Herregud.forum: Husk å gi penger til Svein-Magne før ferien
Aktive innleggMedlemslisteSøkHjelpRegistrer degLogg inn
Kristendommen
 Herregud.forum >Diskusjoner >Kristendommen
Meldingsikon Innlegg: Husk å gi penger til Svein-Magne før ferien Svar Nytt Innlegg
Forfatter Melding
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Medlem siden: 12.Mar.2003
Online Status: Frakoblet
Poster: 419
Sitat Webmaster Svarbullet Innlegg: Husk å gi penger til Svein-Magne før ferien
    Publisert: 21.Jun.2007 kl. 13:58
Cash and carry-frelseren Svein-Magne Pedersen lover på vegne av Jesus at du vil få en god ferie om du setter inn 300 kr på konto 3100 31 31001.

Jeg er usikker på om du trenger å skrive at det gjelder betaling for en jesusvelsignet ferie, eller om Svein-Magne automatisk vet dette, siden han tross alt har trådløs forbindelse med Gud.

http://www.magazinet.no/artikkel.asp?Artid=9888
"Jomfruhinna må ikkje rørast, då blir det baluba." - Strannix
IP IP Logget
Webmaster
Administrator
Administrator
Profilbilde

Medlem siden: 12.Mar.2003
Poster: 419
Sitat Webmaster Svarbullet Publisert: 21.Jun.2007 kl. 23:01
Svein-Magne "Jesus is lord, but cash is king" Pedersen vil nok heller kutte av seg høyrehånden enn å gi fra seg en eneste krone.
"Jomfruhinna må ikkje rørast, då blir det baluba." - Strannix
IP IP Logget
AteistJavisst
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 12.Mai.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 133
Sitat AteistJavisst Svarbullet Publisert: 22.Jun.2007 kl. 06:12
Hehe, han er faen meg frekk.

"– Jeg synes ikke et kristent blad som Vårt Land burde være interessert i sånne filleting. Dere skriver sånn «penger, penger, penger» og får meg til å se ut som en fæling, sier Pedersen som legger til at avisen heller burde fokusere på at han nylig frelste 100 mennesker på fire universiteter."
IP IP Logget
Irilar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 17.Feb.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Finland
Poster: 313
Sitat Irilar Svarbullet Publisert: 22.Jun.2007 kl. 10:27
Nja, det skulle ikke forundre meg om flesteparten av dem som gir fyren 300 kroner vil få en fin ferie. Troens makt vet du, intet mindre enn fullstendig katastrofe vil kunne få dem til å omtale ferien som noe annet enn god. Og hver eneste en av dem som tilfeldigvis skulle være ekstra heldige med ferien vil selvfølgelig vitne om at "Hallelujah! Jeg ga pastor Pedersen 300 kroner og se hva som skjedde!"
Dermed vil det være "bevist" at man faktisk får noe igjen for å gi pengene sine til Svein Magne Peders...beklager, gi pengene sine til Gud.

Vitenskapsfilosofi og metode inn i barneskolen NÅ!
Og jaggu kan det vel trenges litt mer av det på universitetene også.

Redigert av Irilar - 22.Jun.2007 kl. 10:29
conform consume obey
IP IP Logget
Hjorthen
Moderator
Moderator
Profilbilde

Medlem siden: 06.Jan.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 251
Sitat Hjorthen Svarbullet Publisert: 23.Jun.2007 kl. 01:43
Publisert første gang av Irilar

Tiltredes! Jeg har nå tilbrakt 3 år på sammenliknende politikk ved UiB, og har hatt ETT kurs om vitenskapelig metode. Og det var mer om tekniske løsninger for kvantitativ og kvalitativ metode, svært lite om vitenskapsfilosofi og hvordan skille god og dårlig vitenskap.
"Det [helvete] handler om straff og dom – ild som brenner – og er ikke noe pleasant sted." - F.J. Sæle
IP IP Logget
Irilar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 17.Feb.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Finland
Poster: 313
Sitat Irilar Svarbullet Publisert: 30.Jun.2007 kl. 11:59
Publisert første gang av Hjorthen

Publisert første gang av Irilar

Tiltredes! Jeg har nå tilbrakt 3 år på sammenliknende politikk ved UiB, og har hatt ETT kurs om vitenskapelig metode. Og det var mer om tekniske løsninger for kvantitativ og kvalitativ metode, svært lite om vitenskapsfilosofi og hvordan skille god og dårlig vitenskap.

Dessverre er ikke dette overraskende. Det er nok stor forskjell på fakultetene her, men det kan virke som om den eneste måten å få tilstrekkelig utdannelse i teori og metode på er å ta kurs fra flere forskjellige. Metodedelen i grunnfag psykologi var jeg veldig fornøyd med, teori og metode på HF mangler endel vesentlige ting. Og vitenskapsfilosofidelen av ex.phil er jo bare latterlig. Jeg leste ikke pensum engang før etter eksamen.
Det jeg synes er mest bekymringsverdig er at det blir publisert bøker og artikler fulle av tvilsomme slutninger, sirkelbevis, gamle dogmer, bias, absolutt relativisme og annet faenskap.
Vitenskapen har på mange områder overtatt for religion i vårt samfunn, det er basisen for vår virkelighetsforståelse. Det burde være åpenbart at dette medfører et stort ansvar, både for å drive forskning på en skikkelig måte og å formidle det. Mens vi suser rundt i vår lille akademiske verden leser massene Illustrert Vitenskap og Dagbladet. Jeg gremmes.
conform consume obey
IP IP Logget
pacman
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat pacman Svarbullet Publisert: 20.Jul.2007 kl. 15:41
usj, for en ekkel mann denne svein magne er!
IP IP Logget
oioioi
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat oioioi Svarbullet Publisert: 22.Sep.2007 kl. 00:12
Frelste han virkelig 100 studenter? det er jo helt utrolig av en prestasjon,siden det står i bibelen att ingen kommer til himmelen utenom meg.(altså jesus). men det er jo klart att det er jo Feriepenger denne mannen var ute etter. skulle ikke forundre meg om pengene gikk til øl sprit å Horer. viss sånne idioter skal fortsette å kalle seg kristne så lær iallefall det grunnleggende i bibelen før dere gir interju med aviser eller lignende.   
nei, jeg var kristen engang nå har jeg tatt til vettet. oppfordrer andre kristne til å gjøre det samme:)
IP IP Logget
the27thvoice
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 17.Apr.2007
Poster: 136
Sitat the27thvoice Svarbullet Publisert: 22.Sep.2007 kl. 14:38
Publisert første gang av oioioi

Frelste han virkelig 100 studenter? det er jo helt utrolig av en prestasjon,siden det står i bibelen att ingen kommer til himmelen utenom meg.(altså jesus). men det er jo klart att det er jo Feriepenger denne mannen var ute etter. skulle ikke forundre meg om pengene gikk til øl sprit å Horer. viss sånne idioter skal fortsette å kalle seg kristne så lær iallefall det grunnleggende i bibelen før dere gir interju med aviser eller lignende.   
nei, jeg var kristen engang nå har jeg tatt til vettet. oppfordrer andre kristne til å gjøre det samme:)

Vær så snill å rydde opp i store bokstaver, komma, mellomrom, og/å og skrivefeil. Det gjør meldingen så mye lettere å lese hvis du skriver den på norsk, dette lærer man på barneskolen.

Redigert av the27thvoice - 22.Sep.2007 kl. 14:39
IP IP Logget
AteistJavisst
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 12.Mai.2007
Poster: 133
Sitat AteistJavisst Svarbullet Publisert: 24.Nov.2007 kl. 03:21
Svein Magne Pedersen er vår nettgjest mandag. Send inn spørsmål til «Mirakelmannen» allerede nå!

Svein Magne Pedersen sitter klar til å svare på dine spørsmål mandag kl. 20.30.
Helbredelsespredikanten Svein Magne Pedersen blir portrettert i programmet «Mirakelmannen» på NRK1 mandag 26. november 19.55.

Etterpå er han nettgjest på vl.no. Fra klokka 20.30 til 22.00 svarer han på spørsmål fra leserne.

http://www.vl.no/kristenliv/article3145274.ece
IP IP Logget
sutsirk susej
Nykommer
Nykommer
Profilbilde

Medlem siden: 09.Nov.2007
Poster: 0
Sitat sutsirk susej Svarbullet Publisert: 24.Nov.2007 kl. 10:47
Publisert første gang av Webmaster

Cash and carry-frelseren Svein-Magne Pedersen lover på vegne av Jesus at du vil få en god ferie om du setter inn 300 kr på konto 3100 31 31001.

Jeg er usikker på om du trenger å skrive at det gjelder betaling for en jesusvelsignet ferie, eller om Svein-Magne automatisk vet dette, siden han tross alt har trådløs forbindelse med Gud.

http://www.magazinet.no/artikkel.asp?Artid=9888

Ærlig talt! Får ikke denne jordiske parasitten sin lønn i himmelen da?
Errare humanum est
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 16.Apr.2007
Poster: 532
Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 25.Nov.2007 kl. 01:30
Publisert første gang av AteistJavisst

Svein Magne Pedersen er vår nettgjest mandag. Send inn spørsmål til «Mirakelmannen» allerede nå!

Svein Magne Pedersen sitter klar til å svare på dine spørsmål mandag kl. 20.30.
Helbredelsespredikanten Svein Magne Pedersen blir portrettert i programmet «Mirakelmannen» på NRK1 mandag 26. november 19.55.

Etterpå er han nettgjest på vl.no. Fra klokka 20.30 til 22.00 svarer han på spørsmål fra leserne.

http://www.vl.no/kristenliv/article3145274.ece

Sender inn spørsmål nuh, tviler på at det blir tatt med, men man vett dog aldri...
Acta est fabula, plaudite!
IP IP Logget
MAC-hiavelli
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 02.Mar.2010
Poster: 107
Sitat MAC-hiavelli Svarbullet Publisert: 28.Apr.2010 kl. 13:07
Gammelt nytt, men fortsatt fornøyelig:

http://www.vl.no/samfunn/article12635.zrm

Fullt opprør i healerbransjen.
Svein-Magne Pedersen går i strupen på Snåsamannen og beskylder ham for sosial dumping. Hva sier LO?

Svein-Magne er et av få mennesker det er umulig å karikere. Uansett hvor mye man tror man overdriver, så topper denne kroppen det.
Blasphemy is a victimless crime.
IP IP Logget

Raskt svar (Quick Reply)
Navn:

Melding:
   Aktiver Forum Koder til å formatere meldinger
Uregistrerte brukere kan ikke ha linker i sine meldinger. Inneholder innlegget ditt webadresser vil det ikke bli lagret. For registrerte brukere er det ingen begrensning.
Unik Sikkerhetskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code Load New Code
Vennligst tast inn koden nøyaktig slik som på bildet.
Cookies må være tillatt i din nettleser.

Svar Nytt Innlegg
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forum
Du kan svare på innlegg i dette forum
Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum
Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum
Du kan ikke opprette Galluper i dette forum
Du kan ikke stemme på Galluper i dette forum