Herregud.forum: Hjelp, jeg er homofil
Aktive innleggMedlemslisteSøkHjelpRegistrer degLogg inn
Kristendommen
 Herregud.forum >Diskusjoner >Kristendommen
Meldingsikon Innlegg: Hjelp, jeg er homofil Svar Nytt Innlegg
<< Forrige Side  av 2
Forfatter Melding
Cazz the King
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Medlem siden: 22.Des.2007
Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Online Status: Frakoblet
Poster: 0
Sitat Cazz the King Svarbullet Publisert: 22.Des.2007 kl. 22:53
"Kom heller ed konkrete eksempler fra bibelen. Kan du det? Så klart ikke siden ut i fra profilbildet ditt kan jeg se at du er en goth homo som aldri har rørt en bibel i hele ditt liv."

Har du noen gang hørt uttrykket: "En ser det en vil se"? Spørsmålet er relevant i forhold til om alt kan direkte oversettes fra et språk til et hvilket som helst annet språk, og fortsatt ha samme mening. Det er da ikke relevant om ordet forekommer i bibelen eller ikke. Det å spørre om eksempler fra bibelen er da kun en måte å unvike spørsmålet. I bunn og grunn kan du enten oversette carnivale, og alle andre ord jeg måtte komme på for den saks skyld, til norsk, eller så kan du gi denopplyste rett i det han skrev, eller så kan du bare lukke øynene, telle sakte til ti, å håpe at dette er borte når du åpner øynene igjen...

På en sidenotis; ja, jeg er goth, nei, jeg er ikke homo - men jeg har ikke noe imot homofile eller homofili. Dette er uansett ikke veldig relevant til tema, og ser heller ut som en ineffektiv unnamanøver fra din side.
In regards til bibelen eier jeg to versjoner av den.

"Ut fra mine kunnskaper tar du feil. Dessuten er såkalte vitenskapelige undersøkelser verdiløse siden vitenskap bare enda en falsk religion."

Dine kunskaper om området spiller liten rolle, idet de ser ut til å være manglende. Og hvis vitenskapelige undersøkelser er verdiløse, tar jeg det at du er lever av å jakte og sanke, uten hus og\eller hjem, idet selv grunnleggende ting som å bygge hus eller effektive måter å jakte\sanke på er resultater av studier og undersøkelser foretatt av mennesker. Idet bibelen ikke motsier slik vitenskap, må dette være et personlig syn, og slik kun en refleksjon av din personlige oppfattning av verden.

"Min støtte er fra han som skapte universet og som skal drepe hver eneste mann, kvinne og barn på dommedag som ikke er (ekte) kristne."

Da kan han jo poste det her? Hmmm? Eller du kan kanskje finne det nedtegnet i den kristene kanon?

Redigert av Cazz the King - 22.Des.2007 kl. 22:55
"There's a beast in every man that should be exercised, not exorcised." - Anton Szandor LaVey
IP IP Logget
Cazz the King
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Land: Velg Norge uansett hvor du bor! Vi siler og sletter spammere på dette valget.: Norway
Sitat Cazz the King Svarbullet Publisert: 22.Des.2007 kl. 23:41
"Carnivale er ikke bibelen, så poenget ditt er poengløst. Så om med bibelversene som ikke stemmer når de blir oversatt eller dropp dette idiotiske argumentet ditt."

Idet jeg hater å gjenta megselv foreslår jeg at du tar enda en titt på det jeg har skrevet, idet du svarer på et helt annet spørsmål en det jeg stilte.

"Å buhu. Hvorfor stikker du ikke og hører på The Cure eller The Sisters of Mercy mens du synes synd på deg selv.
Å vent, jeg glemte at dagens goth fjortiser ikke vet hva goth er for noe og hører på tull som H.I.M. og Marilyn Manson mens dere tror at de er goth. Jeg vedder på at du aldri har hørt en eneste Joy Division låt i hele ditt liv din amatør homo."

Den kulturen du refererer til er 'emo' eller 'emotional'/'emotional hardcore', og ikke goth. Det norske ordet for fjortis goth er foresten "baby vampyrer"/"fjortis vampyrer".
H.I.M. er forsåvidt emo, mens MM har klare gothiske trekk, men han lager ikke klar 'gothic' musikk.
Goth evolverer uansett ikke rundt musikksmak, men heller rundt en felles interesse for individualitet, forfattere som Oscar Wilde og Edgar A. Poe, en litt oppgit holdning til dagens materalistiske etikk, samt en hvis forkjærlighet for det mørke og ukjente.

"Og du har aldri lest dem, ellers hadde du aldri klart å spy ut den ignoransen du har klart å prestere på dette forumet."

Den ene har jeg lest 2-3 ganger da jeg var mindre, mens i den andre ligger bokmerke fortsatt på 3. mosebok.

"Vitenskap er bare tull siden den påstår at universet er flere milliarder av år gammelt, mens man kan klart og tydelig telle ut fra alle generasjonene etter Adam og Eva at universet er seks tusen år gammelt. Med andre ord tar vitenskapen feil.
Og la oss ikke glemme løgner som evolusjon, at stjerner er soler, jorden er rund, insekter har seks ben, at harer ikke er drøvtyggere og mange andre ting som står stikk i strid med bibelen."

Spørsmålet her er om du lever 'i pakt med naturen': av sanking og jakt, uten hjem. Det er et enkelt ja\nei spørsmål. Om svaret er ja, så er det ikke noen motsettninger i din påstand om at vitenskap kun er en religion. Om svaret er nei, får du bare akseptere at du lever i et samfunn bygget på vitenskap, og om du ikke liker det, står det deg fritt å gi fra deg alt du eier, og dra ut å leve på savanene i afrika.
Bibelen sier at jorden ble skapt for ca. 6'000 år siden. Men hvis du skal ta bibelen fundamentalistisk får du forklare for meg hvordan Adam og Eva's barn overlevde incest faren, især idet Kain drepte Abel.

"Hva snakker du om? Forventer du at Jesus skal kaste bort tid på deg? HA!"

Vell, hvis vi går ut ifra det kristene synet at gud er 'omnipotent' og 'omnipressent', så ville det ikke være å kaste bort tid, idet gud's konsept av 'tid' er helt anderledes en det er for oss mennesker. I dette henseende har gud evig tid til å gjøre hva han vil i hvert mennskelige sekund som paserer for oss, og det er dermed umulig for gud å kaste bort tid.
"There's a beast in every man that should be exercised, not exorcised." - Anton Szandor LaVey
IP IP Logget
Cazz the King
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Sitat Cazz the King Svarbullet Publisert: 23.Des.2007 kl. 00:23
"Jeg gidder ikke for faen å kaste bort mer enn to sekunder på å lese postene dine. Man kan få homo lus av mindre."

Du innser vell at dette totalt motsier det du skriver senere i posten?

"Vent, kaller du The Cure for emo? Det er offisielt, du vet ingenting om goth. Du vet ingen ting om emo for den saks skyld, spesielt hvis du tror H.I.M. også er emo.
Dette er i samme liga av musikalsk ignoranse som å tro at Slipknot er metal og at Billie Holiday er blues. Neste blir vel at forteller meg at Mozart er rock og Chick Corea er hip hop."

Nope, jeg skrev ikke at The Cure var\er emo. Jeg skrev at kulturen du refererte til er emo. Lær deg å lese. Og bortsett fra å være goth, ha en interesse i goth, og ha goth venner, så anner jeg jo ikke hva goth er...
At H.I.M. er emo er for den saks skyld subjektivt.
Og om vi snakker om musikalsk ignoranse kan du vell si meg i hvilken anledning 1812 overtyren ble skrevet...
Poenget, om du hadde lest og forstått hele posten, var uansett at goth ikke er basert på musikalsk smak.

"Løgner."

Det er vell subjektivt, og ingen måte å bevise eller mot bevise for oss...

"fucking laffo"

Et ja\nei spørsmål er et spørsmål som kan besvares med enten 'ja' eller 'nei'.
For den saks skyld, om jeg har ett eple, og får ett til, så har jeg to epler.

"Incest ble ikke ulovlig før senere og jeg skal flytte til Afrika snart uansett."

Jeg komenterte ikke på at incest er ulovelig, men heller at det ikke er bærekraftig, idet det fører til mutasjoner som etter flere tilfeller av incest fører til av barnene dør.
Og det jeg skrev var at du kunne flytte til afrika OG leve 'i pakt med naturen'. Igjen, lese og å forstå er to forskjellige ting...

"Gud er allmektig og dermed i stand til å kaste bort tid hvis han ønsker det. Men det er ikke det han ønsker, så ikke forvent at han gjør det."

Enten forstår du ikke ordene 'omnipotent' og 'omni pressent', samt 'gud's' tids perspektiv, eller så har du igjen klart å lese uten å forstå.
IP IP Logget
Cazz the King
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Sitat Cazz the King Svarbullet Publisert: 23.Des.2007 kl. 03:03
"Sist jeg sjekket er ikke The Cure og The Sisters of Mercy en del av emo kulturen, men viktig en del av den originale goth kulturen fra slutten av 70-tallet og utover 80-tallet. "

Ja da får jeg vell gjenta megselv for tredje gang: "Nope, jeg skrev ikke at The Cure var\er emo."

"Og ingen av dem har peiling på den originale goth kulturen og er ikke annet enn en gjeng med posers."

Jeg tar det utifra dette at du hvet nøyaktig hva goth er?

"Nei, emo er undersjanger av hardcore som H.I.M. ikke har noe med."

Emo som musikk sjanger er ca. det som kan refereres til som screamo\annet slikt. Emo som kultur og livsstil, derimot, har en del til felles med H.I.M.'s musikk.

"Snakker du om den av Pyotr Ilyich Tchaikovsky?"

Tchaikovsky's versjon er jo den som er mest kjent, og den som har sterkest historisk bakgrunn, så ja, logisk sett er det den jeg refererte til.

"Dette var ikke et problem før Gud gjorde det ulovlig."

Jeg menner ikke et problem i forhold til synd\helvete, men heller et problem i forhold til biologi. Men du tror kansjke ikke på biologi?

"Jeg forstår hva du skriver. Forstår du det jeg skriver? Gud er allmektig. Gud kan gjøre alt, inkludert det å ikke kaste bort tid på deg.
Jeg antar du er for dum til å forstå hva allmakt er, så det er forståelig at Gud ikke kaster bort tid på deg."

Jeg både forstår, og svarer på det. I en slik debatt er det ikke nokk å si at det er slik fordi gud gjorde det slik. For isåfall kan jeg like gjerne at det er slik fordi et ekorn gjorde det slik, idet begge påstander er like godt begrunnet.
IP IP Logget
Cazz the King
Aktiv
Aktiv
Profilbilde

Sitat Cazz the King Svarbullet Publisert: 23.Des.2007 kl. 13:12
Da må det vell sies at forskjelden på rap og hiphop stort sett ses på som at rap er en genere mens hiphop er en livsstil. http://www.youtube.com/watch?v=Ri6ySOHoDfk

Men det er uansett ikke det som var spørsmålet.
Så: oversett carnivale til ett norskt ord.

P.s. Thcaikovsky spørsmålet var bare for å se om du kan noe om klassisk musikk... :P
IP IP Logget
bob
Veteran
Veteran
Profilbilde

Medlem siden: 14.Nov.2007
Poster: 199
Sitat bob Svarbullet Publisert: 26.Des.2007 kl. 13:22
Emo: -Kan noen forklare meg dette begrepet.Hva kjennetegner
dette? Hvis Emo musikk, finnes begrepet i litteraturen?
Tilgi min uvitenhet, første gang jeg leste om det for et par år siden leste jeg 'Eno', og begynte å lire av meg....;-) til siste nevntes forsvar, forstås..    
- Lucifer, God's best product quality tester.
IP IP Logget
<< Forrige Side  av 2

Raskt svar (Quick Reply)
Navn:

Melding:
   Aktiver Forum Koder til å formatere meldinger
Uregistrerte brukere kan ikke ha linker i sine meldinger. Inneholder innlegget ditt webadresser vil det ikke bli lagret. For registrerte brukere er det ingen begrensning.
Unik Sikkerhetskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code Load New Code
Vennligst tast inn koden nøyaktig slik som på bildet.
Cookies må være tillatt i din nettleser.

Svar Nytt Innlegg
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forum
Du kan svare på innlegg i dette forum
Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum
Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum
Du kan ikke opprette Galluper i dette forum
Du kan ikke stemme på Galluper i dette forum