Herregud.forum: Hjelp, jeg er homofil
Aktive innleggMedlemslisteSøkHjelpRegistrer degLogg inn
Kristendommen
 Herregud.forum >Diskusjoner >Kristendommen
Meldingsikon Innlegg: Hjelp, jeg er homofil Svar Nytt Innlegg
Side  av 2 Neste >>
Forfatter Melding
mrB
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat mrB Svarbullet Innlegg: Hjelp, jeg er homofil
    Publisert: 11.Okt.2007 kl. 01:17
De siste årene har jeg følt meg mer tiltrukket av gutter. Etter å ha lest en del på sidene deres har jeg funnet ut at dette er galt!

Men når jeg tenker etter. Jeg vil heller leve livet mitt sammen med en deilig gutt, og brenne i helvete, gå til en kirurg som ødelegger hjernen min, og som gjør meg til en grønnsak for resten av livet :D
IP IP Logget
mrB
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat mrB Svarbullet Publisert: 11.Okt.2007 kl. 01:18
Enn å gå til en kirurg *

:D
IP IP Logget
the27thvoice
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 17.Apr.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Online Status: Frakoblet
Poster: 136
Sitat the27thvoice Svarbullet Publisert: 11.Okt.2007 kl. 11:32
Det er da ikke sidene våre som har funnet ut at homofili er galt, det står i bibelen at en mann ikke skal ligge med en mann som han gjør en kvinne.
3. Mosebok 18:22

Altså kan du komme unna praktisk talt med å kjøre kun doggy på menn og misjonær på kvinner.

Men vi anbefaler i høyeste grad kirurgi over psykiatri dersom du vil bli kvitt slike tanker, vil stifte familie og vil oppdra flere gode kristne barn.
Kirurgi fungerer mye raskere og mye lengre enn psykiatri.
IP IP Logget
Kalde Anka
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat Kalde Anka Svarbullet Publisert: 13.Okt.2007 kl. 00:10
Om Caesar ble det sagt at han var en ektemann for alle hustruer og en hustru for alle ektemenn, moralen i det er ehhhh…….
IP IP Logget
Marquis de Sade
Nykommer
Nykommer
Profilbilde

Medlem siden: 10.Apr.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Poster: 0
Sitat Marquis de Sade Svarbullet Publisert: 15.Okt.2007 kl. 20:25
du vil brenne sammen med alle de andre misforsterene
Jeg Burde bry meg, Men gjør jeg det Vel nei
IP IP Logget
Irilar
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 17.Feb.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Finland
Poster: 313
Sitat Irilar Svarbullet Publisert: 16.Okt.2007 kl. 16:09
Publisert første gang av Kalde Anka

Om Caesar ble det sagt at han var en ektemann for alle hustruer og en hustru for alle ektemenn, moralen i det er ehhhh…….

Går ut ifra at det er en viss gammel romer du snakker om her?
I det romerske samfunnet delte man seksuelle roller inn i den som penetrerer og den som blir penetrert. Det gjeve og mandige var å penetrere, kjønnet på den man penetrerer var rimelig irrelevant.
Altså var det helt normalt å sodomisere noen, men å bli sodomisert var svært sosialt stigmatiserende for en overklasseromer. Følgelig ble det da (som nå) slengt en del dritt om folk man ikke likte hvor man omtalte dem som en stakkar som ble pult i rævva (eller munnen), altså trakk deres mandighet i tvil.

Men det må nok legges til at romerne på Cæsars tid var hedninger, og således ikke gode eksempler for dagens ungdom.

conform consume obey
IP IP Logget
surrehue
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat surrehue Svarbullet Publisert: 22.Okt.2007 kl. 21:53
Jeg har et spørsmål til åndseliten i Svevende Ord.
Jeg skjønner ikke alt snakket om å helbrede homofile.
I tredje Moseboks kapittel 18, vers 29 framgår det helt klart av Skriften at de som gripes i homseri skal utryddes av sitt folk.
I kapittel 20, vers 13 står det at de skal late livet. Deres blod skal være over dem.
Det står ingenting om helbredelse!
Personlig syns jeg at henrettelse ved nakkeskudd, ned i en ferdig grav, er mest renslig. Forutsatt at graven ligger utenfor kirkegårdsmuren, selvsagt.
Jeg regner med at det er helt trygt for lesber, siden det ikke står noe om kvinner som ligger med kvinner.
IP IP Logget
surrehue
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat surrehue Svarbullet Publisert: 01.Nov.2007 kl. 19:26
Hallo?
Svar på spørsmålet over?
Venter fortsatt...
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 16.Apr.2007
Poster: 532
Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 01.Nov.2007 kl. 19:47
De som gripes i homofili skal utryddes av folket, men de som aldri har handlet på følelsenne kan helbredes.
Acta est fabula, plaudite!
IP IP Logget
surrehue
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat surrehue Svarbullet Publisert: 01.Nov.2007 kl. 20:12
Å, er det sånn det skal forstås.
Tusen takk. Nå trenger jeg ikke spekulere selv lengre.
Der ser man hvor mye enklere alt blir når man stoler på at de lærde i menigheten har svaret.
Tusen takk.
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 01.Nov.2007 kl. 23:17
Bare hyggelig mitt barn. Du har den rette innstillingen ovenfor Gud. Hadde bare flere vert som deg.
IP IP Logget
nirvana
Nykommer
Nykommer
Profilbilde

Medlem siden: 16.Nov.2007
Sitat nirvana Svarbullet Publisert: 09.Des.2007 kl. 20:34
Du er syk, syk, Asmodeus. Seriøst, skaff deg et liv, tørk deg bak med de tynne intetsigende bibel-sidene, gå på bowling eller spill tennis. Et seriøst råd fra en som vèt at Gud(ja stor g, men kun inspirert av det norske språk)ikke eksisterer, og at den som lar seg styre av en eller annen syk komiker fra 2000 år tilbake som likte å drive faen med overtroiske medmennesker er veldig hjerneskada. Mildt sagt.

Redigert av nirvana - 09.Des.2007 kl. 20:35
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 09.Des.2007 kl. 21:09
Publisert første gang av nirvana

Du er syk, syk, Asmodeus. Seriøst, skaff deg et liv, tørk deg bak med de tynne intetsigende bibel-sidene, gå på bowling eller spill tennis. Et seriøst råd fra en som vèt at Gud(ja stor g, men kun inspirert av det norske språk)ikke eksisterer, og at den som lar seg styre av en eller annen syk komiker fra 2000 år tilbake som likte å drive faen med overtroiske medmennesker er veldig hjerneskada. Mildt sagt.

Hvor skaffer mann seg ett liv? jeg ja, trodde jeg hadde ett, men nå innser jeg jo at jeg tok feil! Tusen takk for at du har opplyst meg =) Jeg skal gå til doktoren og få fiksa den hjerneskaden med det samme, eller i morgen for det er jo søndag og doktoren har fri =) ellers hadde jeg på lik linje med z likt å høre de argumentene dine mot Guds eksistens, siden du er så sikker i din sak mot hans eksistens... Jeg var under inntrykket av at det ikke var noen reelle bevis for eller mot og at det hele ble en såkalt følelsessak.... Men Men, nå vet jeg bedre vertfall =)
IP IP Logget
nirvana
Nykommer
Nykommer
Profilbilde

Medlem siden: 16.Nov.2007
Sitat nirvana Svarbullet Publisert: 09.Des.2007 kl. 22:19
Det er ikke det at bevisene ikke kan legges frem for at han IKKE fins som er det gjeldende, men bevisene for at han FAKTISK finnes.

Men: Hvor er himmelen? har aldri støtt på den såkalte guden under flyreise. Eller kanskje himmelen er et metaforisk ordspill som tilsier at "himmelen" er herlig som himmelen? Men hvor er så denne himmelen?

Og så har jeg også denne her, som er mest vrien: Hvordan KAN Gud finnes i denne verden? Hadde han vært virkelig burde han vært dømt for massemord da han da ville vært ansvalig for veldig mange menneskeliv, skyldige eller ikke.

Men til noe annet: Leger har da ikke fri på søndager? :O

Redigert av nirvana - 09.Des.2007 kl. 22:20
IP IP Logget
bob
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 14.Nov.2007
Poster: 199
Sitat bob Svarbullet Publisert: 10.Des.2007 kl. 11:35
>at en mann ikke skal ligge med en mann som han gjør en kvinne.
3. Mosebok 18:22 <

Nei skal du ligge en mann må du gjøre det som en MANN og ikke som en kvinne, her har Moses skjønt poenget..
- Lucifer, God's best product quality tester.
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 10.Des.2007 kl. 17:30

Det er ikke det at bevisene ikke kan legges frem for at han IKKE fins som er det gjeldende, men bevisene for at han FAKTISK finnes.

Sett igang legg frem bevisene mot Guds eksistens om du tørr

Men: Hvor er himmelen? har aldri støtt på den såkalte guden under flyreise. Eller kanskje himmelen er et metaforisk ordspill som tilsier at "himmelen" er herlig som himmelen? Men hvor er så denne himmelen?

Himmelen i Bibelsk betydning tolkes av de fleste til den plass der Gud og alle det rettferdige menneskene og Englene bor. Tatt i betrakning at Gud sees på som allmektig av de fleste religiøse, kan man trygt si at han ikke ville hatt noe problem med å plasere den i en parallell dimensjon eller noe slik, eller noe helt annet, som menneske ville jeg ikke være istand til å fårestille meg hans makt.. Ganske fiffig tanke egentlig.

Og så har jeg også denne her, som er mest vrien: Hvordan KAN Gud finnes i denne verden? Hadde han vært virkelig burde han vært dømt for massemord da han da ville vært ansvalig for veldig mange menneskeliv, skyldige eller ikke.

Hvorfor ikke? Han hadde i tilleg vert skyldig i at veldig mange liv ble til.
Og de religiøse sier jo ofte at det er en mening med alt som skjer... Så kanskje Dr. Martin Luther King Jr. hadde viktigere ting å gjøre i himmelen, eller kanskje hans død var ett sterke virkemiddel i kampen han selv førte. Hvem vet? Jo Gud gjør.

Men til noe annet: Leger har da ikke fri på søndager? :O

Søndagen er ikke den syvende dagen.
IP IP Logget
bob
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat bob Svarbullet Publisert: 11.Des.2007 kl. 20:07
La tilgivelsens og nestekjærlighetens ånd hvile over høytiden, så glem heller ikke barna...nå som alle er feststemte..

http://www.youtube.com/watch?v=p0kbpn2DRNk

Men husk, kors er IKKE inkludert...
IP IP Logget
bob
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat bob Svarbullet Publisert: 11.Des.2007 kl. 20:56
Så sant Broder, tidlig åttitall USA, høyt puddelhår og bukser med 'legg'..
IP IP Logget
illuv
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat illuv Svarbullet Publisert: 16.Des.2007 kl. 16:35
Synes det blir litt for sært med preikningen deres om Guds eksistens, og moralen av "Tror man ikke på Gud, brenner mann i helvete!" kan fort bli mistolket.

Og ja, Fysikk og Kjemi er noe av det beste, det motbeviser faktisk alt det overflotte Jesus og gjengen gjorde med logiske og fysisk-mulige svar.

Jeg er teknisk sett kristen, men praktiserer det ikke, tverdt imot, synes det blir litt for drøyt, ha deres meninger ja, men å hjernevasker unger med framtid og innestenge dem til sosiale-avvik, blir dessverre feil.
IP IP Logget
Asmodeus
Veteran
Veteran
Profilbilde

Sitat Asmodeus Svarbullet Publisert: 16.Des.2007 kl. 18:43
Publisert første gang av illuv

Synes det blir litt for sært med preikningen deres om Guds eksistens, og moralen av "Tror man ikke på Gud, brenner mann i helvete!" kan fort bli mistolket.

Og ja, Fysikk og Kjemi er noe av det beste, det motbeviser faktisk alt det overflotte Jesus og gjengen gjorde med logiske og fysisk-mulige svar.

Jeg er teknisk sett kristen, men praktiserer det ikke, tverdt imot, synes det blir litt for drøyt, ha deres meninger ja, men å hjernevasker unger med framtid og innestenge dem til sosiale-avvik, blir dessverre feil.

Hvordan kan fysikken og kjemien motbevise noenting som helst? kom med ett eksempel!
IP IP Logget
illuv
Uregistrert bruker
Uregistrert bruker

Sitat illuv Svarbullet Publisert: 16.Des.2007 kl. 19:52
Publisert første gang av Asmodeus

Publisert første gang av illuv

Hvordan kan fysikken og kjemien motbevise noenting som helst? kom med ett eksempel!

Ja, altså faktumet hvordan Jesus gikk over vannet, som på det tidspunktet var is. Illustrert Vitenskap har æren.
IP IP Logget
hedningspruten
Nykommer
Nykommer

Medlem siden: 15.Des.2007
Sitat hedningspruten Svarbullet Publisert: 16.Des.2007 kl. 23:09
Gratulerer!!!
Så godt at du endelig aksepterer det overfor deg selv! Det er jo SÅÅÅÅ lett å gjøre det når det sitter en gjeng med INTOLERANTE "SÅKALTE KRISTNE" GUBBER og skal bestemme over folks seksualliv her til lands. Takke meg til å komme til himmelen og måtte sitte til bords sammen med mennesker som biskop Kvarme og kompani.... Håper inderlig jeg slipper det!!!
Nei, lev ditt liv - og lykke til!!!!
IP IP Logget
denopplyste
Nykommer
Nykommer
Profilbilde

Medlem siden: 20.Des.2007
Sitat denopplyste Svarbullet Publisert: 20.Des.2007 kl. 23:39
For guds skyld, IKKE la religion stå i veien for en så viktig del av livet ditt!

Gud har ikke noe imot homofili, det er mennesker som har noe imot det! ;)
IP IP Logget
denopplyste
Nykommer
Nykommer
Profilbilde

Medlem siden: 20.Des.2007
Sitat denopplyste Svarbullet Publisert: 22.Des.2007 kl. 13:17
Publisert første gang av z

Publisert første gang av denopplyste

Gud har ikke noe imot homofili, det er mennesker som har noe imot det! ;)

Noe sier meg at du aldri har rørt en bibel i hele ditt liv.

Bibelen er skrevet av mennesker, man er naiv om man tror at det er "Guds ord".

Om du har lest en norsk bok og så leser den engelske (original verson) ser du at ulike språk ikke kan oversettes og gi samme mening. Slik er det også med Gud og mennesket, når vi skal formidle hans visdom med ord vil det alltid være igjennom en annens øyne: altså er du nødt til å forstå at vi ikke kan ta bibelen som Gud sitt ord, men som et ledd mellom Gud og menneske der dette leddet ikke kan tas bokstavelig eller som et bevis på guds mening.

Eller hva?
IP IP Logget
Cazz the King
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Medlem siden: 22.Des.2007
Sitat Cazz the King Svarbullet Publisert: 22.Des.2007 kl. 20:04
Nei, bibelen er ikke den samme uansett språk. Prøv f. eks. å oversette 'carnivale' til et enkelt norsk ord...

"Du har ikke noe grunnlag for din påstand,"
Annet en det faktum at onani har beviste positive effekter på psyken, og at Gud aldri, til min kunskap, har sagt noe imot det.

"mens jeg har all den støtte som det går an å få."
Og det er støtten av ca. 1'000 andre norske konservative, fundamentalistiske, narccistiske, anti-darwinistiske, kort-tenkte og selv-destruerende kristene?
"There's a beast in every man that should be exercised, not exorcised." - Anton Szandor LaVey
IP IP Logget
Side  av 2 Neste >>
Svar Nytt Innlegg
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forum
Du kan svare på innlegg i dette forum
Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum
Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum
Du kan ikke opprette Galluper i dette forum
Du kan ikke stemme på Galluper i dette forum