Herregud.forum: Den vandrende ateist
Aktive innleggMedlemslisteSøkHjelpRegistrer degLogg inn
Ateisme
 Herregud.forum >Diskusjoner >Ateisme
Meldingsikon Innlegg: Den vandrende ateist Svar Nytt Innlegg
Forfatter Melding
Admin
Administrator
Administrator

Medlem siden: 05.Jan.2007
Online Status: Frakoblet
Poster: 1
Sitat Admin Svarbullet Innlegg: Den vandrende ateist
    Publisert: 24.Apr.2007 kl. 01:49
Ateisme burde hatt et eget forum for lenge siden. Jeg beklager glippen.

Jeg starter ateist-forumet med å henvise til noe jeg tror er en sjeldenhet. Nemlig en gangstarap-lignende dude, med et godt fundamentert ateistisk verdenssyn. Enjoy!

http://www.youtube.com/v/2WHf5HFDk10
IP IP Logget
David Icke
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 14.Mar.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Japan
Poster: 309
Sitat David Icke Svarbullet Publisert: 24.Apr.2007 kl. 03:33
At en ateist har en merkelig virkelighetsoppfatning er ikke noe argument mot "ateisme". Hva er poenget med dette forumet? Hvordan kan "fravær av tro på gud/guder" fortjene skambank? Hvordan er det i det hele tatt mulig å banke noe slikt?
Don't be stupid, be a smarty! Come and join the Nazi Party!
IP IP Logget
Admin
Administrator
Administrator

Medlem siden: 05.Jan.2007
Poster: 1
Sitat Admin Svarbullet Publisert: 24.Apr.2007 kl. 09:52
Enkelt. Man tar en ateist, eller en annen person som kan representere ateismen, og gir vedkommende en solid porsjon juling. Sørg for å inkludere ballespark (dersom det er en mann / gutt), knyttneveslag rett på nesen og en god gammeldags engelsk springskalle. Da får nok ateismen noe å tenke på, tenker jeg.
IP IP Logget
Irilar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 17.Feb.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Finland
Poster: 313
Sitat Irilar Svarbullet Publisert: 24.Apr.2007 kl. 15:28
Vel siden det finnes massevis av irriterende ignoramuser som har misoppfattet forskjellen mellom vitenskap og religion, og leser møkkablekka illustrert vitenskap som om det var hellig skrift, synes jeg dette forumet er en god idé.
En vidre finnes det en og annen professor og andre akademikere som ser ut til å ha gått på fylla istedenfor ex.phil forelesningene sine. Hvis jeg kommer over noen som kan ha allmennhetens interesse skal jeg henge dem ut til spott og spe her.
conform consume obey
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Medlem siden: 03.Nov.2004
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 831
Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 24.Apr.2007 kl. 18:00
Publisert første gang av Irilar

Vel siden det finnes massevis av irriterende ignoramuser som har misoppfattet forskjellen mellom vitenskap og religion, og leser møkkablekka illustrert vitenskap som om det var hellig skrift, synes jeg dette forumet er en god idé.
En vidre finnes det en og annen professor og andre akademikere som ser ut til å ha gått på fylla istedenfor ex.phil forelesningene sine. Hvis jeg kommer over noen som kan ha allmennhetens interesse skal jeg henge dem ut til spott og spe her.
Illustrert vitenskap synes jeg er helt forferdelig.
Hitler burned people like Anne Frank for being Jewish. For that, we call him evil.

God burns Anne Frank for being Jewish, forever. For that, theists call him "good"
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 16.Apr.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 532
Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 24.Apr.2007 kl. 23:13
Nå vil jeg si at de verste ateistene er de som i argumenter mot religiøse mennesker sier at eksistensen av en gud er helt ulogisk, men at big bang er like naturlig som vann.
Acta est fabula, plaudite!
IP IP Logget
David Icke
Veteran
Veteran
Profilbilde

Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Japan
Sitat David Icke Svarbullet Publisert: 24.Apr.2007 kl. 23:27
Hvorfor?
IP IP Logget
the27thvoice
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 17.Apr.2007
Poster: 136
Sitat the27thvoice Svarbullet Publisert: 25.Apr.2007 kl. 01:23
Fordi begge kan kokes ned til noe vi ikke kan forklare, derfor velger vi å tro at det er sånn.
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 25.Apr.2007 kl. 13:10
jeg liker de ikke fordi de sier at det er bare teit å tro på noe som ikke kan bevises, mens de samtidig gjør det selv. De er med andre ord hyklere, og dem liker jeg ikke.
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 25.Apr.2007 kl. 13:52
Publisert første gang av Asmodeus

jeg liker de ikke fordi de sier at det er bare teit å tro på noe som ikke kan bevises, mens de samtidig gjør det selv. De er med andre ord hyklere, og dem liker jeg ikke.
Vitenskapelige teorier er ikke noe du skal tro på, de er noe du skal prøve å forstå. Du kan gjerne være kritisk men kritikken må være mer raffinert enn "...fordi jeg ikke tror på det og ingen kan nekte meg å ikke tro, Blæææh!"

For se, big bang teorien er faktisk en av de aller enkleste å forstå, enklere enn evolusjonsteorien for eksempel. Bevisene er enkle å forstå, veldig solide og de kan enkelt etterprøves. Så langt så er det ingen som har klart å avkrefte den men kanskje du kan bli den første?
     Bad Astronomy

(...)it was found that almost all galaxies had spectra that were redshifted, and the simplest explanation of this is that it is due to a Doppler shift in the light from the galaxy, just like the way a train whistle drops in pitch when it heads away from you.

Hitler burned people like Anne Frank for being Jewish. For that, we call him evil.

God burns Anne Frank for being Jewish, forever. For that, theists call him "good"
IP IP Logget
David Icke
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat David Icke Svarbullet Publisert: 25.Apr.2007 kl. 13:55
Man har rimelig god grunn til å tro at noe som ligner big bang skjedde- det som sannsynliggjør det ("bevisene") finner du i astrofysikken.

Hvordan kan "big-bang"-hypotesen sammenlignes med religiøs tro?
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 25.Apr.2007 kl. 13:58
Publisert første gang av David Icke

Man har rimelig god grunn til å tro at noe som ligner big bang skjedde- det som sannsynliggjør det ("bevisene") finner du i astrofysikken.

Teori! Ikke hypotese!

IP IP Logget
David Icke
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat David Icke Svarbullet Publisert: 25.Apr.2007 kl. 14:01
Unnskyld. Mente verifisert hypotese (="teori").
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 25.Apr.2007 kl. 15:08
This is more of an indication of the incompleteness of our understanding of how galaxies form than of the age of the Universe.

Denne Dr.Phil Plait må være en relativt smart mann. Han klarte i den lille teksten å finne flere gode argumenter for Big Bang enn noe menneske jeg noen gang har snakket med, jeg har tidligere bare antatt at det ikkje var noen gode argumenter for big bang siden ingen jeg noen gang har diskutert dette med har kommet med ett.

Jeg kan veldig enkelt samenligne bibelen med big bang, først var det ingenting,(praktisk talt, i bibelen fantes gud, og ifølge big bang var alt sammlet på et punkt) så begynte plutselig ting å skje og verden slik vi kjenner den ble til.

Redigert av Asmodeus - 25.Apr.2007 kl. 17:23
IP IP Logget
David Icke
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat David Icke Svarbullet Publisert: 25.Apr.2007 kl. 15:14
Hva er poenget med den sammenligningen på slutten?
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 25.Apr.2007 kl. 15:30
Publisert første gang av Asmodeus

This is more of an indication of the incompleteness of our understanding of how galaxies form than of the age of the Universe.

Denne James W. Pulliam må være en relativt smart mann. Han klarte i den lille teksten å finne flere gode argumenter for Big Bang enn noe menneske jeg noen gang har snakket med, jeg har tidligere bare antatt at det ikkje var noen gode argumenter for big bang siden ingen jeg noen gang har diskutert dette med har kommet med ett.

Ikke for å pirke men James var bare han som stilte spørsmålet. Dr.Phil Plait var han som kom med svaret. Alle liker Dr.Phil!

Såvidt jeg kan huske i fra boken til Phil Plait så var ikke big bang teorien noe som astronomene jublet over, heller tvert i mot og astronomene brukte all slags stygge knep for å underkue de som var positive til big bang teorien, men man måtte til slutt gå den veien hvor sporene ledet dem.
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 25.Apr.2007 kl. 17:40

IP IP Logget
David Icke
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat David Icke Svarbullet Publisert: 25.Apr.2007 kl. 17:58
Så religiøs tro og bibelen er bygget på rigid testing av hypoteser og funnet sann?
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 25.Apr.2007 kl. 18:59

Så religiøs tro og bibelen er bygget på rigid testing av hypoteser og funnet sann?
lol!

Vitenskap er bare sånt som de har diktet opp, mens religion er funnet sann etter nitidige studier og en særdeles kritisk vurdering av kildematerialet.

IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 26.Apr.2007 kl. 12:09

Du sa aldri at det måtte være en del av sammenligningen, men hvis du ser på det på den måten så nei.
IP IP Logget
Irilar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 17.Feb.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Finland
Poster: 313
Sitat Irilar Svarbullet Publisert: 01.Mai.2007 kl. 02:00
Publisert første gang av z

Publisert første gang av Missing Link

Publisert første gang av Irilar

Illustrert vitenskap synes jeg er helt forferdelig.

Det er ikke så ille så lenge det ikke der er du som har betalt for det.

Jo. Jeg ser på Illustrert Vitenskap på omtrent samme måten som konservative kristne ser på Satan.
conform consume obey
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 01.Mai.2007 kl. 10:26
I fra norske wikipedia:

I 1999 mottok bladet den danske Genius-prisen for god formidling av vitenskap.

Illustrert Vitenskap er blitt kritisert for sitt faktainnhold på grunn av at artiklene ikke er skrevet av forskere, men av journalister.

Ett blad om vitenskap skal absolutt ikke bli kritisert for sitt faktainnhold for da er det ikke vitenskap lenger men Sci-Fi. Om jeg skulle fått det gratis så hadde jeg faktisk takket nei. Jeg betrakter bladet som en slags sekulær blasfemi.

IP IP Logget
Svaliant
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 03.Mai.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Lao People's Dem. Rep.
Poster: 462
Sitat Svaliant Svarbullet Publisert: 03.Mai.2007 kl. 01:03

Religion må tilpasse seg for å overleve. Mange endringer blir gjort i alle religioner for å forklare de forskjellige nye vitenskapelige oppdagelsene. De må ro som faen.

Det som er interessant er forøvrig "Hva skjedde øyeblikket før the big bang?"
Det er kommet frem at the big implosion ikke fungerer, sa man har funnet en mindre bestanddel i atomene som ikke blir tiltrukket av annen masse.
IP IP Logget
Missing Link
Moderator
Moderator
Profilbilde

Sitat Missing Link Svarbullet Publisert: 01.Jun.2007 kl. 09:16
Publisert første gang av Tantemøkken

Jeg har en hypotese på det, som dessverre er ganske vanskelig å forstå, men som inkluderer en guddommelig dimensjon, men som ikke forandrer forløpet på hendelsene etter "bangen", en slags "myk start" som inkluderer en form for intelligens som det er umulig å forstå, og som fortsatt flyter gjennom universet, og som det skal være mulig å manipulere (i hensikt magi).
Har det flytende rundt i hodet (har hatt en slags innsikt i det fra jeg var 18 til nå, 30.) Skulle ønske at jeg hadde det i en litt mer presentabel form enn den nåværende, 2-3 svartmetall-tekster...

Næææææh. kan du ikke fortelle oss om noe annet heller.

IP IP Logget
Svaliant
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 03.Mai.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Lao People's Dem. Rep.
Poster: 462
Sitat Svaliant Svarbullet Publisert: 01.Jun.2007 kl. 09:41
Nå vet jeg ikke så mye om mørk materie og antimaterie og diverse. Men det er mye som ikke er funnet ut av vitenskapen ennå. Det er mulig sånt kan forklare hva som skjedde før BB. Jeg er uansett en tilhenger av en sirkulær tidsregning. En syklus av BigBangs, selv om det virker usannsynlig.
IP IP Logget
Svar Nytt Innlegg
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forum
Du kan ikke svare på innlegg i dette forum
Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum
Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum
Du kan ikke opprette Galluper i dette forum
Du kan ikke stemme på Galluper i dette forum