Herregud.forum: Hallusinasjoner
Aktive innleggMedlemslisteSøkHjelpRegistrer degLogg inn
Off topic
 Herregud.forum >Andre tema >Off topic
Meldingsikon Innlegg: Hallusinasjoner Svar Nytt Innlegg Opprett ny Gallup
Forfatter Melding
David Icke
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 14.Mar.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Japan
Online Status: Frakoblet
Poster: 309
Sitat David Icke Svarbullet Innlegg: Hallusinasjoner
    Publisert: 24.Apr.2007 kl. 03:52
Noe andre som har opplevd det? Har selv opplevd dette: http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_Paralysis

Jeg kunne se en ond ånd komme inn igjennom vinduet og senere føle den kvele meg. Som en materialistisk ateist kunne jeg ikke fortelle folk om det før nå (som jeg fant ut at halve verden har hatt samme opplevelsen og derfor gjør det mindre pinlig). Jeg får fortsatt gåsehud når jeg tenker på det- så virkelig var det.

Det er slikt som får meg til å forstå at folk som mener de har blitt bortført av aliens, sett spøkelser, møtt jesus ikke lyver- de bare drømte. Og de drømmene er forbanna vanskelig å skille fra virkeligheten.
Don't be stupid, be a smarty! Come and join the Nazi Party!
IP IP Logget
Irilar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 17.Feb.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Finland
Poster: 313
Sitat Irilar Svarbullet Publisert: 24.Apr.2007 kl. 15:37
Ja, jeg har hatt lignende opplevelser, og ikke bare i forbindelse med søvn.
Mine konklusjoner basert på "overnaturlige" erfaringer er:
1. Man kan ikke stole 100% på hjernen sin.
2. Det er mye vitenskapen ikke kan forklare enda.
conform consume obey
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 16.Apr.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 532
Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 24.Apr.2007 kl. 16:02
Kanskje den virkeligheten er forbaska vanskelig å skille fra drømmene...

Selv om du ser på det som umulig kan det jo være at det faktisk var en ånd av ett eller annet slag som lekte med deg. Men det er kanskje for galt til å tro, for tror du på det må du tro på så mye annet. Eller?
Acta est fabula, plaudite!
IP IP Logget
David Icke
Veteran
Veteran
Profilbilde

Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Japan
Sitat David Icke Svarbullet Publisert: 24.Apr.2007 kl. 17:06
Greia er at vi vet at hjernen er god til å spille oss puss. Dessuten vet man mye om hvilke stoffer som gjør hva oppi der. Vitenskapen klarer f.eks å gjenskape den illusjonen av at man flyr ut av kroppen sin i hvem som helst (ved å bruke de rette biokjemiske stoffene).

Før ble den opplevelsen tatt som et bevis på at det fantes liv etter døden. Nå vet vi at vi skaper den selv.
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 24.Apr.2007 kl. 23:25
Ja menneskehjernen er syk. Ikke vondt ment mot alle dere som har en, men den er det. Men ja det er som Irilar sier, det er masse vitenskapen ikke kan forklare, de vet kanskje noe om stoffene, men vet de hvorfor? Neppe, men det gjør det jo gjerne mer spennende...
IP IP Logget
David Icke
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat David Icke Svarbullet Publisert: 24.Apr.2007 kl. 23:46
Evolusjonære grunner. De som ikke var redd for mørket ble spist av løver. Derfor overlevde de med fantasi som satte litt støkk i en.

Ps: er du virkelig en and?
IP IP Logget
Irilar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 17.Feb.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Finland
Poster: 313
Sitat Irilar Svarbullet Publisert: 24.Apr.2007 kl. 23:52
Publisert første gang av Asmodeus

Kanskje den virkeligheten er forbaska vanskelig å skille fra drømmene...

Selv om du ser på det som umulig kan det jo være at det faktisk var en ånd av ett eller annet slag som lekte med deg. Men det er kanskje for galt til å tro, for tror du på det må du tro på så mye annet. Eller?

Hva for slags annet er det som nødvendigvis måtte følge av å tro på at det finnes onde ånder som kan komme flyvende inn vinduet ditt utover det at det finnes onde ånder som kan komme flyvende inn vinduet ditt?

Jeg tror mye av grunnen til at folk som har hatt overnaturlige opplevelser ikke blir trodd er nettopp det at de i tillegg til selve opplevelsen fremlegger en hel masse andre ting.
Å bli bortført av aliens er nå en ting, men å skrive bøker om hvordan aliensene blir reinkarnert som litt slitne husmødre rundt omkring for å bringe evig fred til jorden...? (Jeg har forresten alltid lurt på hvorfor de ikke heller inkarnerer seg i mennesker med litt mer innvirkningskraft på klodens tilstand?)
conform consume obey
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 25.Apr.2007 kl. 13:35
Har ikke noe konkret som en kanskje måtte tro på, utenom ender som diskuterer religion på et internett forum.

Men du har nok rett, det er mye lettere å tro på ånder enn en en ond trollmann som har levd evig og som sender ut onde ånder for å stjele litt av sjelen til mennesker slik at han kan holde seg i live...
IP IP Logget

Raskt svar (Quick Reply)
Navn:

Melding:
   Aktiver Forum Koder til å formatere meldinger
Uregistrerte brukere kan ikke ha linker i sine meldinger. Inneholder innlegget ditt webadresser vil det ikke bli lagret. For registrerte brukere er det ingen begrensning.
Unik Sikkerhetskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code Load New Code
Vennligst tast inn koden nøyaktig slik som på bildet.
Cookies må være tillatt i din nettleser.

Svar Nytt Innlegg Opprett ny Gallup
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forum
Du kan svare på innlegg i dette forum
Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum
Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum
Du kan opprette Galluper i dette forum
Du kan stemme på Galluper i dette forum