoner >Kristendommen
Meldingsikon Innlegg: Hva kristilige skoler foresaker Svar Nytt Innlegg
Forfatter Melding
Lusifers hore
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 07.Jan.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Online Status: Frakoblet
Poster: 194
Sitat Lusifers hore Svarbullet Innlegg: Hva kristilige skoler foresaker
    Publisert: 25.Mar.2007 kl. 13:29
Dette er ikke meningen til å henge ut personer,men mer på en måte og fortelle hva slike skoler gjør mot norske ungdommer.Men hvis webmaster mener at jeg utgir noe som strider mot personvernloven,så må webmaster for all del slette innlegget mitt.

Dette er blogsiden til en elev ved skauen skole i telemark:

http://malmkvist.blogspot.com/

".. vi traff blant annet to mormonere, som vi fikk be for midt på torvet!! det var tøft ass.. Når man går 100 % for Gud, da blir livet spennende å leve!!"

Det er blant annet mange flere gullkorn,men det får dere se på selv.

Redigert av Lusifers hore - 25.Mar.2007 kl. 13:35
Jesus er veien, bruk piggdekk
IP IP Logget
Hjorthen
Moderator
Moderator
Profilbilde

Medlem siden: 06.Jan.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 251
Sitat Hjorthen Svarbullet Publisert: 25.Mar.2007 kl. 17:55
Kan ikke si at jeg ser noe galt i å poste denne linken. Når noen legger slikt ut på nettet er det vel å anse som offentlig, og man må tåle at andre leser det og snakker om det. Må også si at jeg synes synd på et menneske som knapt klarer å skrive to linjer uten å måtte prise guden sin.

Som hun skriver i profilen sin:

"Jeg er også veldig glad i å spille fotball, men det er bare for gøy! jeg ønsker å bruke livet mitt på å ære Jesus igjennom det jeg gjør!! Han fortjener all ære! yeah.."
"Det [helvete] handler om straff og dom – ild som brenner – og er ikke noe pleasant sted." - F.J. Sæle
IP IP Logget
Lusifers hore
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Lusifers hore Svarbullet Publisert: 25.Mar.2007 kl. 17:58
Ja,det var hovedsaken til at jeg postet linken.
IP IP Logget
Marie
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Medlem siden: 04.Feb.2007
Poster: 45
Sitat Marie Svarbullet Publisert: 25.Mar.2007 kl. 17:58
... Hva er det som er så veldig galt med dette da?
IP IP Logget
Lusifers hore
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Lusifers hore Svarbullet Publisert: 25.Mar.2007 kl. 18:39
Dette er svar på hva kristilige skoler gjør mot barn.Hjernevasker dem slik de lever i små isolerte grupper.At dem blir så navie og usikre på seg selv.De har ikke fått sjangsen til å tenke selv.
IP IP Logget
Marie
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Sitat Marie Svarbullet Publisert: 25.Mar.2007 kl. 19:56
Og akkurat hvordan vet du så mye om dette at du kan komem med en slik bastant uttalelse?
IP IP Logget
cosimo
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Poster: 40
Sitat cosimo Svarbullet Publisert: 25.Mar.2007 kl. 20:21
Publisert første gang av Marie

Og akkurat hvordan vet du så mye om dette at du kan komem med en slik bastant uttalelse?

Men i all verden...man trenger ikke være allvitende for å påstå det...det er nok å bare være bittelittegranne sensitiv for det idiotiske og forstå hva som fornedrer mennesker og gjør dem svake og ynkelige...Se bare her

http://youtube.com/watch?v=6PUQATCcQ0A
IP IP Logget
cosimo
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Poster: 40
Sitat cosimo Svarbullet Publisert: 25.Mar.2007 kl. 20:30
Religion forsøpler planeten og dehumaniserer alle som er infisert av denne giften. Religion er den største trusselen mot menneskeverd som finnes og må bekjempes overallt hvor det stikker frem sitt grimme fjes...Håper marie tar en titt på denne snutten

http://youtube.com/watch?v=pqwbRK3Da8s
IP IP Logget
Irilar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 17.Feb.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Finland
Poster: 313
Sitat Irilar Svarbullet Publisert: 25.Mar.2007 kl. 20:47
Her er jeg nok enig med Marie. Hva er galt med å ruse seg på Jesus?
Jeg gjorde langt farligere ting enn å lese bibelen på offentlig plass når jeg var 17, og jeg tror ikke jeg har fått varige men av den grunn.

Jeg kjenner forøvrig mennesker som har gått på kristne skoler som er langt flinkere til å tenke selv enn de aller aller fleste. Det kommer helt an på hvordan man leser bibelen.

Redigert av Irilar - 25.Mar.2007 kl. 20:50
conform consume obey
IP IP Logget
Hjorthen
Moderator
Moderator
Profilbilde

Sitat Hjorthen Svarbullet Publisert: 26.Mar.2007 kl. 15:31
Det for så vidt ingenting galt med dette, men det viser en tåpelighet og et degenerert tankesett som ikke forholder seg til den virkelige verden, men kun til eventyr. Jeg synes faktisk synd på mennesker som føler at de konstant må smiske for guden sin for å leve et fullverdig liv (se f.eks. filmen Jesus Camp, trailer på Youtube, hvor en ti år gammel jente sier at hun liker godt å danse, men at hun må passe på så hun ikke får noen urene tanker mens hun gjør det, fordi alt hun gjør må være til Guds ære).

Irilar skrev: "Jeg kjenner forøvrig mennesker som har gått på kristne skoler som er langt flinkere til å tenke selv enn de aller aller fleste. Det kommer helt an på hvordan man leser bibelen."

Det er jo hyggelig for dem det gjelder. Jeg kjenner også en kar som har gått på Levende Ord videregående, men han er ikke kristen... (i hvert fall ikke nå lenger) Problemet med kristendommen (og skoler som lærer unger opp i denne) er at den innebærer en systematisk kunnskapsfiendtlig tankegang. Hvis vi spør f.eks. "hvorfor er det så mange svarte hull i universet?" vil en kristen svare at "Guds veier er uransakelige" eller "hvis Gud vil at vi skal vite det, får vi vite det", mens en vitenskapelig skolert person vil prøve å finne ut av det.

Derfor er jeg i utgangspunktet mot trosbaserte skoler som lærer elevene opp i kristen tenkning. Skoler som kun er kristne i navnet, men som likevel i stor grad følger ordinært pensum og ikke indoktrinerer elevene i slik tankegang (som f.eks. Danielsen) har jeg imidlertid ingen problemer med. Og da ser jeg bort fra kristendommens sannhetsgehalt, men ser kun på ulempene ved kristen tankegang.
"Det [helvete] handler om straff og dom – ild som brenner – og er ikke noe pleasant sted." - F.J. Sæle
IP IP Logget
Marie
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Sitat Marie Svarbullet Publisert: 26.Mar.2007 kl. 15:51
Du sier at "Hvis vi spør f.eks. "hvorfor er det så mange svarte hull i universet?" vil en kristen svare at "Guds veier er uransakelige" eller "hvis Gud vil at vi skal vite det, får vi vite det", mens en vitenskapelig skolert person vil prøve å finne ut av det. "

Vel, jeg er kristen, men allikevel prøver jeg å finne ut av sånnne ting. Der er ingen motsetninger mellom kristendom og vitenskap...
IP IP Logget
Marie
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Sitat Marie Svarbullet Publisert: 26.Mar.2007 kl. 17:47
1: Jeg vil ikke si mg enig med de kristne... du kan ikke anklage meg for det andre folk gjør.
2: perversere? Hva skal det bety? Hva mener du egentlig med dette spørsmålet?
3: Jaha? Untatt for det at jorda var rund, som var en stor feil fra kirkas side, kommer jeg ikke på så mange slike... Newton, Galilei og Copernicus var kristne, Einstein var jøde, og flere til. Hmm....
4:...Unnskyld? Hvilke deler da, for eksempel?
IP IP Logget
David Icke
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 14.Mar.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Japan
Poster: 309
Sitat David Icke Svarbullet Publisert: 26.Mar.2007 kl. 21:36
At alle vitenskapsmenn var kristne frem til et visst punkt i historien sier vel ikke så mye. Alle som ikke var det ble jo drept på den tiden.

Redigert av David Icke - 26.Mar.2007 kl. 21:37
IP IP Logget
Marie
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Sitat Marie Svarbullet Publisert: 26.Mar.2007 kl. 22:42
Folkens, Jeg har svar på dette her, men jeg har en enorm prøve imorgen, så dere får vente til etter den...
IP IP Logget
David Icke
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 14.Mar.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Japan
Poster: 309
Sitat David Icke Svarbullet Publisert: 26.Mar.2007 kl. 23:03
Du trenger ikke unnskylde deg. Ta så tiden du trenger- jeg forlater boardet i mange dager av gangen før fysikkprøver/matteinnleveringer.
Don't be stupid, be a smarty! Come and join the Nazi Party!
IP IP Logget
Hjorthen
Moderator
Moderator
Profilbilde

Sitat Hjorthen Svarbullet Publisert: 26.Mar.2007 kl. 23:16

Vel, jeg er kristen, men allikevel prøver jeg å finne ut av sånnne ting. Der er ingen motsetninger mellom kristendom og vitenskap...

Problemet ligger i at Bibelen/kristendommen påstår at den har alle svarene, og at ingen skal anmasse seg til å legge noe til Guds ord. En slik tankegang er uforenlig med vitenskapelig tankegang. Hvis du ikke ser noen motsetninger mellom kristendom og vitenskap vil jeg først gratulere deg med å ha frigjort deg fra kristen tankegang, og deretter gjøre deg oppmerksom på at du ikke følger Bibelen. Dette gjør deg i noens øyne til en kjetter, men i det moderne samfunn er det nok en nødvendighet. (Merk at mitt angrep på kristne skoler og kristen tankegang er myntet på de som faktisk følger Bibelen, ikke moderate kristne som synes at "det er jo så hyggelig og komfortabelt å tro".)
IP IP Logget
Lusifers hore
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Lusifers hore Svarbullet Publisert: 26.Mar.2007 kl. 23:22
Er fullstendig enig i hjortens utsagn angående det at kristene heller bruker slike svar som egnetilig ikke gir svar.Dette gjelder selvfølgelig ikke alle kristene,bare en meget stor del av de moderate kristene her i landet.
Hvilken kristen sekt/gruppe var det som påstod det at fossiler her på planeten var plantet av djevelen? Akkuratt slike svar blir altfor tåplig,og kan ikke tas seriøst.Hverfall ikke på et vitenskaplig nivå
IP IP Logget
Marie
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Sitat Marie Svarbullet Publisert: 27.Mar.2007 kl. 07:36
Publisert første gang av Hjorthen

Problemet ligger i at Bibelen/kristendommen påstår at den har alle svarene, og at ingen skal anmasse seg til å legge noe til Guds ord. En slik tankegang er uforenlig med vitenskapelig tankegang. Hvis du ikke ser noen motsetninger mellom kristendom og vitenskap vil jeg først gratulere deg med å ha frigjort deg fra kristen tankegang, og deretter gjøre deg oppmerksom på at du ikke følger Bibelen. Dette gjør deg i noens øyne til en kjetter, men i det moderne samfunn er det nok en nødvendighet. (Merk at mitt angrep på kristne skoler og kristen tankegang er myntet på de som faktisk følger Bibelen, ikke moderate kristne som synes at "det er jo så hyggelig og komfortabelt å tro".)

Det står ikke i bibelen at 2+2=4 for en gitt verdi av to og en gitt verdi av fire? Men allikevel tror jeg at alle kristne tror at det er sant... Bibelen er hverken en mattebok eller en fysikkbok.
IP IP Logget
Hjorthen
Moderator
Moderator
Profilbilde

Sitat Hjorthen Svarbullet Publisert: 27.Mar.2007 kl. 15:05

Det står ikke i bibelen at 2+2=4 for en gitt verdi av to og en gitt verdi av fire? Men allikevel tror jeg at alle kristne tror at det er sant... Bibelen er hverken en mattebok eller en fysikkbok.

Det var jo godt å høre. Dessverre er det en del mennesker der ute som tror at Bibelen er nettopp det. Spesielt kommer dette til syne når man nå kan anslå jordens og universets alder relativt presist, og vi ser at det som står i Bibelen (spesielt GT) om verdens tilblivelse og bekaffenhet rett og slett ikke kan stemme (pi er tilnærmet lik 3,14, ikke sant? Ifølge Bibelen er pi=3). Det er da disse menneskene velger å tro på gamle myter fremfor empirisk observasjon og det som fremkommer ved bruk av den vitenskapelige metode. Det er der min uenighet med den kristne tankegang kommer inn.
IP IP Logget
Marie
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Sitat Marie Svarbullet Publisert: 27.Mar.2007 kl. 18:32
Hvor står det at pi=3???
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Medlem siden: 12.Mar.2003
Poster: 419
Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 27.Mar.2007 kl. 19:17
Første Solomons bok, kap. 7:23 hvor det står skrevet at Solomon lagde en sirkel som var ti alen fra den ene kanten til den andre, og at en snor på tretti alen nådde rundt hele sirkelen.
IP IP Logget

Raskt svar (Quick Reply)
Navn:

Melding:
   Aktiver Forum Koder til å formatere meldinger
Uregistrerte brukere kan ikke ha linker i sine meldinger. Inneholder innlegget ditt webadresser vil det ikke bli lagret. For registrerte brukere er det ingen begrensning.
Unik Sikkerhetskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code Load New Code
Vennligst tast inn koden nøyaktig slik som på bildet.
Cookies må være tillatt i din nettleser.

Svar Nytt Innlegg
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forum
Du kan svare på innlegg i dette forum
Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum
Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum
Du kan ikke opprette Galluper i dette forum
Du kan ikke stemme på Galluper i dette forum